افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
0

پرواز مسافر کنسل شد اما پول بلیت برنگشت!

  • کد خبر : 398974
پرواز مسافر کنسل شد اما پول بلیت برنگشت!

آفتاب نیوز: پس از حمله موشکی سپاه به اسرائیل، تنش ها در منطقه بالا گرفت و بسیاری از خطوط هوایی در خاورمیانه آزاد شدند. در این میان آنچه مغفول مانده بود وضعیت پروازهای مردمی بود. پس از این اقدام تمامی پروازهای ایران به سرعت لغو شد. برخی از مردم که پس از لغو ناگهانی پروازهایشان […]

آفتاب نیوز:

پس از حمله موشکی سپاه به اسرائیل، تنش ها در منطقه بالا گرفت و بسیاری از خطوط هوایی در خاورمیانه آزاد شدند. در این میان آنچه مغفول مانده بود وضعیت پروازهای مردمی بود.

پس از این اقدام تمامی پروازهای ایران به سرعت لغو شد. برخی از مردم که پس از لغو ناگهانی پروازهایشان جایی برای ماندن نداشتند، باز هم نتوانستند به کشور بازگردند. بسیاری از افراد دیگر نیز با لغو پروازهای خارج از کشور مواجه شدند. این مشکل مستقیماً آینده کاری و تحصیلی او را تحت الشعاع قرار داد.

بر این تنش‌ها، خبر تحریم سه شرکت هواپیمایی ایرانی است که بحران پروازهای شهروندان را نیز تشدید کرد. سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهانایر و ساها در فهرست تحریم های جدید اروپا حضور دارند و جزو سازمان های ایرانی تحریم شده هستند. این سه شرکت به دلیل ارسال موشک به روسیه تحریم شده اند. در نتیجه این اقدام، پروازهای ایران ایر به شهرهای پاریس، لندن و کلن لغو شد.

این بدان معناست که افرادی که در خارج از کشور بودند یا قصد پرواز به خارج از کشور را داشتند نمی توانند از خدمات این سه شرکت هواپیمایی استفاده کنند. ضمنا امکان پرواز با هواپیمایی امارات و ترکیش ایرلاین وجود ندارد.

لغو پیاپی پروازها

در پی افزایش تنش ها در منطقه، خطوط هوایی امارات تمامی پروازهای خود به مقصد و از ایران را تا 8 اکتبر یعنی 17 اکتبر لغو کرد. با فرا رسیدن 17 مهرماه، این شرکت هواپیمایی از تمدید لغو پروازها تا 24 مهرماه یعنی 24 مهرماه خبر داد.

بیشتر بخوانید: کیفیت سفر هوایی امارات متحده عربی به اوج می رسد / امارات اولین رتبه بندی جهانی را کسب می کند
پس از کنسلی های پی در پی، مردم مجبور شدند بلیط های خود را بارها تغییر دهند. از دوشنبه هفته جاری، پروازهای امارات به ایران بار دیگر لغو شد. در واقع امارات لغو پروازهای خود را تا 23 اکتبر یعنی 2 نوامبر تمدید کرد.

در عین حال هواپیمایی امارات به روسیه پرواز دارد و این پرواز مستقیما از مرز هوایی ایران انجام می شود. اگر مشکل این شرکت ها ناامنی ایرلاین هاست و به همین دلیل پروازهای خود را به ایران لغو می کنند، دقیقا چرا به پرواز در مسیر خطوط هوایی ایران ادامه می دهند؟ آیا فقط برای ورود به ایران مشکل دارند؟

ترس خطوط هوایی از شرایط جنگی

پس از بررسی های میدانی تجارت نیوز مشخص شد که بسیاری از شرکت های هواپیمایی به بهانه شرایط جنگی از ماندن در ایران می ترسند. به گفته برخی از این ایرلاین ها مانند امارات و لوفت هانزا، هزینه پارک و نگهداری هواپیما در ایران بسیار بالاست و این شرکت ها از ترس شرایط جنگی و ماندن در ایران در صورت بسته شدن حریم هوایی، به صورت علنی به ایران پرواز نمی کنند.

شرایط جنگ؛ بهانه ای برای عدم استرداد مبلغ پروازهای کنسل شده

شرایط جنگ تنها بهانه سفر نکردن به ایران نیست. طی بررسی های تجارت نیوز مشخص شد در صورت لغو بخشی از پروازهای ارتباطی، شرکت های هواپیمایی هزینه بلیت را به مردم بازپرداخت نمی کنند. در واقع اگر آخرین قسمت پروازهای اتصال (یعنی پروازهای ایران) لغو شود، به دلیل شرایط جنگی مبلغ پرداخت نمی شود.

به عنوان مثال، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا که عمدتاً از اروپا یا امارات به ایران پرواز می کند، اعلام کرده است که در صورت لغو آخرین قسمت پروازهای ارتباطی با ایران، مبلغی پرداخت نمی شود. در واقع اگر فردی از کانادا یا آمریکا قصد ورود به ایران را داشته باشد و آخرین مرحله پرواز او به ایران لغو شود، تنها دو راه پیش رو دارند. کل پرواز را با یک پرواز اتصال دیگر جایگزین کنید یا با همان پرواز سفر کنید و پرواز لغو شده را از طریق شرکت هواپیمایی دیگری دوباره خریداری کنید.

بهانه ایرلاین ها این است که شرایط جنگی است و شرکت هواپیمایی در لغو پرواز مقصر نیست. اگر شرکت مقصر بود مبلغ را پرداخت می کرد. این شرکت‌ها در نهایت به مشتریان خود اطلاع داده‌اند که می‌توانند کل پرواز اتصال را لغو کرده و مبلغ را به آنها بازپرداخت کنند. موضوعی که به خودی خود چندین ماه است که ادامه دارد.

در حال حاضر حداقل دو شرکت هواپیمایی لوفت هانزا و امارات هزینه آن قسمت از پرواز لغو شده به بهانه شرایط جنگی را به مردم بازپرداخت نکرده اند. این موضوع باعث افزایش هزینه ها برای شهروندان شده و مجبور به خرید یک بلیت دو بار شده اند.

جریمه 60 یورویی!

اقدامات ذکر شده تنها مواردی نیست که باعث افزایش هزینه های مردم شده است. بیایید تصور کنیم که شخصی بلیط خود را از یک آژانس هواپیمایی خریداری کرده و اکنون بخشی از پرواز او کنسل شده است. اگر این فرد تصمیم بگیرد بلیط خود را با پرواز دیگری از طریق ایرلاین تعویض کند، باید 60 یورو بپردازد.

در واقع در این شرایط جنگی که مردم با لغو پروازهای خود مواجه می شوند، ابتدا باید 60 یورو بپردازند تا بتوانند پرواز خود را تغییر دهند. حال اگر بخشی از پروازهای کانکت شما دوباره کنسل شد، ایرلاین مسئولیتی ندارد. آنها باید با همان پرواز اتصال سفر کنند و بخشی از پرواز لغو شده را از طریق یک شرکت هواپیمایی دیگر خریداری کنند.

گزینه دیگر این است که همان شرکت برای بار دوم پرواز را تغییر دهد. در چنین شرایطی مردم باید منتظر بمانند و اخبار و ایمیل‌های خود را چک کنند تا مبادا دوباره پروازشان لغو شود. این وضعیتی است که مردم با آن روبرو هستند. ترکیبی از عدم اطمینان، ترس، افزایش هزینه ها و مقامات غیرمسئول.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.