افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

هنوز امکان تبادل پیام بین ایران و آمریکا وجود دارد

  • کد خبر : 398953

وزیر امور خارجه گفت: روند تبادل پیام و انتقال نظرات ایران و آمریکا از طرق مختلف همچنان وجود دارد و در صورت لزوم از آنها استفاده خواهیم کرد. به گزارش نیمروز 24; سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که در راس یک هیات دیپلماتیک صبح امروز چهارشنبه چهارم مهرماه برای دیدار و گفت وگو […]

وزیر امور خارجه گفت: روند تبادل پیام و انتقال نظرات ایران و آمریکا از طرق مختلف همچنان وجود دارد و در صورت لزوم از آنها استفاده خواهیم کرد.

به گزارش نیمروز 24; سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که در راس یک هیات دیپلماتیک صبح امروز چهارشنبه چهارم مهرماه برای دیدار و گفت وگو با مقامات ارشد اردن وارد امان پایتخت اردن شده است در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف این برنامه گفت. از سفر شما به اردن: هدف ما از سفر این است که در ادامه رایزنی های منطقه ای که از حدود دو هفته پیش آغاز کردیم به اردن خواهم رفت، در ادامه این سفر نیز به مصر و سپس ترکیه خواهم رفت. .

وی با بیان اینکه منطقه در شرایط حساسی قرار دارد و این نگرانی مشترک بین کشورهای این منطقه وجود دارد که اوضاع از کنترل خارج شود، گفت: این مشکل نیز به دلیل حملات و جنایات رژیم صهیونیستی است. در غزه و لبنان و امروز شاهد جنایت جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی هستیم و به همین دلیل نگرانی مشترکی از این وضعیت در بین کشورهای منطقه وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: عزم منطقه‌ای و جهانی وجود دارد که این حملات و جنایات باید متوقف شود، خوشبختانه اجماع خوبی بین ما و مقامات اردن وجود دارد و امروز دیدار مفصل و خوبی با همتای خود داشتم. همانطور که با پادشاه اردن، جناب ملک عبدالله، دیدار بسیار خوبی داشتیم و رایزنی های خوبی در مورد مسائل منطقه ای داشتیم و همه باید برای توقف جنایات و حملات رژیم صهیونیستی تلاش مشترک داشته باشیم.

عراقچی افزود: فرصتی به ما داده شد و در مورد روابط دوجانبه ایران و اردن گفتگوهای خوبی داشتیم و بار دیگر اراده مشترک برای پیشبرد روابط وجود دارد و منافع سیاسی دو کشور ایجاب می کند که گفت و گوهای بیشتری بین بله داشته باشیم. دیگری.” . قرار شد سازوکاری برای انجام این گفتگوها بین دو طرف اندیشیده شود تا انشاالله بتوانیم روابط را در همه سطوح پیش ببریم.

وی گفت: در مجموع فکر می‌کنم سفر بسیار خوبی بود و مبنایی برای رایزنی‌های بیشتر در آینده و همکاری‌های بیشتر دو کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: برقراری آتش بس در لبنان تا کمک رسانی به آوارگان این کشور به یک مطالبه جدی منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است. امروز حدود یک و نیم میلیون نفر آواره شده اند و رژیم صهیونیستی راه های مواصلاتی را بمباران کرده است تا نتوانند کمک دریافت کنند که جنایت جنگی نیز محسوب می شود.

عراقچی افزود: مایه تاسف است در حالی که ما و همه کشورهای منطقه برای جلوگیری از جنایاتی که در حال وقوع است تلاش می کنیم تنش را در منطقه کاهش دهیم، کشورهای اروپایی و غربی با اعمال تحریم های جدید موفق به افزایش تنش می شوند. هیچ‌کس تحریم‌ها هرگز راه‌حل نبوده و نتوانسته مشکلی را در روابط ایران و غرب حل کند، بلکه همیشه مشکلات را تشدید کرده است و همیشه این‌ها بودند که بعد از تحریم‌های شدید علیه ایران و با دیدن آن آنها ناکارآمد بودند آنها مجبور شدند برای مدیریت تنش مذاکره کنند.

وی با بیان اینکه تحریم های جدید غرب علیه ایران اقدامی خصمانه تلقی می شود و کمکی به وضعیت موجود نخواهد کرد، تصریح کرد: تحریم های جدید آمریکا و اروپا علیه ایران مردم عادی را که با هواپیما سفر می کنند محروم و هدف قرار می دهد. حالا چه تاثیری دارند؟ آنچه که این امر ممکن است برای کاهش تنش در منطقه انجام دهد جای سوال و تاسف دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص تبادل پیام ایران و آمریکا در شرایط حساس کنونی منطقه نیز گفت: کانال های تبادل پیام با آمریکایی ها همیشه وجود داشته و وجود دارد، کانال ارتباطی رسمی بین این دو. مهمانی ها سفارت سوئیس در تهران می باشد که در صورت لزوم در دسترس می باشد. اجازه دهید این تبادل پیام اتفاق بیفتد و البته راه های دیگری هم وجود دارد. در این مرحله، مواضع ما کاملاً روشن است و ما آن را به صراحت اعلام کرده‌ایم، و فکر نمی‌کنم در مورد سیاست‌های ما سوء تفاهم‌هایی وجود داشته باشد که لازم باشد از طریق پیام‌های خود رفع کنیم.

عراقچی در پایان خاطرنشان کرد: ارسال پیام معمولا برای رفع سوء تفاهم ها و روشن شدن مسائل و جلوگیری از خطاهایی است که ممکن است ناشی از سوء تفاهم باشد. من قبلاً اشاره کردم که بین ما و آمریکایی ها روندی به نام روند مسقط وجود داشت که مربوط به مذاکرات هسته ای بود و این روند فعلا متوقف شده است و طبیعی است زیرا هیچ زمینه و زمینه ای برای آن مذاکرات وجود ندارد. . ، اما روند تبادل پیام ها و نمایش های پخش همچنان به روش های مختلفی در دسترس است و در صورت لزوم از آنها استفاده خواهیم کرد.