افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

تاثیر فوق العاده این غذاها در جوانی

  • کد خبر : 398910
تاثیر فوق العاده این غذاها در جوانی

آفتاب نیوز: در حالی که درمان‌ها و روش‌های موضعی بخش مهمی از جوان‌سازی پوست هستند، تغذیه نیز نقش کلیدی در حفظ جوانی پوست دارد. به گفته Times Entertainment، غذاهایی مانند انواع توت ها، آووکادو، سبزیجات برگ دار، آجیل، دانه ها، ماهی های چرب و چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و چربی […]

آفتاب نیوز:

در حالی که درمان‌ها و روش‌های موضعی بخش مهمی از جوان‌سازی پوست هستند، تغذیه نیز نقش کلیدی در حفظ جوانی پوست دارد.

به گفته Times Entertainment، غذاهایی مانند انواع توت ها، آووکادو، سبزیجات برگ دار، آجیل، دانه ها، ماهی های چرب و چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و چربی های سالم هستند. این مواد مغذی التهاب را کاهش می دهند، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهند، از پوست در برابر آسیب محافظت می کنند و راهی طبیعی برای حفظ جوانی پوست هستند.

غذاهای مصرف شده در طول زندگی تاثیر زیادی بر روی پوست دارند و انتخاب مواد غذایی مناسب می تواند جوان ماندن پوست را تضمین کند. این 6 ماده غذایی ضد پیری هستند و می توانند به جوانسازی پوست کمک کنند.

انواع توت ها

انواع توت ها مانند زغال اخته، توت فرنگی و تمشک سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و فلاونوئیدها هستند. این ترکیبات با رادیکال های آزاد که با شکستن کلاژن و الاستین باعث پیری پوست می شوند مبارزه می کنند. گنجاندن انواع توت ها در رژیم غذایی می تواند جوانی و درخشندگی صورت را حفظ کند.

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی های سالم، ویتامین های E و C و لوتئین است که پوست را آبرسانی و تغذیه می کند. چربی های موجود در آووکادو همچنین به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند، در حالی که ویتامین A از پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

سبزیجات برگ سبز

اسفناج، کلم پیچ و سایر سبزیجات برگ دار سرشار از ویتامین های A، C و K و همچنین انواع آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی هستند. این مواد مغذی سلول های ترمیم کننده بافت پوست را تقویت می کنند. کلروفیل موجود در سبزیجات همچنین پوست را سم زدایی کرده و ظاهری درخشان به آن می بخشد. سبزی های برگ دار را می توان در سالاد، اسموتی یا به عنوان پایه ای برای غذاهای مقوی استفاده کرد.

آجیل و دانه ها

بادام، گردو و دانه های کتان منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E هستند. امگا 3 به حفظ سد چربی پوست کمک می کند، به نرمی پوست کمک می کند و پوست را هیدراته نگه می دارد. ویتامین E از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و آن را بهبود می بخشد. یک مشت گردو یا دانه کتان می تواند یک میان وعده عالی باشد. این مواد مغذی را می توان با بلغور جو دوسر، ماست یا سالاد مصرف کرد.

ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای حفظ سلامت پوست ضروری هستند. این چربی های سالم به کاهش التهاب کمک می کنند و پوست را هیدراته، جوان و سالم نگه می دارند. علاوه بر این، ماهی های چرب حاوی آستاگزانتین هستند، یک آنتی اکسیدان قوی که خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست را بهبود می بخشد. با مصرف حداقل دو وعده ماهی در هفته، می توانید از این فواید نهایت بهره را ببرید.

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها به خصوص کاتچین است که از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و ظاهر کلی پوست را بهبود می بخشد. نوشیدن چای سبز می تواند رطوبت پوست را افزایش داده و چهره شما را جوان نگه دارد.

در حالی که درمان‌های موضعی و محصولات زیبایی می‌توانند ظاهر پوست شما را بهبود بخشند، جوان نگه داشتن آن با آنچه می‌خورید شروع می‌شود. گنجاندن این شش ماده غذایی ضد پیری در رژیم غذایی می تواند مواد مغذی مورد نیاز پوست شما را تامین کند تا شاداب و سرزنده به نظر برسد.

به یاد داشته باشید، پیری یک فرآیند طبیعی است و پذیرش آن با عادات سالم می تواند اعتماد به نفس و پذیرش بیشتری نسبت به این روند طبیعی ایجاد کند. متخصصان تغذیه همچنین می‌توانند با بررسی عملکرد خون، مواد مغذی دیگری را پیشنهاد کنند که به سلامت پوست و بدن شما کمک می‌کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.