افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

اینترنت ماهواره ای استارلینک برای قربانیان طوفان «رایگان» شد

  • کد خبر : 398878
اینترنت ماهواره ای استارلینک برای قربانیان طوفان «رایگان» شد

به گزارش بازار، استارلینک یک سرویس اینترنتی ماهواره ای است که توسط اسپیس ایکس توسعه یافته است. این ماهواره از هزاران ماهواره در مدار پایین زمین استفاده می کند تا دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای کاربران زمین فراهم کند. در پی طوفان هلن و میلتون، اسپیس ایکس بیش از 10000 کیت Starlink را توزیع […]

به گزارش بازار، استارلینک یک سرویس اینترنتی ماهواره ای است که توسط اسپیس ایکس توسعه یافته است. این ماهواره از هزاران ماهواره در مدار پایین زمین استفاده می کند تا دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای کاربران زمین فراهم کند.

در پی طوفان هلن و میلتون، اسپیس ایکس بیش از 10000 کیت Starlink را توزیع کرده است که شامل گیرنده مورد نیاز برای دسترسی به سرویس، چشم پوشی از هزینه های ماهانه و ارائه هشدارهای اضطراری در شبکه های تلفنی است، طبق گفته اسپیس ایکس Companion در مناطق آسیب دیده فعال شده است. .

طوفان هلن در 26 سپتامبر به عنوان طوفان رده 4 به شمال غربی فلوریدا رسید و اندکی پس از آن طوفان میلتون در 9 اکتبر به عنوان طوفان رده 3 در امتداد سواحل مرکزی غربی فلوریدا رسید. طوفان های پشت سر هم باعث سیل فاجعه بار، کمبود غذا و آب و قطعی گسترده برق و ارتباطات شد.

SpaceX در پستی در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) در روز جمعه (11 اکتبر) اعلام کرد که سرویس Starlink برای افراد آسیب دیده از طوفان هلن یا میلتون اکنون تا پایان سال برای کمک به تلاش های بازیابی رایگان است.

تصمیم این شرکت پس از برنامه ریزی برای ارائه خدمات رایگان به مدت 30 روز در مناطق آسیب دیده از طوفان هلن است. با این حال، پیامدهای طوفان میلتون باعث کاهش هزینه های خدمات ماهانه در پایان سال شد.

دسترسی رایگان به سرویس اینترنت Starlink برای مشتریان جدید و موجود در مناطق آسیب دیده فلوریدا، جورجیا، کارولینای شمالی و جنوبی، تنسی، کنتاکی، ویرجینیا و ویرجینیای غربی ارائه می شود. یک گیرنده Starlink برای اتصال مورد نیاز است که هزینه آن 349 دلار است.

علاوه بر چشم پوشی از هزینه ماهانه، اسپیس ایکس همچنین با T-Mobile برای فعال کردن پیام‌های متنی (SMS) همکاری کرد و به کاربران مناطق آسیب‌دیده از طوفان‌های اخیر اجازه داد با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنند، پیام‌های متنی اضطراری ارسال کنند و هشدارهای اضطراری را دریافت کنند.

اسپیس ایکس در پست دیگری در X نوشت: اگر تلفنی به ماهواره Starlink متصل شود، یک یا دو نوار سیگنال خواهد داشت. این سرویس در فضای باز و گاهی اوقات در داخل خانه، نزدیک پنجره بهتر عمل می کند.

اسپیس ایکس در سال 2019 ماهواره های اینترنتی Starlink را با هدف ایجاد یک صورت فلکی ابری به فضا پرتاب کرد. این شبکه با بیش از 6000 ماهواره استارلینک که در مدار مرتفع زمین عملیاتی می‌شوند، پیوسته در حال گسترش است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.