افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

مدیر کل راه آهن از تکنسین های راه آهن اسپانیا برای راه اندازی قطارهای سریع السیر دعوت کرد

  • کد خبر : 398869
مدیر کل راه آهن از تکنسین های راه آهن اسپانیا برای راه اندازی قطارهای سریع السیر دعوت کرد

به گزارش بازار، از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «جبارعلی زاکاری» در دیدار با «آنتونیو سانچز بندیتو» سفیر اسپانیا در ایران و «اینیگو گیل گازارس آرماندا» رایزن اقتصادی و بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران. این کشور با اشاره به همکاری های دیرینه و تعامل خوب در راه آهن دو کشور و همچنین سوابق درخشان سفیر […]

به گزارش بازار، از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «جبارعلی زاکاری» در دیدار با «آنتونیو سانچز بندیتو» سفیر اسپانیا در ایران و «اینیگو گیل گازارس آرماندا» رایزن اقتصادی و بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران. این کشور با اشاره به همکاری های دیرینه و تعامل خوب در راه آهن دو کشور و همچنین سوابق درخشان سفیر اسپانیا از جمله دریافت نشان ملی «ماداگاسکار» گفت: پیشینه . سفیر اسپانیا نشان می دهد که با تجارب خوب خود گام های بسیار خوبی در مسائل فنی و اجرایی بین دو کشور ایران و اسپانیا خواهد برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان متمادی ارتباط خوبی با کشورهای اروپایی داشته است و اکنون مایلیم با در نظر گرفتن علمی و علمی همکاری های خود را با اسپانیا در حوزه ریلی گسترش دهیم. جنبه های صنعتی تعاملات ایران و اتحادیه اروپا

وی با بیان اینکه همکاری شرکت های علمی و فنی بخش خصوصی در حوزه ریلی محدودیتی ندارد و می توان از آن برای توسعه فناوری بین کشورها استفاده کرد، اظهار داشت: در مرحله اول خواستار حضور متخصصان راه آهن ایران هستیم. در اسپانیا و همچنین کارشناسان بخش راه آهن ما ریل اسپانیایی در ایران هستیم.

مدیر کل راه آهن تاکید کرد: می توان شاهد همکاری دو کشور در زمینه تولید واگن در کشور و استفاده از واگن های مسافری و استفاده از توانمندی های صنعت ریلی اسپانیا برای توانمندسازی سازندگان واگن های کشور بود.

زکاری خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور اجازه واردات لکوموتیو و انتقال فناوری تولید لکوموتیو به کشور داده شده است. به همین دلیل ما علاقه مندیم از ظرفیت صنعت ریلی اسپانیا به ویژه در تولید لکوموتیوهای «آلستوم» که بوژهای آن در اسپانیا تولید می شود، بهره ببریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تبادل دانش و تعامل بین دانشگاه های فنی ایران و اسپانیا حمایت کرد و خاطرنشان کرد: در سال 1395 یک شرکت اسپانیایی با راه آهن هماهنگ کرده بود تا مرکز فناوری تست ایران (مرکز آزمون سراسری راه آهن) راه اندازی شود. . مرکز) که اکنون حاضریم این مرکز دانشگاهی را با حمایت راه آهن دوباره راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی ایران گفت: در خصوص پروژه های ریلی که در کشور وجود دارد، آمادگی خود را برای پذیرش هرگونه سرمایه گذاری به ویژه در حوزه ناوگان برای اجرای طرح های توسعه حمل و نقل ریلی اعلام می کنیم. مسافر

زکری ضمن استقبال از پیشنهاد سفیر اسپانیا برای برگزاری نشست های فنی بین کارشناسان دو کشور، گفت: در حوزه راه آهن سریع السیر نیازمند خدمات مشاوره فنی هستیم و از هر راه حلی که راه آهن سریع السیر را ارائه دهد استقبال خواهیم کرد. کشور.”

وی تاکید کرد: تمرکز جدید راه آهن توسعه حمل و نقل مسافر است به همین دلیل نیازمند خودروهای سواری با مشارکت بخش خصوصی کشور و تولیدکنندگان ملی هستیم.

مدیر کل راه آهن تصریح کرد: از همکاری بخش خصوصی ایران، مالک خودروهای سواری و شرکت های اسپانیایی استقبال و حمایت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه های تسریع در آغاز این همکاری، اجاره خودروهای سواری است که می توان آن را در اختیار شرکت های مسافربری ایرانی قرار داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.