افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

واکنش AFC به برد ایران/بازگشت طوفانی با درخشش سردار آزمون – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 398553
واکنش AFC به برد ایران/بازگشت طوفانی با درخشش سردار آزمون – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر ، تیم های ملی فوتبال ایران و قطر در چارچوب هفته چهارم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2026 بعدازظهر سه شنبه بیست و چهارم مهرماه به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 4 بر یک ایران و امیر قلعه نویی به پایان رسید. . و شاگردانش به مقام سوم […]

به گزارش خبرنگار مهر ، تیم های ملی فوتبال ایران و قطر در چارچوب هفته چهارم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2026 بعدازظهر سه شنبه بیست و چهارم مهرماه به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 4 بر یک ایران و امیر قلعه نویی به پایان رسید. . و شاگردانش به مقام سوم دست یافتند و به پیروزی خود در این مرحله از مسابقات دست یافتند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این دیدار نوشت: سردار آزمون در حالی دو گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد که تیم جمهوری اسلامی ایران با بازگشتی دیدنی پس از شکست مقابل قطر به ریکاوری رسید و با نتیجه 4 بر یک پیروز شد. این پیروزی در چارچوب جام جهانی 2026 (مقدمات آسیایی AFC) به دست آمد و ایران را با ازبکستان در صدر گروه A نگه داشت.

در ابتدای بازی معز علی با یک شوت دیدنی در دقیقه 17 برای قطری ها گلزنی کرد اما آزمون با گل های دقایق 42 و 48 بازی را به سود ایران برگرداند و سپس با یک پاس گل زمینه را برای ایران فراهم کرد. گل سوم را محمد محبی در دقیقه 65 با ضربه سر که تغییر جهت داد، گل چهارم ایران را در دقیقه 98 به ثمر رساند.

این پیروزی شاگردان امیر قلانوی را به 10 امتیاز رساند و با ازبکستان که موفق شد با نتیجه یک بر صفر امارات را شکست دهد در صدر جدول باقی ماند. اما قطر با 4 امتیاز از 4 بازی اول خود در همان مکان باقی ماند.

تیم ایران بازی را با انرژی آغاز کرد و اگرچه تلاش مهدی طارمی در دقیقه اول برای آفساید مردود بود اما محمد محبی در دقیقه دوم می توانست نتیجه بهتری کسب کند اما ضربه او با اختلاف زیاد به بیرون رفت. قطر قهرمان جام ملت های آسیا با شوت دیدنی لوکاس مندز به گل رسید که معز علی را پشت خط دفاعی ایران آزاد کرد. علی با یک ضربه فوق العاده توپ را روی سقف دروازه علیرضا بیرانوند زد.

امید نورافکن در دقیقه 30 با یک ضربه از فاصله 20 متری دروازه قطر را تهدید کرد اما این تلاش ضعیفتر از آن بود که دروازه بان قطر را دچار مشکل کند. دقایقی بعد سردار آزمون با یک شوت از راه دور به تیرک دروازه برخورد کرد. اما آزمون زیاد منتظر نماند و در دقیقه 42 با یک ضربه سر دقیق پس از پاس نورافکن بازی را به تساوی کشاند.

در پایان نیمه اول، قطری ها بار دیگر در آستانه برتری بودند، اما ضربه سر بوعلم خوخی پس از ارسال اکرم عفیف به تیرک دروازه برخورد کرد. مهدی قیدی نیز در دقایق پایانی نیمه اول با شوتی محکم به تیر دروازه قطر برخورد کرد تا نیمه اول با اشتیاق فراوان به پایان برسد.

ایران در دقایق ابتدایی نیمه دوم گل دوم خود را به ثمر رساند. پاس قائدی از هوا عبور کرد و در حالی که «برشم» به دنبال توپ می رفت، با هم تیمی خود برخورد کرد و توپ را وارد دروازه خالی کرد.

سردار آزمون سپس در نقش دروازه بان با غلبه بر خط دفاع قطر توپ را برای محبی فرستاد تا به راحتی گل سوم را به ثمر برساند. در نهایت محبی در دقایق پایانی وقت اضافه با ضربه سر به گل چهارم رسید و پیروزی قاطع ایران را قطعی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.