افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

محاکمه صاحب فیس بوک به دلیل اعتیاد نوجوانان به شبکه اجتماعی

  • کد خبر : 398550
محاکمه صاحب فیس بوک به دلیل اعتیاد نوجوانان به شبکه اجتماعی

به گزارش بازار، قاضی ناحیه ایالات متحده، ایوان گونزالس-راجرز در اوکلند، درخواست متا را برای رد ادعاهای مطرح شده توسط ایالت ها در دو شکایت جداگانه که سال گذشته ارائه شده بود، رد کرد. یکی از این شکایت ها توسط بیش از 30 ایالت از جمله کالیفرنیا و نیویورک و شکایت دیگر توسط فلوریدا تنظیم […]

به گزارش بازار، قاضی ناحیه ایالات متحده، ایوان گونزالس-راجرز در اوکلند، درخواست متا را برای رد ادعاهای مطرح شده توسط ایالت ها در دو شکایت جداگانه که سال گذشته ارائه شده بود، رد کرد. یکی از این شکایت ها توسط بیش از 30 ایالت از جمله کالیفرنیا و نیویورک و شکایت دیگر توسط فلوریدا تنظیم شده است.

با این حال، قاضی راجرز محدودیت هایی را برای ادعاهای ایالت ها قائل شد و با استدلال متا موافق بود که قانون فدرال معروف به بخش 230، که پلتفرم های آنلاین را تنظیم می کند، تا حدی شرکت را مصونیت می دهد. با این حال، قاضی متوجه شد که ایالت ها جزئیات کافی در مورد ادعاهای گمراه کننده شرکت برای رسیدگی بیشتر به این شکایت ارائه کرده اند.

قاضی همچنین درخواست‌های Meta، TikTok ByteDance، YouTube، Alphabet و Snapchat را برای رد ادعای آسیب‌های شخصی شاکیان اصلی رد کرد. شرکت های دیگر در شکایت ایالت ها ذکر نشده اند.

راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا در بیانیه‌ای گفت: متا باید در قبال آسیب‌های واقعی که به کودکان اینجا در کالیفرنیا و سراسر کشور وارد کرده پاسخگو باشد. وکلای شاکیان جراحات شخصی در بیانیه ای مشترک، این حکم را یک پیروزی مهم برای جوانانی در سراسر کشور دانستند که تحت تاثیر منفی پلتفرم های رسانه های اجتماعی اعتیاد آور و مضر قرار گرفته اند.

یکی از سخنگویان متا گفت: «این شرکت به طور کلی با این تصمیم مخالف است و چندین ابزار برای کمک به والدین و نوجوانان طراحی کرده است، از جمله ویژگی جدید «حساب‌های نوجوان» در اینستاگرام با محافظت‌های اضافی.

سخنگوی گوگل این اتهامات را نادرست رد کرد و گفت: “ارائه تجربه ای امن تر و سالم تر برای جوانان همیشه در مرکز کار ما بوده است.”

ایالت ها به دنبال احکامی علیه شیوه های تجاری «متا» غیرقانونی و خسارات مالی نامشخص هستند.

بر اساس گزارش رویترز، چندین شاکی صدها شکایت را تنظیم کرده اند که شرکت های رسانه های اجتماعی را به طراحی الگوریتم های اعتیادآوری متهم کرده اند که باعث اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات در بین نوجوانان می شود بدون اینکه هشداری در مورد خطرات آنها داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.