افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

استقبال طالبان از بازگشت مهاجران به افغانستان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 398504
استقبال طالبان از بازگشت مهاجران به افغانستان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشتروزارت مهاجرین افغانستان (طالبان) در اطلاعیه ای که در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشته است، عنوان کرده است: خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت امور پناهندگان طالبان روز سه شنبه با سفیر ایران در کابل و حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان دیدار […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشتروزارت مهاجرین افغانستان (طالبان) در اطلاعیه ای که در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشته است، عنوان کرده است: خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت امور پناهندگان طالبان روز سه شنبه با سفیر ایران در کابل و حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان دیدار و از بازگشت مهاجران استقبال کرد. افغانی مقیم ایران به کشورش اطلاع داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که باید سازوکار مشترکی تشکیل شود تا روند بازگشت مهاجران با آن ها همراه شود من احترام می گذارم انجام شود

در این نشست شرایط مهاجران نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. افغانی در ایران مسائل مربوط به اشتغال، تحصیل و موقعیت اجتماعی آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حقانی 40 سال است که میزبان جمهوری اسلامی ایران نیز بوده است مهاجران افغانی سپاسگزار

کلیم الرحمن فانی مسئول مالی و اداری وزارت امور خارج از کشور طالبان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: ما به حقوق همسایگان خود در شرع متعهد هستیم و از همسایگان خود نیز می خواهیم.

کاظمی قمی در ادامه این نشست گفت: ایران در هر شرایط سختی در کنار افغانستان است و تا آخر خواهد ماند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گزارش های مبنی بر بدرفتاری با مهاجران در ایران را نادرست خواند و افزود: ایران از حقوق همه مهاجران مراقبت می کند.

در این نشست مقرر شد هیئتی برای بررسی مشکلات مهاجران به ایران سفر کرده و با مقامات ایرانی برای حل مشکلات آنان گفت وگو کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.