افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

درخواست تبدیل صندوق چند توکن به ETF توسط گری اسکیل

  • کد خبر : 398482
درخواست تبدیل صندوق چند توکن به ETF توسط گری اسکیل

Grayscale، یکی از بزرگترین مدیران دارایی دیجیتال، به دنبال تبدیل صندوق چند توکنی خود به صندوق قابل معامله در مبادلات (ETF) است. این اقدام به دنبال تلاش های قبلی این شرکت برای معرفی ETF بیت کوین است. به گزارش اسمارتک نیوز، هدف اصلی Grayscale از این درخواست، فراهم کردن فرصتی برای سرمایه گذاران برای دسترسی […]

Grayscale، یکی از بزرگترین مدیران دارایی دیجیتال، به دنبال تبدیل صندوق چند توکنی خود به صندوق قابل معامله در مبادلات (ETF) است. این اقدام به دنبال تلاش های قبلی این شرکت برای معرفی ETF بیت کوین است.

به گزارش اسمارتک نیوز، هدف اصلی Grayscale از این درخواست، فراهم کردن فرصتی برای سرمایه گذاران برای دسترسی آسان تر به ارزهای دیجیتال از طریق ابزار مالی قابل معامله در بورس است. این تغییر می تواند به رشد بیشتر بازار کریپتو کمک کند.

درخواست Grayscale برای راه اندازی یک ETF جدید

شرکت مدیریت دارایی های دیجیتال Grayscale به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای تبدیل صندوق چند توکنی 520 میلیون دلاری خود به ETF درخواست داده است.

بورس نیویورک (NYSE) به نمایندگی از Grayscale این درخواست را در 14 اکتبر (23 اکتبر) در قالب 19b-4 ارسال کرد. این فرم از SEC می خواهد که اجازه دهد ETF جدید در بازار سهام درج شود.

«صندوق سرمایه بزرگ دیجیتالی» Grayscale حدود 524 میلیون دلار دارایی را مدیریت می کند که 76 درصد آن در بیت کوین، 18 درصد در اتر و بقیه در بین آن ها است. Solana (SOL)، ریپل (XRP) و Avalanche (AVAX) تقسیم می شود

در فرم 8-K، گری اسکیلز به سرمایه گذاران خود اطلاع داد که صندوق منعکس کننده تغییرات در قوانین و فهرست پیشنهادی توسط بورس نیویورک است. تبدیل این صندوق به یک ETF نقطه ای به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که به راحتی سهام این صندوق را خریداری و بفروشند.

فرم درخواست مقیاس خاکستری برای تبدیل سرمایه شما به ETF - منبع: SEC
فرم درخواست مقیاس خاکستری برای تبدیل سرمایه شما به ETF – منبع: SEC

این برنامه Grayscale پس از اعمال و راه اندازی بیت کوین ETF (GBTC) و اتریوم ETF (ETHE) و تایید آنها توسط SEC ارائه می شود. پیش از این، SEC همه درخواست‌ها برای ETF‌های رمزنگاری نقطه‌ای را رد کرده بود، تا اینکه در ماه آگوست، دادگاهی به نفع Grayscale رای داد و باعث شد که نهاد نظارتی رویکرد خود را تغییر دهد.

ETF های نقطه ای دارایی های اساسی را در ترازنامه خود نگهداری می کنند. در حالی که در صندوق‌های رمزنگاری غیر نقطه‌ای که به قراردادهای آتی متکی هستند، به دلیل مقررات اضافی، خرید و فروش سهام برای سرمایه‌گذاران دشوارتر است.

پس از تبدیل صندوق به ETF، سرمایه گذاران Grayscale شروع به فروش سهام خود کردند زیرا تخفیف قابل توجهی از ارزش خالص دارایی صندوق ها از بین رفت.

طبق داده‌های پلتفرم YCharts، شش ماه قبل از تبدیل صندوق GBTC به ETF، سرمایه‌گذاران می‌توانستند سهام GBTC را با 44 درصد تخفیف برای خرید بیت‌کوین نقدی خریداری کنند. سرمایه گذاران صندوق GBTC پس از تبدیل صندوق به ETF از این تفاوت قیمت بهره مند شدند.

مقدار تخفیف صندوق GBTC پس از تبدیل به ETF – منبع: YCharts

صندوق بیت کوین گری اسکیل از زمان تبدیل در ژانویه تاکنون 21 میلیارد دلار خروجی داشته است، در حالی که ETF اتریوم آن از زمان تبدیل در جولای، 3 میلیارد دلار خروجی ثبت کرده است.

در 10 اکتبر، GarySkill 35 آلتکوین جدید را به لیست دارایی هایی که قصد دارد در آینده سرمایه گذاری کند، اضافه کرد. از جمله این آلتکوین ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: Dogecoin (DOGE)، Worldcoin (WLD) و Jupiter (JUP) اشاره کرد

این شرکت نیز تقریبا هر ماه یک صندوق رمزنگاری جدید راه اندازی می کند; به عنوان مثال، در 3 اکتبر (12 مهر) او صندوق سرمایه گذاری Aave را معرفی کرد، در 12 سپتامبر (22 سپتامبر) صندوق Trust Ripple (XRP) و در 22 اوت (1 سپتامبر) صندوق Avalanche را راه اندازی کرد. راه اندازی شد

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-16 11:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.