افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

معرفی جنگل زیبای فندخلو اردبیل / سفر پاییزی جذاب به طبیعت شگفت انگیز

  • کد خبر : 398457
معرفی جنگل زیبای فندخلو اردبیل / سفر پاییزی جذاب به طبیعت شگفت انگیز

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانانیوز- سفر بخشی از زندگی بسیاری از افراد شده است و دیگر محدود به زمان خاصی نیست. اکنون بسیاری از مردم سفر در تمام فصول سال به هر مکان ممکن سفر می کنند. شاید بعد از فصل بهار فصل پاییز جذاب ترین زمان برای سفر باشد، […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانانیوز- سفر بخشی از زندگی بسیاری از افراد شده است و دیگر محدود به زمان خاصی نیست. اکنون بسیاری از مردم سفر در تمام فصول سال به هر مکان ممکن سفر می کنند. شاید بعد از فصل بهار فصل پاییز جذاب ترین زمان برای سفر باشد، هرچند ممکن است در این فصل افراد کمتری سفر کنند، اما دورتر بودن مقاصد گردشگری یک مزیت بزرگ است!

شاید تعجب کنید که در پاییز کجا می توانید سفر کنید؟ و باید گفت هر مکانی با مناظر طبیعی می تواند مقصدی جذاب برای یک سفر پاییزی باشد. یکی از این مقاصد طبیعی جنگل فندگلو در نزدیکی شهر اردبیله است که در اینجا قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

موقعیت جغرافیایی جنگل فندخلو

جنگل فندگلو یکی از مکان های معروف استان اردبیل است و در 30 کیلومتری شهر اردبیل و 10 کیلومتری جنوب شهرستان نمین در این استان قرار دارد. منطقه جنگلی فندخلو سرآغاز جنگل‌های باستانی هیرکانیه است و حدود 25 کیلومتر مربع وسعت دارد که از مراتع روستای خانقاه علیا شروع و تا شرق روستاهای خانقاه سفلی و آرپا تپه ادامه دارد. و به شرق روستای مهدی پستی ختم می شود.

06

راه دسترسی به جنگل فندخلو.

برای رسیدن به جنگل فندخلو باید از شهر اردبیل به سمت شهر نمین حرکت کنید. نرسیده به این شهرک بعد از جایگاه CNG جاده فرعی به سمت روستای دودران وجود دارد. همین جاده را ادامه دهید تا به صومعه پایین و سپس به روستای آرپاتپه برسید. در این روستا از تقاطع اصلی به چپ بپیچید و پس از حدود چهار کیلومتر به پارکینگ جنگلی فندخلو می رسید.

01

جاذبه های طبیعی و گردشگری جنگل فندخلو.

نام جنگل فندخلو از تعداد زیاد درختان فندق گرفته شده است و در گویش محلی به آن «مشه» نیز می گویند. در این منطقه وسیع جنگلی درختان مختلف دیگری مانند سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل، تمشک و توت فرنگی وجود دارد.

دشت های بابونه: دشت های این منطقه از اوایل بهار تا اواخر تابستان پوشیده از گل های زیبای بابونه است و مناظر دیدنی و زیبایی را در معرض دید گردشگران و طبیعت گردان قرار می دهد. جالب است بدانید که زنبق چلچراغ، گیاهی بسیار کمیاب و ارزشمند در دشت های جنگل فندخلو می روید.

07

آب گرم مشه سویی: اگر از طرفداران آب گرم و معدنی هستید، آب گرم جنگلی یا در اصطلاح محلی «مشه سویی» در این منطقه بین روستاهای آلادیزگه و گیلده قرار دارد.

پیست اسکی، تله کابین و زیپ لاین: جاذبه های جنگل فندگلو به مکان های طبیعی محدود نمی شود، پیست اسکی چمن و تله کابین حیران فندگلو، سورتمه سواری، پیست کارتینگ و زیپ لاین حیران نیز در این منطقه قرار دارد که بسیار جذاب است.

02

03

بهترین فصل سفر به جنگل فندخلو.

جنگل فندخلو به دلیل موقعیت بلندی که دارد در ماه های گرم سال آب و هوای مطبوع و خوبی دارد. از اوایل بهار تا اواخر تابستان، دشت های منطقه پوشیده از گل های رنگارنگ وحشی است و بسیار چشم نواز است. البته به غیر از این زمان در ماه های مهر و آبان جنگل فندکلو طبیعت زیبایی دارد و آب و هوای معتدل، خوب و مناسب برای سفر دارد.

09

اقامت در جنگل فندگلو

در طبیعت زیبای منطقه فندگلو بهترین انتخاب برای اقامت، کمپینگ و کمپینگ است! اگر تجهیزات کمپینگ ندارید، یک اقامتگاه کوچک در آنجا وجود دارد که برای اقامت گردشگران مناسب است.

08

مراقب طبیعت باشید!

طبیعت جنگل فندخلو بسیار دیدنی است و سفر به آن برای هر طبیعت دوستی می تواند تجربه ای بی نظیر باشد. اگر به این منطقه زیبای جنگلی رفتید، به یاد داشته باشید که طبیعت این منطقه برای ماندگاری نیازمند مراقبت ماست.

باید بدانیم که آتش زدن در هر جایی و خاموش نکردن آن، شکستن شاخه های جدید درختان و رها کردن زباله هایمان، آسیب زیادی به طبیعت وارد می کند.

اگر به سفر و طبیعت گردی علاقه دارید، در اینجا مقاله ای در مورد مسیر اسلام به خلخال قرار داده ایم که می توانید مطالعه کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.