افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

تفاوت قابل توجه در هزینه مجوز شکار؛ 15 میلیون برای ایرانی ها 700 میلیون برای خارجی ها/ مجازات بازدارنده نیست

  • کد خبر : 398366
تفاوت قابل توجه در هزینه مجوز شکار؛ 15 میلیون برای ایرانی ها 700 میلیون برای خارجی ها/ مجازات بازدارنده نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، فصل پاییز فرا رسیده است و علاقه مندان زیادی برای تفریح ​​و شکار راهی جنگل ها می شوند. مجوزهای شکار در سرتاسر جهان در زمان های خاصی از سال صادر می شود و این یک روند طبیعی برای حفظ تعادل جمعیت گونه های جانوری است. جعفر پناهپور، محیط بان پارک […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، فصل پاییز فرا رسیده است و علاقه مندان زیادی برای تفریح ​​و شکار راهی جنگل ها می شوند. مجوزهای شکار در سرتاسر جهان در زمان های خاصی از سال صادر می شود و این یک روند طبیعی برای حفظ تعادل جمعیت گونه های جانوری است.

جعفر پناهپور، محیط بان پارک ملی گلستان در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: شکارچیان حرفه ای هزینه های زیادی برای شکار می پردازند؛ از خرید اسلحه و فشنگ گرفته تا تجهیزات دیگر و با آگاهی از قوانین شکار به مقامات دولتی مجوز شکار بگیرند و در چارچوب های مشخص عمل کنند اما مشکل اصلی ما شکارچیان غیرمجاز است که با تفنگ بادی بدون مجوز در مناطق حفاظت شده و ممنوعه شکار می کنند.

پناهپور در ادامه افزود: شکارچیان غیرمجاز حتی در نزدیکی چادرهای محیط بان نیز بسیار گستاخانه شکار می کنند و با ایجاد درگیری باعث بروز حوادث ناگوار می شوند.

وی در خصوص حضور شکارچیان خارجی در ایران تصریح کرد: شکارچیان خارجی با اخذ مجوز وارد کشور می شوند و هیچگاه خطر شکار بدون مجوز را ندارند. پروانه شکار پا که عواید آن صرف حفاظت از پارک های خصوصی می شود و نقش مهمی در نگهداری این مناطق دارد.

وی در خصوص صدور پروانه شکار در مناطق خصوصی قرق گفت: صدور پروانه شکار قوچ برای شکارچیان خارجی در استان های یزد و کرمان حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه دارد که از این درآمدها صرف ساخت و ساز و حفاظت می شود. جنگل ها.”

پناه پور همچنین پیشنهاد داد: برای جلوگیری از شکار غیرمجاز، جرایمی که دارای اثر بازدارندگی جدی هستند، مشخص شود و پروانه شکار با شرایطی صادر شود که متقاضیان بیشتری را جذب کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.