افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

پاسخ قاطع و تاسف بار به هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 398176
پاسخ قاطع و تاسف بار به هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی

در گفت و گوی تلفنی که بعدازظهر سه شنبه میان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام شد، آخرین تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تبادل نظر شد. به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگو با اشاره به […]

در گفت و گوی تلفنی که بعدازظهر سه شنبه میان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام شد، آخرین تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تبادل نظر شد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگو با اشاره به وضعیت فاجعه بار انسانی ناشی از ادامه نسل کشی غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا از این موضوع استفاده کند. تمام توان این سازمان بین المللی برای توقف جنایات و تجاوزات رژیم اسرائیل و ارسال کمک های بشردوستانه به لبنان و غزه.

عراقچی با تاکید بر مواضع اصولی کشورمان در خصوص لزوم حفظ صلح و ثبات در منطقه، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن به کارگیری تمام تلاش خود برای حفظ آرامش و امنیت منطقه، آمادگی کامل برای یک اقدام قاطع و تأسف‌آور را دارد. وی در پاسخ به هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: مسئولیت عواقب گسترش ناامنی در منطقه بر عهده این رژیم و پشتیبان اصلی آن یعنی ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین نسبت به افزایش تنش ها در منطقه پس از تداوم حملات اسرائیل به غزه و لبنان، تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ و نیاز به کمک رسانی به قربانیان برجسته و آوارگان ابراز نگرانی کرد. ناشی از جنگ غزه و لبنان است.

گوترش با تاکید بر اهمیت حفاظت از حاکمیت لبنان، ادامه استقرار نیروهای حافظ صلح این سازمان در جنوب لبنان را علیرغم تهدید این نیروها ارزیابی کرد.

دو طرف همچنین در مورد وضعیت یمن و وضعیت انسانی این کشور گفتگو کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.