افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

سردار نیلفروشان از چه زمانی در لیست تروریستی قرار گرفت؟

  • کد خبر : 398145
سردار نیلفروشان از چه زمانی در لیست تروریستی قرار گرفت؟

به گزارش منیبان، در این مدت یک ساله و پس از عملیات غرور آفرین «طوفان الاقصی» در نوار غزه توسط جبهه مقاومت و حماس و پس از حمایت غرور آفرین حزب الله لبنان و انصارالله یمن و به طور کلی. کل جبهه مقاومت، باور و اعتقادی که در مورد آن صحبت کردیم، به وضوح به […]


به گزارش منیبان، در این مدت یک ساله و پس از عملیات غرور آفرین «طوفان الاقصی» در نوار غزه توسط جبهه مقاومت و حماس و پس از حمایت غرور آفرین حزب الله لبنان و انصارالله یمن و به طور کلی. کل جبهه مقاومت، باور و اعتقادی که در مورد آن صحبت کردیم، به وضوح به چشم جهانیان نشان داده شد. نظری است مبتنی بر دفاع از مظلوم و مقاومت و مقابله با دشمن جنایتکار.

دشمن جنایتکاری که اعتقادش بر ذبح و جنایت و ویرانی است و رژیم جنایتکار صهیونیستی که اکنون همه دنیا آن را می شناسند، هیچ قانون و خط قرمزی برای جلوگیری از فروپاشی آن که بسیار نزدیک است، ندارد. در این میان در جبهه مقاومت افرادی هستند که گمنام بودند اما جان خود را برای دفاع از کشور و مبارزه با ظالم زمان فدا کردند.

سرلشکر شهید عباس نیلفروشان آخرین نمونه از مردان و سرداران بزرگی است که راه شهادت را در پیش گرفتند و در این راه و راه آزادی و مقابله با رژیم جنایتکار صهیونیستی به همرزمان خود پیوستند. روشی که بارها از علاقه اش صحبت کرده بود.

شهید نیلفروشان در یکی از آخرین سخنان خود گفت: ما را به ترور و تحریم و شهادت تهدید نکنید. این لباس سبز پاسداری کفن ماست و ما پیشمرگان این ملت هستیم و سال هاست که در راه رسیدن به سنگرهای همنوع لحظه شماری می کنیم.

این سردار بزرگ ایرانی که از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه بود، در بعدازظهر پانزدهم اردیبهشت ماه سال 1403 در حمله تروریستی رژیم جنایتکار صهیونیستی در حومه بیروت در لبنان. . و در عملیات ترور سید حسن نصرالله به آرزویش رسید و به همرزمان شهیدش پیوست.

به گفته پدرش شهید سرلشکر عباس نیل فروشان از 13 سالگی با اضافه کردن یک سال به شناسنامه خود به جبهه رفت و در کنار شهید چمران در مناطق کردستان جنگید. پس از آن در جنگ تحمیلی برای دفاع از کشورمان به عنوان جانشین فرمانده در جبهه های نبرد حاضر می شود.

سرلشکر نیل فروشان در سال 1363 به نیروی زمینی سپاه پیوست و معاون عملیات سپاه شد و پس از آن دو دوره به عنوان افسر عملیات سپاه در لبنان خدمت کرد و سپس برای مدتی فرماندهی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده گرفت. به عنوان رئیس دانشگاه اما پس از مدتی معاون عملیات سپاه می شود و معاونت عملیات می شود.

با تشکیل ستاد مرکزی امام حسین (ع) با حفظ سمت، سمت فرماندهی کل سپاه را در قرارگاه امام حسین (ع) برعهده گرفت و پس از انتصاب سردار سلامی به سمت فرماندهی کل ارتش. فرمانده کل ارتش، سرلشکر عباس نیل فروشان از سال 1397 به عنوان معاون عملیات سپاه منصوب شد و پس از شهادت سردار زاهدی در 23 فروردین ماه سال جاری به سمت فرماندهی ارتش لبنان منصوب شد و در این سمت به فیض نائل آمد. شهادت

سرلشکر نیل‌فروشان در سال‌های خدمت مسئولیت‌های مختلفی از جمله فرماندهی گردان، فرمانده گروهان، فرمانده گردان، فرمانده محور و جانشین فرماندهی لشکر 8 نجف را در زمان احمد کاظمی، جانشین فرماندهی سپاه در امام (ره) بر عهده داشت. قرارگاه حسین، معاون اجرایی سپاه و معاونت عملیات سپاه در زمان جانشین سرتیپ محمدرضا زاهدی، سابقه نظامی داشت. معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، معاونت عملیات ستاد فرماندهی سپاه، ریاست دانشکده و پژوهشگاه علوم دفاعی (سپاه دافوس)، آموزش و پرورش نیروی انسانی از جمله مسئولیت های مختلف وی در حوزه سبز بود. یونیفورم نگهبانی و او در این همه مسئولیت موفق و سربلند بود.

از آخرین اقدامات وی در مدت حضور مستشاری در لبنان می توان به عملیات اربعین حزب الله لبنان اشاره کرد که سرلشکر نیلفروشان در طراحی و اجرای آن به عنوان مشاور ایفای نقش کرد. این عملیات ضربه مهلکی به دستگاه اطلاعاتی ارتش اسرائیل و واحد 8200 آن وارد کرد.

از دیگر اقدامات موفق سردار نیلفروشان، تشکیل ستاد نبی اکرم (ص) به عنوان مرکز فرماندهی و کنترل یکپارچه و آنلاین عملیات سپاه بود که برکات آن در عملیات وعده بزرگ به وضوح نمایان شد.

طرح ترور سرلشکر نیلفروشان به سال 1401 برمی گردد که وی به عنوان رئیس کل عملیات ارتش با قدرت فرماندهی و حضور در میدان از تحقق نقشه های تجزیه طلبانه دشمن جلوگیری کرد. در لیست ترورهای آمریکا در سال 1401 قرار گرفت و از آن زمان ترور وی در دستور کار سرویس های اطلاعاتی دشمن قرار گرفت.

در پایان این گزارش را با خاطره ای از سردار اشتری مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره شهید سرلشکر عباس نیل فروشان و آخرین دیدار این شهید با سردار اشتری به پایان می بریم. دیداری که شاید این شهید بزرگوار می دانست مسیری که در آن قرار دارد به کجا ختم می شود.

سردار اشتری در خاطره ای از آخرین دیدار خود با شهید نیلفروشان می گوید: در مدتی که سردار نیلفروشان به لبنان سفر کرده بود، چندین بار به دیدار ایشان رفتم. من خیلی علاقه داشتم هر بار که می آمد ببینمش. اما خیلی راحت نمی توانستیم تماس بگیریم. اما قرار شد که وقتی آمد پیام بدهد. یا قرار بود خدمتشان بروم یا لطف کردند و آمدند. آخرین باری که دیدمش فکر کنم کمتر از دو ماه پیش بود و همون عکسی که شما تعریف میکنید داشتیم صبحانه براش سرو میکردیم و شاید دو سه ساعتی اومد پیشمون. اشاره کردند که سردار سلامی به او گفته بالاخره آنجا (لبنان) هستی، اما باید بعداً برگردی!

من آن را به عنوان او در نظر گرفتم که گفت ما به تو در ارتش نیاز داریم. سردار نیلفروشان گفت: درود بر سردار سردار! ماموریت من در بیروت در گلستان شهدای اصفهان به پایان می رسد. یعنی با شهادت برمی گردم! گفتند می روم پارک شهدا.

گفت پایان کار من همین جاست و تا شهادت پابرجا می مانم. شهادت را خیلی دوست داشتند و این را گفتند.

منبع: همشهری


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.