افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

مکرون: اسرائیل نباید فراموش کند که توسط سازمان ملل ساخته شده است

  • کد خبر : 398107
مکرون: اسرائیل نباید فراموش کند که توسط سازمان ملل ساخته شده است

به گزارش خبرآنلاین، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دیدار هفتگی خود با وزرای خود اعلام کرد که به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، نسبت به پایبندی این رژیم به قطعنامه های صهیونیستی هشدار داده است. نشریه آمریکایی «پالتیکو» بعدازظهر سه شنبه به نقل از حاضران در نشست نوشت: ماکرون به وزرای خود گفت […]

به گزارش خبرآنلاین، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دیدار هفتگی خود با وزرای خود اعلام کرد که به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، نسبت به پایبندی این رژیم به قطعنامه های صهیونیستی هشدار داده است.

نشریه آمریکایی «پالتیکو» بعدازظهر سه شنبه به نقل از حاضران در نشست نوشت: ماکرون به وزرای خود گفت که آقای نتانیاهو نباید فراموش کند که کشورش توسط سازمان ملل ایجاد شده است.

رئیس جمهور فرانسه به «استقرار» رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی اشاره می کند، به نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1947 که طی آن تصمیم گرفته شد سرزمین فلسطین به 2 کشور مستقل یهودی و عربی تقسیم شود.

از سوی دیگر به نوشته این نشریه آمریکایی، مکرون وضعیت کنونی جنوب لبنان را به دلیل بی توجهی رژیم صهیونیستی به تصمیمات سازمان ملل درک می کند. رژیم صهیونیستی با آغاز حملات زمینی خود علیه لبنان، به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان نیز حمله کرد که در نتیجه ده ها کشور جهان محکومیت گسترده ای را در پی داشت.

سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه نیز روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاری با بیان اینکه «عدم احترام اسرائیل به سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های آن» یک «مشکل» است، افزود: در مرحله اول، قطعنامه این سازمان ملل بود که اسرائیل را ایجاد کرد.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش پولیتیکو، رابطه ماکرون و نتانیاهو به دلیل «ترس» فرانسه از تشدید درگیری ها در غرب آسیا پس از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و تبدیل این درگیری به یک جنگ تمام عیار در منطقه است. منطقه و “به خطر انداختن شهروندان غیرنظامی لبنان و سراسر جهان.” “غرب آسیا” تحت تنش است.

این تحولات در حالی رخ می دهد که پیش از این رئیس جمهور فرانسه در آستانه سالگرد آغاز جنگ غزه، از رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات خود به غزه خواستار توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شده بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مکرون در مصاحبه با فرانس اینتر گفت: من فکر می کنم از امروز اولویت بازگشت به یک توافق سیاسی و پایان دادن به ارسال سلاح برای انجام فعالیت های نظامی در نوار غزه است. فرانسه به آنها اسلحه نمی دهد. اکنون اولویت اجتناب از تشدید تنش است.

با این حال، گزارش اخیر پولیتیکو درباره اختلافات شدید ماکرون و نتانیاهو و درخواست رئیس جمهور فرانسه برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت فرانسه در کنار آمریکا متحد اصلی رژیم صهیونیستی برای ارائه خدمات دیپلماتیک است. و حمایت سیاسی از این رژیم برای ادامه جنایات جنگی آن در غزه ادامه دارد.

فرانسه تاکنون از اقدامات قانونی دیگر کشورها علیه رژیم صهیونیستی متهم به نسل کشی در غزه حمایت نکرده است.

از سوی دیگر، مکرون در آخرین گفت و گوی تلفنی خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نتانیاهو از «تداوم حمایت، همبستگی، احترام و دوستی» فرانسه و رژیم صهیونیستی اطمینان داد.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.