افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

اولین علائم سرطان روده بزرگ را بشناسید

  • کد خبر : 398066
اولین علائم سرطان روده بزرگ را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، سرطان روده بزرگ زمانی رخ می دهد که رشد غیرطبیعی سلول در سطح داخلی روده بزرگ یا رکتوم رخ دهد و به این رشد پولیپ می گویند. برخی از پولیپ ها می توانند در طول زمان به سرطان تبدیل شوند که ممکن است سال ها طول بکشد. باشگاه خبرنگاران نوشت: علائم سرطان […]

به گزارش خبرآنلاین، سرطان روده بزرگ زمانی رخ می دهد که رشد غیرطبیعی سلول در سطح داخلی روده بزرگ یا رکتوم رخ دهد و به این رشد پولیپ می گویند. برخی از پولیپ ها می توانند در طول زمان به سرطان تبدیل شوند که ممکن است سال ها طول بکشد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: علائم سرطان روده در ابتدا می تواند نامحسوس باشد. به عنوان مثال، علائم شامل اسهال و یبوست متناوب، کم خونی، ناراحتی شکمی و کاهش وزن است. با پیشرفت بیماری، علائم بیشتر می شود.

به گفته روسلان باسانوف، انکولوژیست، علائم سرطان روده بزرگ می تواند درد روده، خون در مدفوع، سوزش سر دل، حالت تهوع و استفراغ باشد.

سرطان کولون یک تومور بدخیم است که در پوشش داخلی روده بزرگ ایجاد می شود. افراد بالای 45 سال بیشتر مستعد ابتلا به این سرطان هستند. عواملی مانند بیماری های التهابی مزمن، پولیپ روده، رژیم غذایی نامناسب، چاقی و عدم تحرک بدنی می توانند بر احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ تأثیر بگذارند و با افزایش سن خطر ابتلا به این بیماری افزایش می یابد.

به گفته این متخصص سرطان، در مرحله اول بیماری، اندازه تومور بیش از 2 سانتی متر نیست و در داخل مخاط قرار دارد. احتمال زنده ماندن فرد مبتلا در صورت تشخیص سرطان در مرحله اول تا 95 درصد است.

مرحله دوم با رشد تومور تا 5 سانتی متر همراه با آسیب به غدد لنفاوی مشخص می شود. در مراحل بعدی تومور تا 10 سانتی متر رشد می کند و آسیب به لایه عضلانی و غدد لنفاوی مشاهده می شود. در مرحله آخر، به عنوان یک قاعده، تومور با متاستاز به سایر اندام ها و بافت ها به 10 سانتی متر می رسد.

میزان بقا با تشخیص در مرحله دوم تا 90 درصد، در مرحله سوم از 55 تا 70 درصد و در مرحله چهارم حدود 30 درصد است.

تشخیص با استفاده از آزمایشات بیوشیمیایی خون، تومور مارکرها، کولونوسکوپی، ایریگوسکوپی، سونوگرافی و توموگرافی کامپیوتری انجام می شود. علاوه بر این، در صورت مشکوک به متاستاز، ممکن است لازم باشد قفسه سینه و سایر نواحی مورد بررسی قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.