افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
1

آیا قرص یون زینک خواب آور است؟ کارشناسان پاسخ می دهند!

  • کد خبر : 398014
آیا قرص یون زینک خواب آور است؟ کارشناسان پاسخ می دهند!

شواهد موجود نشان می دهد که کمبود روی ممکن است خطر اختلالات خواب را افزایش داده و مدت خواب را کاهش دهد. پاستیل های یون روی علاوه بر تمام خواصی که دارند می توانند خواب را بهبود بخشند، اما در مورد اینکه آیا قرص های یون روی باعث خواب می شوند، باید گفت که هنوز […]

شواهد موجود نشان می دهد که کمبود روی ممکن است خطر اختلالات خواب را افزایش داده و مدت خواب را کاهش دهد. پاستیل های یون روی علاوه بر تمام خواصی که دارند می توانند خواب را بهبود بخشند، اما در مورد اینکه آیا قرص های یون روی باعث خواب می شوند، باید گفت که هنوز تحقیقات کاملی در این زمینه انجام نشده است.

عناوین مقاله را ببینید

آیا قرص یون زینک خواب آور است؟

آیا قرص یون زینک خواب آور است؟ برای دریافت پاسخ علمی به این سوال باید تاثیر قرص یون روی بر خواب را به دقت بررسی کنیم. به خاطر داشته باشید که مواد مغذی مانند منیزیم، آهن و ویتامین ها به همراه روی نقش کلیدی در حفظ تعادل شیمیایی مغز دارند. در طول خواب، زمانی که مغز در حال ترمیم و بازسازی است، کمبود روی می تواند به وضوح کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار دهد.

داروخانه

روی، مانند منیزیم، برای تبدیل تریپتوفان، یک اسید آمینه ضروری در بدن، به سروتونین و سپس ملاتونین، هورمونی که خواب را تنظیم می کند، مهم است. ملاتونین در شب تولید می شود و به تنظیم ریتم طبیعی بدن کمک می کند. هنگامی که نور کاهش می یابد، این هورمون مستقیماً از غده صنوبری آزاد می شود و به القای خواب کمک می کند. به همین دلیل، ملاتونین به عنوان یک درمان رایج برای اختلالات خواب شناخته می شود.

سایت درمانکده در مورد تاثیر ملاتونین بر خواب گفته است:

ملاتونین هورمونی است که در بدن تولید می شود و چرخه روز و شب یا چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند. تاریکی بدن را تحریک می کند تا ملاتونین بیشتری تولید کند که باعث خواب آلودگی می شود. نور تولید ملاتونین را کاهش می دهد تا بدن را بیدار نگه دارد. برخی از افرادی که مشکل خواب دارند سطح ملاتونین پایینی دارند. بنابراین به نظر می رسد استفاده از قرص ملاتونین می تواند به خواب آنها کمک کند.

اگرچه تحقیقات در این زمینه محدود است، اما برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف روی و میزان این عنصر در خون با کیفیت خواب مرتبط است. در میان افراد جامعه، کسانی که کمبود روی دارند، کمتر می خوابند. به خصوص افراد بالای 65 سال و زنان بیشتر تحت تاثیر این کمبود قرار دارند.

نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه آمریکایی‌های 16 ساله و بالاتر نشان می‌دهد افرادی که کمتر از هفت ساعت در شب می‌خوابند دچار کمبود روی هستند. این نشان دهنده رابطه واضح بین خواب و روی است، اما آیا روی بر خواب تأثیر می گذارد؟ به احتمال زیاد

عوارض جانبی قرص یون روی

داروخانه آنلاین داروهوم در مورد عوارض این قرص گفته است:

عوارض جانبی یون روی تنها در صورتی رخ می دهد که این مکمل خودسرانه یا بیش از حد مصرف شود. در موارد عادی این قرص هیچ عارضه ای ندارد. البته آن دسته از افرادی که مشکلات گوارشی، تفاوت در جذب مس، کمبود آهن و بیماری های خاص دارند باید زیر نظر پزشک و با تجویز پزشک از این قرص استفاده کنند. این مکمل با برخی آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد صرع نیز تداخل دارد، بنابراین در صورت نیاز به مصرف یون روی، باید چند ساعت فاصله بین آنها وجود داشته باشد.

یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی قرص‌های یون روی سردرد و سرگیجه است، همانطور که Positive Green Pharmacy در مقاله‌ای در وب‌سایت خود بیان می‌کند:

تمام ویتامین های استفاده شده در قرص های روی یونی محلول در آب هستند، یعنی مازاد آنها در بدن ذخیره نمی شود و با ادرار از بدن دفع می شود. اما سردرد و سرگیجه پس از مصرف یون روی ممکن است به دلیل ویتامین C یا ویتامین های B موجود در این محصول باشد. علاوه بر این، اگر عنصر روی در بدن افزایش یابد، می تواند باعث سردرد و سرگیجه شود. برای جلوگیری از عوارض جانبی قرص یون روی، طبق دستورالعمل از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری

در پایان باید گفت که قرص‌های یون روی، جدای از تمام خواصی که دارند، می‌توانند به بهبود خواب کمک کنند، اما در پاسخ به این سوال که آیا قرص‌های یون روی باعث ایجاد خواب می‌شوند، باید گفت که هنوز تحقیقات کاملی در این زمینه ارائه نشده است. این رشته

چشمه

https://lepivits.be/es/blog/salud-bienestar/como-la-deficiencia-de-zinc-afecta-el-sueño

این مقاله حاوی محتوای تبلیغاتی است.

توجه: این مقاله توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.