افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

سارقان میراث فرهنگی در کجور گرفتار شدند!

  • کد خبر : 397792
سارقان میراث فرهنگی در کجور گرفتار شدند!

به گزارش رکنا از مازندران؛ عباس پوریانی اظهار داشت: با دریافت گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت باند سازمان یافته حفاران غیرمجاز برای به دست آوردن آثار باستانی، پیگیری موضوع در دستور کار دادگستری کجور قرار گرفت. بر اساس این گزارش؛ وی در ادامه بیان کرد: با حضور عوامل مشاهده شد که 2 نفر از […]

به گزارش رکنا از مازندران؛ عباس پوریانی اظهار داشت: با دریافت گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت باند سازمان یافته حفاران غیرمجاز برای به دست آوردن آثار باستانی، پیگیری موضوع در دستور کار دادگستری کجور قرار گرفت.

بر اساس این گزارش؛ وی در ادامه بیان کرد: با حضور عوامل مشاهده شد که 2 نفر از کارکنان یکی از دفاتر خدماتی غرب استان و 2 نفر از کارکنان پیمانکار خطوط لوله گاز به همراه یک دستگاه بیل مکانیکی در حال حفاری رودخانه معروف به دیوچشمه هستند. که با توجه به دستور توقف کار از سوی مقام قضایی صادر شد.

رئیس دادگاه عالی مازندران گفت: در پی حضور مأموران، متهمان متواری و در حین فرار دستگیر و یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیره ای نیز کشف و ضبط شد.

وی افزود: در ادامه تحقیقات با دستور رئیس حوزه قضایی کجور در مجموع 6 نفر شناسایی، دستگیر و روانه زندان شدند.

انهدام گروهی از حفاری های غیرمجاز میراث فرهنگی در بخش کجور نوشهرین با اشاره به انهدام گروهی از حفاری های غیرمجاز برای دستیابی به آثار باستانی در کجور، تاکید کرد: ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، منابع آب و میراث فرهنگی همچنین شکایت کرده و تحقیقات تکمیلی برای کشف سایر زوایای پرونده و شناسایی اشخاص مرتبط ادامه دارد.

بر اساس آمار از 23 اسفند بیش از 100 پرونده مرتبط با قاچاق آثار باستانی در دادسرای کجور نوشهر تشکیل شده است.

بخش کوهستانی، تاریخی و گردشگری هفت هزار ساله 12 هزار نفری کجور نوشهر واقع در جنوب شرقی نوشهر دارای 64 روستا و 2 منطقه شهری است.

کاوش در اماکن باستانی و تاریخی آن هم در غرب مازندران یکی از چالش های اصلی میراث فرهنگی است که به گفته کارشناسان باید علاوه بر پایش و پایش مستمر بناهای تاریخی مرتفع شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.