افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
0

مصوبات سفر رهبر انقلاب برای پیشبرد پیشرفت «ایران اسلامی» – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 397560
مصوبات سفر رهبر انقلاب برای پیشبرد پیشرفت «ایران اسلامی» – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: در سیزدهمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، مردم این خط آن ها از خاطرات شیرین و تکان دهنده خود از اکتبر 2013 طوری صحبت می کنند که حسرت تکرار آن روزها را در چشمانشان می توان دید. با استقبال ده روزه (از 30 تا 30 مهرماه […]

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: در سیزدهمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، مردم این خط آن ها از خاطرات شیرین و تکان دهنده خود از اکتبر 2013 طوری صحبت می کنند که حسرت تکرار آن روزها را در چشمانشان می توان دید.

با استقبال ده روزه (از 30 تا 30 مهرماه 1389) از سوی مقام معظم رهبری استان کرمانشاه، علیرغم شور و شوق مردم، تصویب این استقبال که قرار بود مرهمی برای بدن جامعه اسلامی ایران. خدایا از ریسمان صبر و تحمل مردم غیور و شهدا پرورش دهنده استان کرمانشاه شود.

در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در تاریخ 29 مهرماه 1392، علاوه بر دستاوردهای معنوی، دستاوردهای مهم مادی و عمرانی نیز برای بسترسازی برای پیشرفت کرمانشاه ارائه شد و مصوبات این سفر در راستای تحقق اهداف این سفر بوده است. حل مشکلات و جبران عقب ماندگی ها با توجه به پایین بودن اکثر شاخص های پیشرفت نسبت به میانگین کشوری، قرار بود استان کرمانشاه در مدت سه سال (90 تا 92) محرومیت زدایی و توسعه استان را تسریع کند. اما برخی از آنها پس از مهلت مقرر پیشرفت قابل توجهی نداشتند.

بر اساس آمار اعلام شده، در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، یک هزار و 193 پروژه به مبلغ هشت میلیارد تومان به تصویب رسید که از تعهدات دستگاه های اجرایی محسوب می شد و از سال 1389 تاکنون تعدادی از پروژه ها به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

با توجه به اهمیت فراوان برخی از برنامه های مهم این مصوبات، خبرگزاری مهر کرمانشاه با محوریت مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه، گزارش های متعددی را در خصوص مهمترین مطالبات استان کرمانشاه منتشر کرده است. به نام این گزارش (جوانان بیکارترین استان کشور) پای انتظار اشتغال دولت سیزدهم/ رکورد بیکاری کشور شکسته شد، (بزرگترین پروژه نفتی غرب کشور در بلاتکلیفی است/ پالایشگاهی در سرزمین موعود)، (قطار کرمانشاه – خسروی در اعتبار توقف می کند) (راه آهن 17 ساله غرب کشور نیازمند توجه ویژه دولت سیزدهم است)، (تکمیل پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی در انتظار تخصیص اعتبار است/ شبکه ریلی غرب نیازمند توجه است)، (زمین های کشاورزی کرمانشاه منتظر توجه ویژه دولت 13)، (رویاهایی که هر سال شخم می زنند / نخود کرمانشاه سربالایی افت کیفیت)، (باغ موزه در انتظار اعتبار / موزه ای که در انتظار توجه دولت است)، (فاضلاب ناشی از آلودگی «قره سو» کرمانشاه / رودخانه باید احیا شود)، (پایگاه عملیاتی آب کرمانشاه شنبه ها/ هیچ نقصی پذیرفته نمی شود) و … مرجع انجام شده است

مسئولان باید تاخیر در اجرای مصوبات سفر رهبری را به اطلاع مردم برسانند.

حجت الاسلام محسن مفید رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نسبت به مشکلات مردم آگاهی کامل دارند و علیرغم دغدغه در جلسات مردمی حضور می یابند. در جهان اسلام و ایران اسلامی.

وی افزود: سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه توطئه های دشمن برای ایجاد اختلاف بین مذاهب را خنثی کرد و موجی از وحدت مذهبی و قومی را در بین مردم به نمایش گذاشت.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه تصریح کرد: در سفر به استان کرمانشاه مصوبات خوبی در خصوص مسائل مختلف استان کرمانشاه به تصویب رسید.

وی ادامه داد: برخی از مصوبات اجرایی و برخی دیگر در حال اجراست، بنابراین لازم به نظر می رسد مسئولان نسبت به تاخیر در اجرای این مصوبات به مردم اطلاع رسانی کنند.

اجرای مصوبه سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه را ادامه می دهیم

فضل الله رنجبر نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مصوبات لازم و عملی استان کرمانشاه در سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه به تصویب رسید و برخی از آنها به طور کامل انجام شده است. متوجه شد.”

و افزود: مصوبات سفر وی در یک زمینه واحد نبوده و در تمامی زمینه های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مصوبات ثبت شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصویب این سفر باید در اولویت کارهای استان کرمانشاه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برخی از پروژه ها هنوز به مرحله اجرا نرسیده و یا تا حدی تکمیل شده است. کار کردن مسئولان باید توجه بیشتری به این حوزه ها و پروژه ها داشته باشند.

وی ادامه داد: اجرای همه مصوبات سفر رهبری به استان کرمانشاه تا حد زیادی می تواند عقب ماندگی استان را جبران کند.

یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: ما نمایندگان نیز وظیفه داریم وضعیت مصوبات سفر مقام معظم رهبری را پیگیری و برای پیشبرد اجرای این مصوبات تلاش کنیم.

تخصیص اعتبارات مصوب سفر رهبری به کرمانشاه

نادر نورایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال 1389 دارای یک هزار و 193 پروژه و مصوبه بود که یک هزار و 164 هزار اعتبار میلیونی در این زمینه اعلام شد. .

وی افزود: سال گذشته 100 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها، احداث تصفیه خانه فاضلاب و ساماندهی آب شیرین کن ها با تخصیص 100 درصد نقدی به استان کرمانشاه ارسال شد.

مصوبات سفر رهبر انقلاب موجب پیشرفت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه تصریح کرد: طرح گرمسیری یکی دیگر از پروژه های تاثیرگذار سفر سرداران به استان کرمانشاه بود که طی آن بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشور تخریب شد. باران استان کرمانشاه آبی شده است.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته 200 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای راه آهن کرمانشاه تصویب و به خسروی ابلاغ شده است و با توان اجرایی بالای قرارگاه خاتم به زودی شاهد رونق در این عظیم خواهیم بود. پروژه .

نورایی خاطرنشان کرد: مطالعات پروژه سردسیری باید تکمیل شود و در پیوست قانون بودجه ردیف بودجه برای آن مطالعات وجود دارد و در صورت دریافت ردیف اجرا و رفع مشکلات انتقال و تخصیص آب، قابل اجرا است. .

تصویب سفر رهبری به کرمانشاه موجب پیشرفت استان شد

حجت الاسلام سید جواد حسینی نماینده مردم سنقر کلیایی در گفتگو با خبرنگار مهر در شورای اسلامی اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه را می توان نقطه عطفی در پیشرفت و توسعه استان دانست.

و افزود: مصوبات این سفر موتور محرکه پیشرفت استان است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مصوبات سفر رهبر انقلاب موجب پیشرفت

نماینده مردم سنقر و کلیایی در شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه برخی از مصوبات مقام معظم رهبری هنوز اجرایی نشده و بر زمین مانده و برخی تسهیلات نیز هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: لازم است مصوبات این سفر در اولویت کار مسئولان قرار گیرد و توجه به این مصوبات در راس همه کارها باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.