افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
1

آژه ای: سفر قالیباف به لبنان تصمیم به موقع و هوشمندانه ای بود

  • کد خبر : 397425

به گزارش خبرنگار سیاسی آیونا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محسنی اژه ای; رئیس قوه قضائیه امروز دوشنبه 2 اسفندماه طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضایی ضمن تسلیت ایام وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: خداوند را شاکریم که در ایران اسلامی با برکت وجود حضرت سامان الحجج (علیه السلام) و خواهر بزرگوارش […]

به گزارش خبرنگار سیاسی آیونا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محسنی اژه ای; رئیس قوه قضائیه امروز دوشنبه 2 اسفندماه طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضایی ضمن تسلیت ایام وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: خداوند را شاکریم که در ایران اسلامی با برکت وجود حضرت سامان الحجج (علیه السلام) و خواهر بزرگوارش حضرت ما فاطمه معصومه (س)؛ امروز شهر مقدس قم به برکت وجود حضرت معصومه (س) پایگاه نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) و پایگاه اسلام ناب محمدی است.

سفر قالیبافی به لبنان به موقع، شجاع و متفکر بود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سفر اخیر محمدباقر قالیباف؛ سخنگوی شورای اسلامی لبنان در بحبوحه حملات وحشیانه رژیم وحشیانه صهیونیستی به این کشور گفت: اقدام به موقع، شجاعانه و مدبرانه سخنگوی شورای اسلامی در سفر به بیروت و حضور در اماکن. که در اثر حملات موشکی رژیم صهیونیستی آسیب دیدند و همچنین از دیدارهایی که با مقامات لبنانی برگزار کردید و حمایت بی قید و شرط و مجدد جمهوری اسلامی ایران را به آنها اعلام کردید، تقدیر و تشکر می کنم. این سفر پیام های زیادی برای دوستان و دشمنان داشت. پیش از آن وزیر امور خارجه کشورمان شجاعانه به لبنان سفر کرده بود که این نیز بسیار مهم بود.

حزب الله با ترور رهبران و فرماندهان مقاومت لبنان نابود نخواهد شد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وضعیت منطقه یک سال پس از تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و یک ماه پس از جنایات و تجاوزات این رژیم غاصب در جنوب لبنان گفت: صهیونیست ها با حمایت رژیم صهیونیستی آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی علاوه بر تسلیحات و امکانات مادی و جنایتکارانه ای که در اختیار دارند، تصور می کردند که با ترور رهبران و فرماندهان مقاومت لبنان و اقدامات تجاوزکارانه و تجاوزکارانه آنها در جنوب این کشور می توانند حزب الله را نابود کنند. . اما همه متوجه شدند که شب گذشته حزب الله قهرمان عملیات موفقی را علیه تیپ ویژه نیروهای اشغالگر صهیونیستی در داخل سرزمین های اشغالی انجام داد و تلفات سنگینی به نیروهای اشغالگر وارد کرد.

وی افزود: از این رو اگرچه امروز دنیا در قبال جنایات فجیع صهیونیست ها در غزه و جنوب لبنان سکوت کرده و برخی کشورهای اسلامی در این زمینه عمل نکردند، اما مقاومت با قدرت و راه تجاوز به راه خود ادامه می دهد. . و جرایم مسدود می شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تهدیدات سران جنایتکار رژیم صهیونیستی گفت: همه مردم، مسئولان، اصحاب رسانه و تریبون های داخل کشور باید مراقب عملیات روانی دشمن صهیونیستی باشند. کنایه ها و فریب های او در رسانه ها نباید کوچکترین تأثیری در رفتار و مواضع ما داشته باشد». در شرایط کنونی دشمن به جنگ روانی و رسانه ای بسیار علاقه دارد.

حفاظت از محیط زیست نمونه ای از حمایت از حقوق عمومی است.

قاضی در ادامه جلسه امروز با اشاره به مقوله بسیار مهم حفظ حقوق عامه و یکی از مصادیق بارز آن که حفظ محیط زیست و سلامت مردم است، گفت: حفظ محیط زیست و سلامت مردم است. یکی از موارد و مسائل بسیار مهم حفظ حقوق عمومی است.» و دستگاه قضایی نیز توجه ویژه ای به این امر دارد; با توجه به در پیش بودن فصل سرما و معضل آلودگی هوا، نظارت مستمر از سوی مراجع و نهادهای ذیربط در این زمینه صورت گیرد. یکی از مقوله هایی که دستگاه قضایی در این زمینه وارد و پیگیری کرد، موضوع پرداخت عوارض آلایندگی توسط شرکت های آلاینده و استفاده از آن عوارض برای اهداف قانونی خاص بود.

وی افزود: در دو استان خوزستان و بوشهر موفقیت های بزرگی در انجام این وظیفه حاصل شده است. این موضوع باید توسعه و گسترش یابد و دادستان کل کشور و سازمان بازرسی و دادستان های کل کشور باید مجدانه و مستمر به موضوع رفع آلودگی بنگاه ها و اخذ عوارض آلایندگی از آنها برای حفظ سلامت مردم و کمک به توسعه و پیشرفت رسیدگی کنند. . استانی که شرکت ها در آن مستقر هستند.

رئیس قوه قضاییه افزود: یکی دیگر از مصادیق مهم صیانت از حقوق عامه و حفظ محیط زیست و سلامت مردم، تکمیل پروژه های فاضلاب شهری و ایجاد تصفیه خانه های مربوطه و جلوگیری از ورود پساب های صنعتی به دریا است. از این حیث اقدامات مطلوبی در استان هرمزگان با ورود قوه قضاییه و اجرای فرآیند نظارت بر پروژه ها انجام شده است که باید به دادگستری هرمزگان توصیه شود. در سایر استان ها به ویژه استان های شمال و جنوب نزدیک به ساحل اقدامات موثری در این زمینه با مشارکت و نظارت دادگاه های مربوطه انجام شده است.

تمجید از فعالیت دادگاه های صلح

محسنی آژه ای در ادامه جلسه امروز با اشاره به اقدامات فوق العاده ای که در قوه قضائیه برای تشکیل و پیشبرد امور مربوط به محاکم قضایی انجام شده است، اظهار داشت: در راستای اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف و تشکیل شورای حل اختلاف دادگاه های صلح، اقدامات جهادی در سیستم قضایی اتخاذ شده است و از بیش از 2000 اخطاریه قضایی که باید برای قضات دادگاه های صلح صادر شود، بیش از 1500 مورد. در برخی از حوزه های قضایی، فرآیندهای مربوط به تشکیل دادگاه های قضائی انجام شده و در سایر حوزه های قضایی نیز امور مربوط به آن در حال اجراست.

وی تاکید کرد: با این حال تاکید می کنیم کارگروه تعیین شده در این خصوص با همکاری مرکز توسعه حل اختلاف نسبت به تشکیل دادگاه های صلح در سرتاسر کشور در اسرع وقت و مسائل مربوط به این موضوع از جمله صدور اقدام خواهد کرد. اخطاریه‌های قضایی و اجرای مقررات مربوطه: «همچنین بار دیگر تأکید می‌کنیم که انگیزه اصلی و هدف نهایی از تشکیل دادگاه‌های صلح، گسترش فرهنگ صلح و تعهد در جامعه و نهادینه‌سازی این فرهنگ در محاکمات است. و همچنین کاهش هزینه ها و کاهش مشکلات برای مردم و خود جامعه.

توصیه هایی برای حل و فصل موارد رسوب

در ادامه جلسه امروز رئیس قوه قضائیه با ذکر مصادیق عینی برخی پرونده های قضایی به آسیب شناسی آن دسته از پرونده هایی که بیش از دو دهه است در مراجع ذیصلاح قضایی مفتوح مانده است و علت اتلاف آن پرداخت. از زمان . انرژی و هزینه آن بر عهده دستگاه قضایی و طرفین پرونده است; در این زمینه رئیس قوه قضائیه به صراحت از یک پرونده قضایی بین دو شریک تجاری یاد کرد که از سال 1391 مفتوح بوده و به دلیل بحث های فراوان و دادخواست های فراوان هنوز به نتیجه نرسیده است.

قاضی القدات در این خصوص گفت: برای تعیین تکلیف پرونده مذکور و حصول نتیجه نهایی در آن، راهکارها و دستورات مشخصی را صادر کرده ام و تاکید اینجانب به کلیه مسئولان ذیربط قضایی به ویژه روسای جمهور است. دیوان عالی کشور در مواجهه با این گونه پرونده ها، ابتکارات و راهکارهای قانونی و تخصصی را در اسرع وقت برای تعیین تکلیف این گونه پرونده ها که مستلزم صرف هزینه، وقت و انرژی فراوان دستگاه قضایی و طرفین پرونده است اتخاذ کند.

آسیب شناسی شکایات متعدد توسط یک فرد از دستگاه های اداری.

قاضی همچنین به آسیب شناسی مقوله تعدد شکایات یک نفر از دستگاه های اجرایی اشاره کرد و در این زمینه با ذکر مثال عینی گفت: در یکی از استان ها 400 شکایت از یک دستگاه اداری توسط یک دستگاه اداری ثبت شده است. شخص ; به گزارش وسیله، در تمامی این موارد این دستگاه تبرئه شده است. اما برای تعیین تکلیف این پرونده‌های شکایت از سوی آنها و مقام قضایی مربوطه وقت و انرژی اختصاص داده شده است. در این زمینه با توجه به هوشمندی اکثر فرآیندهای قضایی، معاونت اول قوه قضاییه و معاونت راهبردی و مرکز آمار باید با همکاری و مساعدت سایر دستگاه های ذیربط به ویژه دستگاه های نظارتی قوه قضاییه برنامه ای اتخاذ کنند. به طوری که شاهد نباشیم پس از مدت کوتاهی سامانه چندین شکایت از یک فرد را ثبت می کند و سپس مشخص می شود که این شکایات بی اساس بوده و صرفاً باعث صرف وقت، انرژی و هزینه از سوی آن شخص می شود. شخص سیستم قضایی و سیستم مربوطه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.