افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
1

ارائه تسهیلات کسر خدمت، معافیت و وام خوداشتغالی برای سربازان.

  • کد خبر : 397299
ارائه تسهیلات کسر خدمت، معافیت و وام خوداشتغالی برای سربازان.

به گزارش بازار، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در خصوص تسهیلات کسر خدمت، معافیت ها و وام خوداشتغالی سربازان توضیح داد. وی در خصوص کسر خدمت سربازان گفت: سربازانی که در حال خدمت هستند می توانند از تسهیلات کسر خدمت بهره مند شوند. برای سربازان متاهل 2 ماه برای فرزند اول 3 […]

به گزارش بازار، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در خصوص تسهیلات کسر خدمت، معافیت ها و وام خوداشتغالی سربازان توضیح داد.

وی در خصوص کسر خدمت سربازان گفت: سربازانی که در حال خدمت هستند می توانند از تسهیلات کسر خدمت بهره مند شوند. برای سربازان متاهل 2 ماه برای فرزند اول 3 ماه، فرزند دوم 4 ماه و فرزند سوم 5 ماه در نظر گرفته شده است.

سردار مهری درباره کسر خدمت بسیج نیز افزود: مشمولانی که در بسیج خدمت کرده و گواهی عضویت فعال ارائه دهند می توانند تا 6 ماه کسر خدمت دریافت کنند.

وی درباره تسهیلات ویژه سربازانی که در طرح های تحقیقاتی شرکت کرده اند، توضیح داد: کسانی که قبل از خدمت سربازی طرح های تحقیقاتی انجام داده اند، بسته به نوع و اهمیت طرح خود می توانند از یک تا 21 ماه کسر خدمت بهره مند شوند. این تسهیلات از طریق شورای پژوهشی به سربازان در رده های ارتش، سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و مرزبانی اعطا می شود.

سردار مهری با اشاره به معافیت های جدید گفت: افراد بالای 40 سال که دارای 3 فرزند هستند از خدمت سربازی معاف می شوند. همچنین مشمولانی که دارای 4 فرزند و غایب هستند، در صورت داشتن سن زیر 40 سال از معافیت برخوردار می شوند. همچنین افراد فاقد مدرسه تحصیلی و دارای 2 فرزند طبق قانون هفتم پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران معاف هستند.

وی در پایان درباره وام خوداشتغالی سربازان گفت: طرح وام خوداشتغالی که به منظور آموزش سربازان حین کار اجرا شد، تاکنون 150 میلیون تومان به 25 هزار سرباز کمک کرده است. در سال 1403، 18 هزار سرباز دیگر می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. علاوه بر این، کارفرمایانی که پرسنل نظامی سابق را استخدام می کنند می توانند از این مکانیسم بهره مند شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.