افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

ارزیابی عملکرد پینگ پنگ بازان آسیا/تاثیر غیبت نیما و سفر صفر هدایی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 397078
ارزیابی عملکرد پینگ پنگ بازان آسیا/تاثیر غیبت نیما و سفر صفر هدایی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

پیمان حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی آسیا و حضور در بخش های تیمی، انفرادی و دونفره این رقابت ها، عدم حضور نیما عالمیان در ترکیب تیم اعزامی. مخصوصاً از نظر روحی کاملاً تأثیر گذاشته بود. به هر حال طی چند سال اخیر […]

پیمان حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی آسیا و حضور در بخش های تیمی، انفرادی و دونفره این رقابت ها، عدم حضور نیما عالمیان در ترکیب تیم اعزامی. مخصوصاً از نظر روحی کاملاً تأثیر گذاشته بود. به هر حال طی چند سال اخیر تیم ملی با حضور نیما ترکیب تقریبا ثابتی داشت و غیبت او در این رقابت ها کاملا احساس می شد.

وی ادامه داد: البته غیبت نیما تاثیر روانی بیشتری داشت. او بازیکن اصلی تیم ملی بود و طبیعی است که به دلیل غیبت او دائماً این نگرانی به وجود آمده است، حالا چه کنیم که کدام بازیکن جایگزین او شود و…

حسنی تاکید کرد: غیبت نیما در قسمت دوبل هم موثر بود. ترکیب نوشاد و نیما همیشه حرفی برای گفتن داشت اما در این دوره نوشاد در کنار موسوی بازی کرد و البته بد هم نشد جز اینکه در جدول 32 تیمی 3 بر 2 شکست خوردند در حالی که اگر می بردند آنها وارد جدول 16 تیمی می شدند و به سهمیه جهانی نزدیک می شدند.

کارشناس تنیس روی میز به دیدار تیم ایران با چین، ژاپن و قزاقستان که با شکست همراه بود، اشاره کرد و گفت: در مجموع قرعه کشی مسابقات به گونه ای بود که برای ایران سخت بود. ابتدا باید با چین بازی می کردیم که اولین تیم جهان است که به نیمه نهایی صعود می کند و مشخص بود که در صورت شکست باید برای رتبه پنجم تا هشتم به مصاف کره جنوبی یا ژاپن می رفتیم. ، که حریفان سرسختی هستند.

وی با یادآوری مقام هشتمی تیم ملی تنیس روی میز در آسیا، خاطرنشان کرد: عدم پیروزی در مسابقات تیمی باعث شد از رتبه ششم به هشتم آسیا سقوط کنند، اما نتیجه بدتر از سقوط است که باعث می شود کار ایران درست شود. در مسابقات بعدی سخت تر است: قهرمانی آسیا. برنامه مسابقات به این صورت است که 6 تیم برتر آسیا از مسابقات مقدماتی معاف شده و از مرحله هجدهم وارد مسابقات می شوند.

دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: تیم ایران که در دو دوره اخیر در رده ششم آسیا قرار گرفت، در این مسابقات بازی های مقدماتی انجام نداد و از مرحله چهارم وارد جدول شد اما اکنون با کسب مقام هشتم، شما این مزیت را دارید و برای دوره بعدی شکست خورده اید. تیم ملی ایران برای ورود به مسابقات هشت تیمی به عنوان یکی از دو تیم برتر باید در دوره بعدی چند دیدار مقدماتی داشته باشد.

حسنی در ادامه به مسابقات انفرادی اشاره کرد و گفت: نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی تجربه حضور در چند دوره این مسابقات را داشتند، تجربه محمد طاهر موسوی به یک دور محدود شد و بنیامین فرجی و محمد موسوی دور اول را تجربه می کردند. در این شرایط از بازیکنانی مثل موسوی، فرجی و سهرابی انتظار نمی رفت. نوشاد با عملکرد خوب و سهمیه کل انتظارات را برآورده کرد اما هدایی نه.

وی با بیان اینکه انتظار می رفت هدایی بتواند سهمیه جهانی را کسب کند، گفت: هدایی از آمریکا به تیم ملی آلماتی پیوست. همین سفر به آمریکا، حضور در مسابقات باشگاهی آمریکا، بازگشت از آنجا و سفر هواپیما به آلماتی روی عملکرد هدا تاثیر منفی داشت. من فکر می کنم این همان چیزی است که او را قادر به خود معمولی خود نمی کند. بهتر بود قبل از مسابقه به آمریکا سفر نمی کردم.

دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز همچنین با اشاره به عملکرد باورنکردنی بنیامین فرجی تصریح کرد: پیروزی مقابل رتبه اول رنکینگ جهانی نتیجه ای نبود که هیچ بازیکنی به آن دست پیدا کند، چه برسد به یک نوجوان 14 ساله. این بازیکن سال هاست که اولین حضورش را در تیم بزرگسالان تجربه کند، بیشتر از آن که تنیس روی میز ایران نشان دهد که این کشور آینده درخشانی دارد.

حسنی بیان کرد: در مجموع به جز عملکرد استثنایی بنیامین فرجی و کسب سهمیه جهانی که نوشاد عالمیان کسب کرد، هیچ اتفاق یا موفقیت خاصی برای تنیس روی میز ایران در مسابقات قهرمانی آسیا رخ نداد.

این کارشناس تنیس روی میز در پایان گفت: به هر حال تیم ملی تنیس روی میز پس از مدت ها ترکیب متفاوت و جوانی را در مسابقات قهرمانی آسیا تجربه کرد. با این ترکیب باید برای المپیک لس آنجلس برنامه ریزی کرد و برای آن بازی ها سهمیه تیمی گرفت. در جام جهانی 2026 هشت تیم برتر سهمیه خواهند گرفت. باید به فکر کسب جایگاهی در تیم المپیک باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.