افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
1

ویتالیک بوترین در مورد بهبود شبکه اتریوم پس از Marj صحبت می کند

  • کد خبر : 396909
ویتالیک بوترین در مورد بهبود شبکه اتریوم پس از Marj صحبت می کند

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اخیراً نظرات خود را در مورد وضعیت فعلی اتریوم و همچنین پتانسیل توسعه آن پس از به روز رسانی Marj به اشتراک گذاشته است. در یک پست وبلاگ در 14 اکتبر، بوترین به چندین حوزه کلیدی اشاره کرد که اتریوم می تواند پیشرفت های قابل توجهی را تجربه کند. […]

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اخیراً نظرات خود را در مورد وضعیت فعلی اتریوم و همچنین پتانسیل توسعه آن پس از به روز رسانی Marj به اشتراک گذاشته است. در یک پست وبلاگ در 14 اکتبر، بوترین به چندین حوزه کلیدی اشاره کرد که اتریوم می تواند پیشرفت های قابل توجهی را تجربه کند.

به گزارش اسمارتک نیوز، از جمله این موارد می توان افزایش سرعت معاملات، بهبود امنیت و دسترسی بیشتر برای staking اشاره کرد. او همچنین بر نیاز به بهبود طراحی فنی اثبات سهام (PoS) از نظر نهایی‌سازی سریع‌تر و دسترسی آسان‌تر به فرصت‌های سهام برای شرکت‌کنندگان تاکید کرد.

ویتالیک بوترین، به دنبال دموکراتیک کردن سهام اتریوم است

ادغام اتریوم در سال 2022، که اکوسیستم را از Proof of Work (PoW) به Proof of Stake منتقل کرد، نقطه عطفی برای شبکه بود که ثبات شبکه را بهبود بخشید و خطرات تمرکز را کاهش داد. با تکیه بر این، Vitalik Buterin اکنون بر بهبود بیشتر کارایی و فراگیر بودن این سیستم متمرکز شده است. یکی از اهداف اصلی دستیابی به نهایی شدن تک اسلات است که به تراکنش ها اجازه می دهد به جای چند دقیقه چند دقیقه طول بکشند. فقط در چند ثانیه نهایی شده و پاسخگویی شبکه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

بوترین علاوه بر افزایش سرعت تراکنش، حداقل مبلغ شرط بندی را تنها پیشنهاد کرده است 1 اتریوم کاهش یابد این تغییر به ترتیب افزایش دسترسی به سهام اتریوم برای همه پیشنهاد شده است. این تغییر همچنین به کاربران بیشتری اجازه می دهد تا بدون نیاز به صرف هزینه زیاد به محافظت از شبکه کمک کنند. پیشنهادات برای دستیابی به این اهداف شامل طراحی Orbit SSF برای انعطاف پذیری و ساختار انباشته دو لایه است.

همچنین، نقشه راه اتریوم شامل برنامه‌هایی برای تقویت امنیت فرآیند پیشنهاد بلاک چین با پیاده‌سازی سیستم Secret Leader Election (SSLE) است. این روش تا زمانی که بلوک ایجاد شود، هویت پیشنهاد دهنده بلوک را پنهان می کند و از حملات سایبری که ممکن است عملکرد شبکه را مختل کند، جلوگیری می کند.

پروتکل‌های SSLE همچنین تضمین می‌کنند که حتی اگر مهاجم بتواند اعتباردهنده‌های شبکه را شناسایی کند، فرآیند پیشنهاد بلوک حیاتی در برابر تهدیدات خارجی محافظت می‌شود.

بوترین اظهار داشت که تحقیقات همچنان ادامه دارد و چندین پیشنهاد در دست بررسی است که به منظور بهبود روش پیشنهاد بلوک ها بدون به خطر انداختن تمرکززدایی و یکپارچگی شبکه ارائه شده است. این بهبودها برای اطمینان از توانایی شبکه برای مدیریت حجم رو به رشد تراکنش ها ضروری است.

چشم اندازهای آینده برای اتریوم

علاوه بر این، Vitalik Butrin در حال بررسی یک سری پیشرفت های فنی است که می تواند اثربخشی و سهولت استفاده از اتریوم را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در اوایل اکتبر، در پاسخ به نگرانی‌های جامعه اتریوم در مورد آستانه سهام در پلتفرم X، بوترین اعلام کرد که حداقل الزامات شرط‌بندی باید به تدریج کاهش یابد، با پیشنهادات اولیه شامل کاهش آن از 32 اتریوم به 16 یا 24 اتریوم.

همچنین، تجزیه و تحلیل نشان داده است که اگر ویتالیک بوترین برنده جایزه نوبل اقتصاد شود، قیمت اتریوم می تواند به شدت افزایش یابد. این امر توجه سرمایه گذاران را به اتریوم جلب می کند و با شکستن سطوح قیمتی 2800 و 4000 دلاری، قیمت اتریوم را تا 10000 دلار افزایش می دهد. در زمان نگارش این مقاله، برندگان جایزه نوبل اقتصاد مشخص شدند. بنابراین این نظریه برای امسال منتفی است.

نظرات بوترین در حالی مطرح می شود که اتریوم در آستانه رسیدن به مرحله بعدی نقشه راه توسعه خود است، به روز رسانی پراگ-الکترا (Pectra) که قرار است در سه ماهه اول سال 2025 به صورت زنده عرضه شود.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت اتریوم در محدوده 2537 دلار قرار دارد و در 24 ساعت گذشته 3.19 درصد افزایش یافته است. ارزش بازار فعلی این توکن 305 میلیارد دلار است و حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته به 14.95 میلیارد دلار رسیده است که نشان دهنده افزایش 51 درصدی در این مدت است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-14 18:30:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.