افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

آخرین اخبار از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا.

  • کد خبر : 396511
آخرین اخبار از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا.

در ایالات متحده نقش بخش قابل توجهی از آرا قبل از انتخابات مشخص است. بسیاری از ایالت ها به طور سنتی به یکی از نامزدهای حزب رأی می دهند، بنابراین هیچ چالشی برای آنها وجود ندارد. چالش اصلی به سمت کشورهای به اصطلاح خاکستری یا بلاتکلیف است. آخرین نظرسنجی وال استریت ژورنال (از هفته گذشته) […]

در ایالات متحده نقش بخش قابل توجهی از آرا قبل از انتخابات مشخص است. بسیاری از ایالت ها به طور سنتی به یکی از نامزدهای حزب رأی می دهند، بنابراین هیچ چالشی برای آنها وجود ندارد. چالش اصلی به سمت کشورهای به اصطلاح خاکستری یا بلاتکلیف است. آخرین نظرسنجی وال استریت ژورنال (از هفته گذشته) از هفت ایالت خاکستری نشان می دهد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نامزد جمهوری خواهان، نسبت به کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس جمهور در مدیریت جنگ در اوکراین و خاورمیانه برتری دارد.

بر اساس نظرسنجی WSJ، ترامپ 50 درصد نسبت به هریس 39 درصد در 7 ایالت نوسانی در موضوع مدیریت جنگ روسیه و اوکراین پیشی دارد. ترامپ همچنین در مورد اینکه چه کسی برای مدیریت جنگ بین اسرائیل و حماس مناسب تر است، 48 تا 33 درصد نسبت به هریس برتری دارد.

نظرسنجی WSJ نشان داد که تعداد بیشتری از رای دهندگان گفتند که از ترامپ در زمینه اقتصاد و مهاجرت حمایت می کنند، در حالی که بیشتر آنها گفتند که بیشتر در مورد مسکن و مراقبت های بهداشتی به هریس اعتماد دارند.

به طور کلی، این نظرسنجی نشان می دهد که هریس و ترامپ در هفت ایالتی که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را تعیین می کنند، برابری دارند.

این نظرسنجی نشان می دهد که هریس در آریزونا، جورجیا و میشیگان با 2 درصد، ترامپ با 6 امتیاز در نوادا و یک امتیاز در پنسیلوانیا پیشتاز است. در کارولینای شمالی و ویسکانسین، هر دو یکسان هستند.

نتایج حاکی از رقابت فشرده در آستانه انتخابات 5 نوامبر است.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس، که یکی دیگر از مراکز نظرسنجی انتخابات آمریکا است، نیز این هفته نشان داد که ترامپ و هریس در سطح ملی رقابت نزدیکی دارند و هریس با 46 درصد در مقابل ترامپ 43 درصد پیشتاز است.

همانطور که نتایج کالج الکترال برنده را مشخص می کند، وضعیت در هفت ایالت خاکستری احتمالا تعیین کننده خواهد بود.

اگر هریس در ایالت هایی که در نظرسنجی وال استریت ژورنال پیشتاز است برنده شود، اکثریت آرای کالج الکترال را به دست خواهد آورد.

رویداد۲۴ در این گزارش آخرین نظرسنجی را در ۷ ایالت کلیدی منتشر کرده است.

ایالت پنسیلوانیا

تعداد آرای الکترال: 19

نتیجه انتخابات 2020: پیروزی بایدن

نتیجه انتخابات 2016: پیروزی ترامپ

ایالت پنسیلوانیا با 19 رای الکترال کالج، در واقع مهمترین ایالت خاکستری روز شنبه است. سال 2016 تنها سالی از دهه 1990 بود که ایالت به یک نامزد جمهوری خواه رای داد. نظرسنجی ها از برتری نسبی هریس خبر داده اند.

کارولینای شمالی

تعداد آرای الکترال: 16

نتیجه انتخابات 2020: پیروزی ترامپ

نتیجه انتخابات 2016: پیروزی ترامپ

از دهه 1980، این ایالت تنها یک بار به یک نامزد دموکرات رای داده است و آن هم در سال 2008 و به اوباما رای داد.

رقابت در این ایالت نزدیک است، اما ترامپ با یک درصد یا کمتر از حریف خود پیشتاز است.

گرجستان

تعداد آرای الکترال: 16

نتیجه انتخابات 2020: پیروزی بایدن

نتیجه انتخابات 2016: پیروزی ترامپ

بایدن در سال 2020 با کمتر از 12000 رای بیشتر موفق به کسب این ایالت شد. در واقع، سال 2020 تنها سالی بود که یک نامزد دموکرات از سال 1996 برنده این ایالت شد. نظرسنجی‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که ترامپ از رقیب خود پیشی گرفته است.

میشیگان

تعداد آرای الکترال: 15

نتیجه انتخابات 2020: پیروزی بایدن

نتیجه انتخابات 2016: پیروزی ترامپ

ایالت خاکستری دیگری که پیروزی بایدن در سال 2020 را رقم زد، ایالت میشیگان است. به جز سال 2016، این ایالت از سال 1992 در هر انتخاباتی به نامزد دموکرات رأی داده است. نظرسنجی های اخیر نشان می دهد هریس اندکی از ترامپ جلوتر است، اما هنوز هم شانه به شانه است و برای نتیجه گیری قطعی کافی نیست.

ویسکانسین

تعداد آرای الکترال: 10

نتیجه انتخابات 2020: پیروزی بایدن

نتیجه انتخابات 2016: پیروزی ترامپ

می خواهید بدانید چرا ویسکانسین مهم است؟ در اوایل سال جاری، جمهوری خواهان ایالت سنتی ویسکانسین با دموکرات ها را برای میزبانی کنوانسیون ملی خود انتخاب کردند.

مانند میشیگان، ویسکانسین نیز اخیراً تنها یک بار به جمهوری خواهان رأی داده است و این نقش کلیدی در پیروزی ترامپ در سال 2016 داشت.

نظرسنجی ها نشان می دهد که هریس اندکی در ایالت پیشتاز است.

آریزونا

تعداد آرای الکترال: 11

نتیجه انتخابات 2020: پیروزی بایدن

نتیجه انتخابات 2016: پیروزی ترامپ

در سال 2020، بایدن با 10500 رای بیشتر از ترامپ آریزونا را به دست آورد. از دهه 1970، این ایالت تنها دو بار به نامزد دموکرات ها رأی داده است و حتی اکنون ترامپ از هریس پیشی گرفته است. اما فراموش نکنید؛ تفاوت آنقدر کم است که اصلا نمی توان به آن اعتماد کرد.

بارش برف

تعداد آرای الکترال: 6

نتیجه انتخابات 2020: پیروزی بایدن

نتیجه انتخابات 2016: پیروزی کلینتون

نوادا کوچکترین ایالت خاکستری از نظر آرای الکترال است. اما این 6 رای الکترال می تواند برنده انتخابات را مشخص کند. اگرچه این ایالت در چهار انتخابات گذشته به دموکرات ها رای داده است، اما اختلاف بایدن و ترامپ در سال 2020 در این ایالت تنها 30 هزار رای بوده است.

برخی بررسی ها نشان می دهد که در حال حاضر هریس از پیروزی در این ایالت جلوتر است، اما نوادا نیز تا 5 نوامبر وضعیت را نمی داند.

ترامپ یا هریس در چند ایالت خاکستری باید پیروز شوند تا رئیس جمهور شوند؟

نامزد پیروز باید حداقل 270 رای الکترال کسب کند. فرض کنید همه ایالت های دیگر از الگوی مورد انتظار پیروی کنند و به نامزد سنتی خود رای دهند. این وضعیت به هریس 226 رای الکترال و ترامپ 219 رای الکترال می دهد. یعنی هریس 44 رای و ترامپ 51 رای با عدد جادویی 270 فاصله خواهند داشت.

در این مورد، پاسخ به این سوال که هر کدام از ایالت‌های خاکستری باید برنده شوند به تعداد آرای انتخاباتی در هر ایالت خاکستری بستگی دارد.

هر یک از نامزدها در صورت پیروزی در پنسیلوانیا، جورجیا و کارولینای شمالی که مجموعاً 51 رای الکترال دارند، وارد کاخ سفید خواهند شد.

پنسیلوانیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا 19 رای الکترال دارد.

اگر این سه ایالت به ترامپ رأی دهند، هریس برای ماندن در رقابت باید حداقل چهار ایالت خاکستری دیگر از جمله حداقل یکی از جورجیا یا کارولینای شمالی را برنده شود.

از سوی دیگر، اگر دموکرات ها پنسیلوانیا را بگیرند، مسیر پیروزی ترامپ در واقع بسیار دشوارتر خواهد بود. اگر میشیگان، کارولینای شمالی یا جورجیا نیز به نامزد دموکرات رأی دهند، هریس به کمتر از 10 رأی نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.