افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

نمایشگاه فناوری های نوین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در اصفهان برگزار می شود

  • کد خبر : 396505
نمایشگاه فناوری های نوین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در اصفهان برگزار می شود

به گزارش بازار، نمایشگاه فناوری های نوین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پس از دو دهه وقفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار می شود. مدیر کل نمایشگاه بین المللی اصفهان در این خصوص با اشاره به اینکه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان یکی از بخش های کلیدی اقتصادی […]

به گزارش بازار، نمایشگاه فناوری های نوین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پس از دو دهه وقفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار می شود.

مدیر کل نمایشگاه بین المللی اصفهان در این خصوص با اشاره به اینکه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان یکی از بخش های کلیدی اقتصادی ایران نقشی بی بدیل در توسعه و پیشرفت کشور ایفا می کند، تصریح کرد: صنعت نه تنها تامین کننده انرژی است، بلکه انرژی کشور است، بلکه به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمدی دولت، تاثیر بسزایی در تقویت زیرساخت ها و ارتقای رفاه اجتماعی دارد.

احمدرضا طحانیان تصریح کرد: اهمیت این صنعت به ویژه در شرایط کنونی تحریم های اقتصادی و نابسامانی های منطقه دو چندان شده است. ایران با داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز همواره نقش موثری در بازار جهانی انرژی داشته است و تقویت این نقش می تواند در حفظ منافع ملی و جایگاه کشور در عرصه بین المللی موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت و گاز به دلیل اهمیت استراتژیک خود نیازمند توجه ویژه به موضوع نوسازی و استفاده از فناوری های نوین است، گفت: نوآوری و به روز رسانی در این زمینه نه تنها زمینه ساز افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها خواهد بود. ایران را در بازارهای بین المللی رقابتی تر کند. برای رسیدن به این هدف نیازمند هم افزایی دانش و تجربه ملی با فناوری های پیشرفته بین المللی هستیم. نمایشگاه ها می توانند پلی بین صنایع داخلی و دستاوردهای جهانی باشند و فرصت تبادل دانش و فناوری را فراهم کنند.

مدیر اجرایی اکسپوی بین المللی اصفهان تاکید کرد: در عین حال توجه به یکپارچگی و تداوم سیاست ها و برنامه ریزی های کلان در صنعت نفت و گاز از دیگر نیازهایی است که نباید از آن غافل شد. ثبات مدیریت و تصمیمات پایدار در این صنعت به ویژه در شرایط پیچیده بین المللی بسیار مهم است. تجربه نشان داده است که تغییرات سریع و ناپیوسته در سیاست های مدیریتی می تواند اثرات منفی بر عملکرد این صنعت داشته باشد. بنابراین نیاز به ثبات و تداوم در برنامه ریزی این بخش بیش از پیش احساس می شود.

وی بیان کرد: برگزاری سومین نمایشگاه فناوری های نوین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان پس از دو دهه وقفه با توجه به موقعیت استراتژیک این استان در زمینه های صنعتی و اقتصادی فرصتی بی نظیر برای تعامل بین بخش های مختلف این صنعت در سطح ملی و بین المللی است.

طحانیان بیان کرد: انتظار می رود برگزاری این نمایشگاه در اصفهان فرصت مناسبی برای هم افزایی، تبادل نظر و همکاری مشترک فعالان صنعت و در نهایت به توانمندسازی، بهبود فرآیندها و افزایش نقش ایران در بازارهای جهانی باشد. بدون شک برگزاری چنین رویدادهایی می تواند زمینه ساز تغییرات مثبت و موثر در ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین المللی باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.