افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

معاملات بین المللی به دلار آمریکا انجام می شود.

  • کد خبر : 396446
معاملات بین المللی به دلار آمریکا انجام می شود.

با توجه به بازار، محمدرضا فرزین وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی (روسیه امروز) افزود: توافق‌های خوبی در زمینه مالی و پولی داشتیم، ایران در دوره‌ای که دبیر برجام بود با بانک مرکزی روسیه توافق‌های خوبی انجام داد. با اتصال شبکه های کارتی و همکاری های مالی و پولی توافقات خوبی انجام دادیم، توافقات […]

با توجه به بازار، محمدرضا فرزین وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی (روسیه امروز) افزود: توافق‌های خوبی در زمینه مالی و پولی داشتیم، ایران در دوره‌ای که دبیر برجام بود با بانک مرکزی روسیه توافق‌های خوبی انجام داد. با اتصال شبکه های کارتی و همکاری های مالی و پولی توافقات خوبی انجام دادیم، توافقات خوبی داشتیم که همه در برجام مطرح کردیم و به عنوان مثال در برجام بحث پرداخت تراکنش ها به ارزهای محلی به عنوان یکی از موارد مطرح شد. مسائل اصلی و توافق بسیار خوبی در این زمینه حاصل شد.

وی با بیان اینکه در زمینه پرداخت های ذخیره جهانی و استفاده از اوراق قرضه برای پرداخت ها توافقات خوبی صورت گرفت، تصریح کرد: اکنون نظام مالی دنیا عمدتاً بر پایه صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و کشورهای غربی استوار است و متاسفانه به دلیل تعاملات سیاسی با کشورهای جهان امروز به دنبال توافقات دیگری هستند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: قطعاً در چارچوب کشورهای عضو بریکس، چنین قراردادهایی بین اعضا منعقد خواهد شد و ما یک سیستم پرداخت بین کشورها بر اساس ارزهای محلی داریم که یکی از مسائل این جلسه».

فرزین تصریح کرد: روسیه نیز در این زمینه پیشرفت خوبی داشته است. من فکر می کنم کشورهای بریکس به خوبی توسعه یافته اند و مطمئناً در آینده توسعه بیشتری خواهند یافت.

به گفته وی، بانک توسعه جدید ایجاد شده توسط برجام می تواند بسیاری از اهداف توسعه ای کشورهای عضو بریکس را دنبال کند، زیرا امروز بانک جهانی در چارچوب اهداف آمریکا و کشورهای غربی فعالیت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که بانک توسعه جدید این نقش را برای کشورهای عضو بریکس ایفا کند، زیرا ایران قصد دارد به عضویت این بانک درآید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.