افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

کاهش یک میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین در تهران تا پایان سال 1404

  • کد خبر : 396429
کاهش یک میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین در تهران تا پایان سال 1404

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی شهردار تهران در سومین همایش ایران بهینه سازی و بهینه سازی انرژی اظهار داشت: گلایه هایی که در حوزه های مختلف از جمله انرژی در خصوص مسائل مختلف کشور مطرح شد، به شکل اول در تهران نیز متبلور است. . وی افزود: مسائل و مشکلات زیست محیطی در حوزه انرژی […]

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی شهردار تهران در سومین همایش ایران بهینه سازی و بهینه سازی انرژی اظهار داشت: گلایه هایی که در حوزه های مختلف از جمله انرژی در خصوص مسائل مختلف کشور مطرح شد، به شکل اول در تهران نیز متبلور است. .

وی افزود: مسائل و مشکلات زیست محیطی در حوزه انرژی در تهران وجود دارد. به عنوان مثال، شهروندان پایتخت در سال گذشته تنها 10 روز از هوای پاک بهره مند شدند و تهران در سال گذشته 119 روز هوای ناسالم داشت. یکی از چهره های این آلودگی ها بحث تامین انرژی شهر است که موضوع همایش امروز نیز می باشد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: سه مسیر را برای این منظور در کلانشهر تهران طراحی کرده ایم. اولین مورد کاهش مصرف بود. به منظور کاهش هر چه بیشتر مصرف سوخت در شهر؛ راه دوم تغییر الگوی مصرف بود. برای تنوع بخشیدن به سبد مصرف سوخت در شهر، راه سوم پیشروی در مسیر تولید برای تامین انرژی است.

زاکانی توسعه زیرساخت های ناوگان عمومی و کاهش استفاده از خودروهای تک نفره در سطح شهر را از برنامه های اساسی مجموعه مدیریت شهری برای کنترل شدت مصرف سوخت اعلام کرد و گفت: فاصله بین وضعیت فعلی و وضعیت مطلوب بسیار قابل توجه است. به عنوان مثال در بخش اتوبوسرانی در سال 1400 تنها 1880 دستگاه اتوبوس به ما تحویل داده شد در حالی که نیاز شهر 11000 اتوبوس بود و از 1880 دستگاه اتوبوس 860 دستگاه فعال و در ناوگان بودند. از این تعداد، کمتر از 900 دستگاه فعال در خطوط وجود داشت.

شهردار تهران با بیان اینکه «همین کمبود در حوزه مترو، تاکسی و وانت نیز وجود دارد»، اظهار داشت: تلاش می کنیم استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومی را از 36 درصدی که وجود داشت به 70 درصد برسانیم. با برنامه ریزی قدرالشام». با این توسعه ناوگان عمومی، می توانیم شدت مصرف انرژی در تهران، بحث ترافیک و بحث آلودگی هوا را مدیریت کنیم.

وی افزود: تا امروز 29 اصلاح از 98 اصلاح تقاطع هندسی انجام داده ایم. امسال 26 اصلاح انجام می دهیم و سال آینده این موضوع تکمیل می شود، یعنی اصلاح 98 تقاطع هندسی تهران تکمیل می شود و این موضوع باعث کاهش مصرف بنزین تهران در روز یک میلیون لیتر می شود. تا پایان سال آینده.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.