افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
1

تحریم 14 فرد و نهاد ایرانی توسط اتحادیه اروپا به بهانه جنگ اوکراین

  • کد خبر : 396420
تحریم 14 فرد و نهاد ایرانی توسط اتحادیه اروپا به بهانه جنگ اوکراین

به گزارش بازار، اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که شورای اروپا روز دوشنبه هفت فرد و هفت نهاد ایرانی را به اتهام ارسال موشک های ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین تحریم کرد. پیش از این «جوزف بورل» رئیس سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که پیشنهاد تحریم ایران […]

به گزارش بازار، اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که شورای اروپا روز دوشنبه هفت فرد و هفت نهاد ایرانی را به اتهام ارسال موشک های ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین تحریم کرد.

پیش از این «جوزف بورل» رئیس سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که پیشنهاد تحریم ایران به دلیل ارسال موشکی ادعایی به روسیه، ادعایی که ایران و روسیه آن را رد کردند، در جلسه شورای عالی امنیت ملی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نشست امروز اتحادیه اروپا وزرای خارجه

در این بیانیه با اتهاماتی به همکاری نظامی ایران و روسیه آمده است: شورای اروپا امروز (دوشنبه) پس از ارسال موشک ها و پهپادهای ایرانی به روسیه، اقدامات محدودکننده ای را علیه هفت فرد و هفت نهاد ایرانی اتخاذ کرد. این تصمیم به دنبال توصیه شورای اروپا در ماه مارس 2024 مبنی بر آمادگی اتحادیه اروپا برای واکنش سریع، از جمله از طریق اقدامات محدودکننده قابل توجه، در صورتی است که ایران موشک‌های بالستیک و فناوری مربوطه را برای استفاده در اوکراین به روسیه تحویل دهد.

در این بیانیه با اشاره به شرکت ها، موسسات و افراد تحریم شده، آمده است: این تحریم ها شامل سه شرکت هواپیمایی ایرانی شامل ساها، ماهان و ایران ایر و 2 شرکت تامین کننده است. این شرکت‌ها مسئولیت انتقال و تامین پهپادهای ایرانی و قطعات و فناوری‌های مرتبط به روسیه را از طریق شبکه‌های تدارکات خارجی و استفاده در جنگ تجاوزکارانه این کشور در اوکراین بر عهده دارند. دو شرکت دیگر که در زمینه تولید موتورهای مورد استفاده در راکت و موشک فعالیت می کنند نیز تحریم شده اند.

اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که دارایی های تحریم شدگان مسدود می شود و از سفر آنها به اتحادیه اروپا منع می شود.

در این بیانیه که اتهاماتی را علیه مقامات ایرانی مطرح می کند، آمده است: علاوه بر این، شورای اروپا تصمیم به اتخاذ تدابیر محدودکننده علیه سیدحمزه قلندری معاون وزیر دفاع، مقامات ارشد سپاه، فرماندهی مرکزی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) گرفته است. و نیروی هوافضای سپاه. همچنین مدیران شرکت های تحریم شده اتحادیه اروپا یعنی صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) و سازمان صنایع هوافضا را تحریم کنید.

اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران پس از تکرار ادعای غرب مبنی بر ارسال موشک ها و پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین صورت می گیرد.

این در حالی است که ایران و روسیه این ادعا را بی اساس رد کرده اند.

ایران تاکید کرده است که موضعش در قبال جنگ اوکراین تغییر نکرده است و برخلاف غرب که درگیر مداخله نظامی آشکار در جنگ اوکراین است، از هیچ یک از طرفین جنگ حمایت نمی کند. مقامات ایرانی تمایل خود را برای میانجیگری در مذاکرات صلح بین کی‌یف و مسکو اعلام کرده‌اند.

مسکو همچنین گفت که بر خلاف اوکراین که در این جنگ به صنایع نظامی متحدان خود در ناتو وابسته است، از محصولات صنایع نظامی داخلی خود برای ترویج “عملیات نظامی ویژه” در اوکراین استفاده می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.