افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

چه دهک هایی می توانند وام فوری 150 میلیونی بگیرند؟

  • کد خبر : 396313
چه دهک هایی می توانند وام فوری 150 میلیونی بگیرند؟

به گزارش بازار، علی نیک سرشت از اختصاص 2 میلیارد و 730 میلیون ریال قرض الحسنه برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمک های اجتماعی خبر داد. این خدمات به افراد واجد شرایط طبق دستورالعمل سازمان پرداخت خواهد شد. معاون بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: خدمت اشتغالزایی در سال جاری از تبصره (2) قانون بودجه سال […]

به گزارش بازار، علی نیک سرشت از اختصاص 2 میلیارد و 730 میلیون ریال قرض الحسنه برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمک های اجتماعی خبر داد.

این خدمات به افراد واجد شرایط طبق دستورالعمل سازمان پرداخت خواهد شد.

معاون بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: خدمت اشتغالزایی در سال جاری از تبصره (2) قانون بودجه سال 1403 تامین می شود و بخشی از این خدمت به صورت خوداشتغالی به جامعه هدف ارائه می شود.

هدف از این خدمت کمک به مردم برای کسب درآمد با استفاده از توانمندی های محیط زندگی و توانمندی های خود و خانواده برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی و رفع نیازهایشان است.

برای هر نفر چقدر تسهیلات ارائه می شود؟

وی افزود: بهزیستی می تواند برای تسهیل اشتغال افراد تحت پوشش در مراکز خصوصی و تعاونی نیز تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان ارائه دهد. برای هر نفر مبلغ 1.5 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

معاون بهزیستی استان اردبیل همچنین به راهکارهای دیگر برای اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: پرداخت یارانه جبران بهره وری به کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را استخدام می کنند یکی از این راهکارها است.

این کارفرمایان می توانند تا سقف 50 درصد حداقل دستمزد مصوب را از کمک های اجتماعی دریافت کنند.

نیک سرشت در ادامه گفت: علاوه بر پرداخت مزایای کارفرمایی و کمک هزینه غرامت کارآمدی، امکان پرداخت بیمه سهم کارفرما نیز وجود دارد.

کارفرمایانی که افراد معلول را استخدام می کنند می توانند تا 30 سال از مشوق بیمه سهم مشاغل بهره مند شوند.

همچنین در صورت استخدام زنان سرپرست خانوار و سایر افراد تحت پوشش، این کارفرمایان می توانند به مدت پنج سال از مشوق های بیمه کارفرما استفاده کنند.

تعداد افراد و خانوارهای تحت پوشش مددکاری اجتماعی در استان اردبیل به 40 هزار و 158 نفر می رسد که از این تعداد 26 هزار و 190 نفر مستمری بگیر و مابقی خدمات غیر مستمری دریافت می کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و 280 هزار نفر جمعیت در شمال غرب ایران واقع شده و دارای 12 شهرستان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.