افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

طرز تهیه برشک پلو با مرغ و سس جذاب/طعم خاص پرطرفدارترین غذای ایرانی

  • کد خبر : 396267
طرز تهیه برشک پلو با مرغ و سس جذاب/طعم خاص پرطرفدارترین غذای ایرانی

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- غذاهای سنتی ایرانی مانند آبگوشت، کتلت، خورش سبزی و سبزی، قیمه، زرشک پلو با مرغ و… بسیار پرطرفدار است و همیشه در برنامه غذایی اکثر خانواده ها جای می گیرد. برای هر کدام از این غذاها طرز پخت خاصی وجود دارد که بزرگترها تعصب دارند […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- غذاهای سنتی ایرانی مانند آبگوشت، کتلت، خورش سبزی و سبزی، قیمه، زرشک پلو با مرغ و… بسیار پرطرفدار است و همیشه در برنامه غذایی اکثر خانواده ها جای می گیرد. برای هر کدام از این غذاها طرز پخت خاصی وجود دارد که بزرگترها تعصب دارند و هرگز تغییر نمی کنند، اما کوچکترها گاهی اوقات بدشان نمی آید که از چارچوب خارج شده و مطابق میل و سلیقه خود تغییراتی در روش ایجاد کنند. آشپزی غذاهای سنتی

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای پرطرفدار در بین ایرانیان است و انتخاب اول بسیاری از خانم ها برای مهمانی هاست اما می توان با کمی تغییر این غذا را جذاب تر کرد. در این مطلب طرز تهیه زرشک پلو با سس مرغ و هویج را به شما آموزش می دهیم که طعم بسیار خوبی دارد. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه برنج با زرشک و مرغ.

2 عدد سینه مرغ

2 پیمانه برنج

2 عدد هویج متوسط

نصف لیوان زرشک

2 عدد پیاز

سیر 5 حبه

یک فلفل دلمه ای

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم.

زعفران آماده ۶ قاشق غذاخوری

یک قاشق شکر

2 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

کره 30 گرم

روغن زیتون به میزان لازم

zereshk-polo-3

طرز تهیه برنج با زرشک و مرغ.

مرحله اول

پیازها را پوست گرفته و ورقه ای برش دهید و در تابه در روغن سرخ کنید. فلفل دلمه ای را رنده کنید و به پیاز سرخ شده اضافه کنید. یک دقیقه بعد سیر را رنده می کنیم و در تابه می ریزیم.

مرحله دوم

پیاز سرخ شده و فلفل دلمه ای را گوشه تابه جمع کنید و تکه های مرغ را داخل تابه بریزید. نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و دو طرف مرغ را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.

مرحله سوم

حالا مرغ را با فلفل دلمه ای و پیاز مخلوط کنید. در این مرحله هویج های پوست گرفته و خلال شده را به تابه اضافه کنید و سپس آب لیموی تازه را در آن بریزید.

zereshk-polo-4

مرحله چهارم

حالا نیمی از زعفران را آماده کرده و یک فنجان آب جوش اضافه کرده و در تابه می گذاریم تا مرغ و هویج بپزند.

مرحله پنجم

برنج را دو یا سه بار بشویید و کمی آب و مقداری نمک به اندازه یک انگشت اضافه کنید. حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید تا آب به جوش آید، سپس کمی روغن زیتون و کره به برنج اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا بجوشد.

مرحله ششم

زرشک شسته شده را با کمی کره داخل تابه بریزید و تفت دهید. شکر را اضافه کنید و بقیه زعفران آماده شده را داخل آن بریزید. در این مرحله می توانید از بادام نیز استفاده کنید. وقتی آماده شد کمی برنج آب پز شده اضافه کنید و همه چیز را مخلوط کنید تا زعفران و زرشک پلو آماده شود.

zereshk-polo-5

مرحله هفتم

مرغ و سس هویج لذیذ را در بشقاب می گذاریم و مقداری پلو در کنار آن می ریزیم و با زعفرانی پلو پر می کنیم. زرشک پلو با سس هویج آماده است و می توانید آن را سرو کنید. نوشیدنی

اگر به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت شایانوز را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.