افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
1

ایجاد زیرساخت برای تامین برق و کاهش عدم تعادل در شهرهای صنعتی.

  • کد خبر : 396176
ایجاد زیرساخت برای تامین برق و کاهش عدم تعادل در شهرهای صنعتی.

به گزارش بازار، یکی از مهم ترین اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران مشارکت در ایجاد و توسعه نیروگاه ها و خطوط انتقال، تامین زیرساخت ها برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی، ایجاد چهار انرژی تخصصی خورشیدی است. . محلات و مناطق صنعتی و واگذاری زمین برای ساخت نیروگاه های خورشیدی. همچنین نیروگاه های […]

به گزارش بازار، یکی از مهم ترین اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران مشارکت در ایجاد و توسعه نیروگاه ها و خطوط انتقال، تامین زیرساخت ها برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی، ایجاد چهار انرژی تخصصی خورشیدی است. . محلات و مناطق صنعتی و واگذاری زمین برای ساخت نیروگاه های خورشیدی.

همچنین نیروگاه های خورشیدی و انرژی های تجدیدپذیر در شهرهای صنعتی 24 مگاوات برق شبکه سراسری را تامین می کنند و بیش از 200 مگاوات ظرفیت برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر ایجاد شده است.

از جمله مهمترین اقدامات برای کاهش عدم تعادل انرژی، امضای تفاهم نامه برای ایجاد 124 نیروگاه با ظرفیت 5000 و 10 مگاوات، ایجاد 115 منطقه خورشیدی در شهرهای موجود و نواحی صنعتی به سطح 5000 و 158 هکتار، انتشار سه فراخوان واگذاری زمین برای احداث نیروگاه خورشیدی، انعقاد قرارداد برای احداث نیروگاه های خورشیدی در مناطق تخصصی خورشیدی و ژنراتور پراکنده می شود.

بر اساس این گزارش، تامین برق از طریق ژنراتورهای پراکنده در سال 1402 حدود 604 مگاوات بوده که بر ظرفیت تولید برق شهرهای صنعتی کشور افزوده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهره‌وری برق و انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) امضا کرد که به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم در کشور برای انرژی خورشیدی (شهر خورشیدی) برای ترویج منافع اهمیت انرژی های تجدیدپذیر و پاک و حمایت از مشارکت بخش خصوصی برجسته شد.

ایجاد شهرک های صنعتی تخصصی در زمینه انرژی خورشیدی توسط دولت و بخش خصوصی یکی از الگوهای اقتصادی است که ایجاد 17 شهرک صنعتی در چهار استان کشور از جمله یزد، کهگیلویه و کهگیلویه در آن ایجاد شده است. بویار. احمد، آذربایجان شرقی و فارس.

یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه برق رسانی به شهرک های صنعتی، امضای قرارداد تامین برق بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و گروه مپنا بود. هدف از این تفاهم نامه ایجاد بسترها و حمایت های لازم برای فعال سازی توان فنی و تامین منابع مالی گروه مپنا جهت فعالیت در زمینه تولید، تامین و ارتقای کیفیت برق مطمئن و پایدار مورد نیاز واحدهای مستقر در شهرک ها، نواحی صنعتی است. و طرفین مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران را امضا کردند.

در این راستا با همکاری شرکت ها و صنایع 88 نیروگاه با ظرفیت 802 مگاوات بهره برداری می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.