افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
1

کاهش قیمت نفت به دلیل نگرانی از رشد ضعیف اقتصادی چین

  • کد خبر : 396157
کاهش قیمت نفت به دلیل نگرانی از رشد ضعیف اقتصادی چین

به گزارش بازار به نقل از رویترز، به دنبال انتشار آمار کاهش نرخ تورم چین و مشخص نبودن برنامه های محرک اقتصادی این آسیایی، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات در بازارهای آسیایی روز دوشنبه (23 اکتبر) کشور این کشور و به دنبال آن نگرانی ها در مورد تقاضای سوخت، بزرگترین واردکننده نفت خام در […]

به گزارش بازار به نقل از رویترز، به دنبال انتشار آمار کاهش نرخ تورم چین و مشخص نبودن برنامه های محرک اقتصادی این آسیایی، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات در بازارهای آسیایی روز دوشنبه (23 اکتبر) کشور این کشور و به دنبال آن نگرانی ها در مورد تقاضای سوخت، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان هستند.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 5:23 صبح روز دوشنبه با 86 سنت یا 1.1 درصد کاهش به 78.18 دلار در هر بشکه رسید.

در همین زمان، نفت خام WTI آمریکا با 83 سنت یا 1.2 درصد کاهش به 74.73 دلار در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفت در معاملات روز دوشنبه بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافتند و پس از رشدهای هفته گذشته اندکی بهبود یافتند.

هفتگی برنت در هفته گذشته 99 سنت افزایش یافت، در حالی که WTI 1.18 سنت در هر بشکه افزایش یافت.

عامل انتشار اخبار منفی در مورد اقتصاد چین بر عامل نگرانی بازار در مورد احتمال واکنش بلندمدت رژیم صهیونیستی به حمله موشکی ایران و تأثیر آن بر قطع احتمالی تولید نفت در منطقه خاورمیانه بیشتر بود، اگرچه واشنگتن نسبت به حمله این رژیم به زیرساخت های انرژی ایران هشدار داد.

بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده در روز شنبه، فشارهای کاهش تورم چین در ماه سپتامبر تشدید شد و یک کنفرانس خبری در همان روز سرمایه‌گذاران را در مورد اندازه بسته محرک برای احیای اقتصاد دومین اقتصاد بزرگ جهان دچار تردید کرد.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر فیلیپ نوا، روز دوشنبه در یادداشتی گفت: شاخص بهای مصرف کننده چین به یک روند کاهش تورم پایدار و مصرف داخلی ضعیف تر علیرغم محرک پولی قابل توجه اعلام شده توسط مقامات چینی در ماه سپتامبر اشاره دارد.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار چین، شاخص قیمت مصرف کننده انتظارات را نادیده گرفت و شاخص قیمت تولیدکننده با سریع ترین سرعت در 6 ماه گذشته کاهش یافت و نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.8 درصد کاهش داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.