افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

جزئیات دیدار اخیر ترامپ و نتانیاهو

  • کد خبر : 395730
جزئیات دیدار اخیر ترامپ و نتانیاهو

آفتاب نیوز: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بعدازظهر یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» اظهار داشت که «با نتانیاهو (نخست‌وزیر) صحبت کرده است. رژیم صهیونیستی) 2 روز پیش». او گفت: دو روز پیش او (نتانیاهو) و همسرش به خانه من در فلوریدا آمدند. به […]

آفتاب نیوز:

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بعدازظهر یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» اظهار داشت که «با نتانیاهو (نخست‌وزیر) صحبت کرده است. رژیم صهیونیستی) 2 روز پیش».

او گفت: دو روز پیش او (نتانیاهو) و همسرش به خانه من در فلوریدا آمدند.

به گزارش رویترز، ترامپ در ماه ژوئیه با نتانیاهو در استراحتگاه وی در پالم بیچ فلوریدا دیدار کرد. این اولین دیدار آنها پس از پایان دوره ریاست جمهوری وی بود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز هفته گذشته پس از 50 روز وقفه با نتانیاهو گفتگو کرد. تماس روز چهارشنبه آنها اولین گفتگوی شناخته شده بین بایدن و نتانیاهو از ماه اوت بود.

ترامپ در پاسخ به این سوال، عدم گفتگوی بایدن و نتانیاهو در دو ماه اخیر را «نفرت انگیز» توصیف کرد.

ترامپ گفت: می توانم به شما بگویم که بی بی بسیار قوی بوده است. او به حرف بایدن گوش نمی دهد.

به گزارش رویترز، روابط بین نتانیاهو و رئیس جمهور فعلی آمریکا به دلیل نحوه مدیریت رژیم صهیونیستی در جنگ غزه با چالش های زیادی مواجه شده است.

رویترز و ترامپ مدعی تنش روابط نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بایدن هستند در حالی که اخیرا رسانه های آمریکایی و صهیونیستی از همان سیاست رژیم صهیونیستی خبر داده اند.

در همین رابطه، نشریه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت: رسانه‌ها سیاست‌های دولت بایدن در خاورمیانه را در یک سال گذشته مبتنی بر نیت خوب اما ناکارآمد توصیف کرده‌اند و به گفته مشاوران رئیس‌جمهور، خبرنگاران، بایدن و تیمش در تلاش هستند. برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به درگیری ها و هر بار که بایدن با نتانیاهو صحبت می کند، هدف انتقادات گسترده قرار می گیرد.

این روزنامه آمریکایی افزود: شاید گفته فوق درست باشد، اما با توجه به گسترش درگیری ها در یک سال گذشته و دخالت کرانه باختری، ایران، لبنان، سوریه و یمن در اقدامات اسرائیل، تنها می توان نتیجه گرفت که بایدن موافق باشد. توافق با نتانیاهو و سیاست های او». است “سیاست های نتانیاهو سیاست های مورد تایید ایالات متحده است.”

واشنگتن پست اعلام کرد: اگر آمریکا بخواهد می‌تواند اسرائیل را مجبور کند از رنجی که بر فلسطینی‌ها تحمیل شده است بکاهد. جسورتر.”

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: پاسخ به این سوال که چرا اسرائیل محدود نیست ساده است، اسرائیل هیچ محدودیتی ندارد زیرا آمریکا آنها را نمی خواهد. بایدن از مرگ زنان و کودکان فلسطینی ناراحت است، اما اقدامات او نشان می دهد. که “دولت او با نتانیاهو کاملا موافق است.”

بایدن و نتانیاهو در گفت‌وگوی اخیر خود درباره وضعیت غرب آسیا و واکنش تل‌آویو به ایران نیز گفتگو کردند.

در همین راستا، منابع آگاه با اشاره به رایزنی اخیر رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات اخیر منطقه و واکنش ایران به عملیات True Promise 2، گفتند که در هر چند طرفین عموما موافقم، ایالات متحده همچنان فکر می کند که برنامه های تل آویو “بسیار تهاجمی و خصمانه” است.

همچنین در پی تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته، یک منبع آگاه به روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» اعلام کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی به طور کلی، توافق بر چالش های استراتژیک منطقه غرب آسیا.

با شروع جنگ غزه، دولت بایدن به بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو تبدیل شده است. اما در پی جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی از جمله انفجار پیجرها در لبنان و ترور شهید نصرالله، رسانه های غربی با انتشار گزارش هایی مدعی شدند که آمریکا به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی از برنامه های این رژیم آگاه نبوده است نوشت که بایدن و نتانیاهو اختلافات زیادی پیدا کرده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.