افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

آلمانی ها ترامپ را تهدیدی برای روابط با آمریکا می دانند

  • کد خبر : 395698
آلمانی ها ترامپ را تهدیدی برای روابط با آمریکا می دانند

آفتاب نیوز: در یک نظرسنجی از شهروندان آلمانی پرسیده شد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 5 نوامبر چه معنایی برای روابط آلمان و آمریکا دارد. در این نظرسنجی پاسخ روشنی به این سوال داده شده است. بر این اساس تقریبا دو سوم آلمانی ها انتظار داشتند که در صورت انتخاب «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری […]

آفتاب نیوز:

در یک نظرسنجی از شهروندان آلمانی پرسیده شد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 5 نوامبر چه معنایی برای روابط آلمان و آمریکا دارد. در این نظرسنجی پاسخ روشنی به این سوال داده شده است.

بر این اساس تقریبا دو سوم آلمانی ها انتظار داشتند که در صورت انتخاب «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روابط آلمان و آمریکا بدتر شود.

این نظر 62 درصد در این نظرسنجی است که توسط موسسه تحقیقاتی UGO Opinion به نمایندگی از خبرگزاری آلمان انجام شده است. تنها 10 درصد بر این باور بودند که اگر ترامپ جمهوری خواه در انتخابات پیروز شود، رابطه آلمان با ایالات متحده بهبود خواهد یافت. 19 درصد گفتند که انتظار دارند پس از روی کار آمدن ترامپ، روابط تقریباً پایدار بماند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که اگر کمالا هریس، دموکرات رئیس جمهور آمریکا شود، تنها 9 درصد از شهروندان آلمانی انتظار دارند روابط بین احزاب بدتر شود. 35 درصد معتقدند که روابط بین دو شریک ناتو با روی کار آمدن هریس بهبود خواهد یافت. 44 درصد معتقدند که روابط با نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عملاً به همین شکل باقی خواهد ماند.

در 5 نوامبر، رئیس جمهور جدید در ایالات متحده انتخاب می شود. بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا جمعه آینده با یک هفته تاخیر به آلمان سفر خواهد کرد. این سفر در واقع برای جمعه گذشته برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل طوفان میلتون به تعویق افتاد.

«اولاف شولتز» نخست وزیر آلمان اخیرا در سخنانی از کامالا هریس تمجید کرده و اعلام کرده است که برای «کامالا هریس» نامزد ریاست جمهوری آمریکا احترام زیادی قائل است. درباره او گفت: من او را خوب می شناسم. او بدون شک رئیس جمهور بسیار خوبی خواهد بود.

شولتز در پاسخ به این سوال که آیا هریس نسبت به رقیبش دونالد ترامپ گزینه بهتری برای آلمان خواهد بود یا خیر، گفت: “کامالا هریس سیاستمدار بسیار خوبی است که در آن سوی اقیانوس اطلس، بین ایالات متحده و اروپا و بین ایالات متحده به خوبی کار می کند.” و آلمان به آنچه برای ما مهم است پایبند خواهند بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.