افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

اعضای IPU باید نسل کشی در غزه را محکوم کنند و فشار سیاسی ایجاد کنند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 395671
اعضای IPU باید نسل کشی در غزه را محکوم کنند و فشار سیاسی ایجاد کنند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، خانم حوله اکسون و رئیس تانزانیا اتحادیه اینتر نکات جهانی (یو آی پی) ظهر امروز (یکشنبه 31 مهر) با دکتر محمدباقر قالیباف سخنگوی شورای اسلامی شهر دیدار و گفتگو کرد. برو انجام داد در این دیدار دکتر قالیباف ضمن ابراز خرسندی از حضور در اجلاس IPU و تاکید بر روابط حسنه […]

به گزارش خبرگزاری مهر، خانم حوله اکسون و رئیس تانزانیا اتحادیه اینتر نکات جهانی (یو آی پی) ظهر امروز (یکشنبه 31 مهر) با دکتر محمدباقر قالیباف سخنگوی شورای اسلامی شهر دیدار و گفتگو کرد. برو انجام داد

در این دیدار دکتر قالیباف ضمن ابراز خرسندی از حضور در اجلاس IPU و تاکید بر روابط حسنه جمهوری اسلامی با تانزانیا، گفت: امروز با توجه به تحولات منطقه در شرایط سختی قرار دارد. مترو که از یک سو، با جنگ بین اوکراین و روسیه و از سوی دیگر، با مشکل ما با لبنان و فلسطین روبرو هستیم.

رئیس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز افکار عمومی انتظار دارد اعضای اتحادیه بین المللی حقوق بشر در قبال نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان موضع روشن و شفافی داشته باشند، به ویژه کودکان و زنان را محکوم کرده و سیاست گذاری کنند، ادامه داد: فشار برای توقف این جنایات

دکتر قالیباف با تاکید بر اینکه برای برقراری صلح در یک منطقه باید همه طرف ها به آن ایمان داشته باشند، تصریح کرد: زمانی که رژیم صهیونیستی با حمایت مستقیم آمریکا در منطقه، تمامی قوانین بین بین المللی و انسان را زیر پا می گذارد و به عمل خود افتخار می کند، نمی توان انتظار آرامش داشت.

وی افزود: زمانی که شورای امنیت قطعنامه ای صادر می کند و آمریکا آن را تایید می کند وتو و در نهایت آن را از دست رژیم صهیونیستی ربود خیر جدول بندی شدهما نمی توانیم منتظر برقراری صلح و امنیت باشیم

دکتر قالیباف با بیان اینکه در این مقطع باید درباره مسئله فلسطین صحبت کرد و در نهایت به سمت تصویب قطعنامه حرکت کرد، گفت: امروز هماهنگی خوبی بین کشورهای عربی، اسلامی و آسیایی ایجاد شده است، لذا با هماهنگی شما عزیزان می تواند به سمت تصویب این قطعنامه حرکت کند. برسیم به مصوبه این جلسه.

حوله در این نشست اکسون همچنین عنوان کرد که شما یکی از معدود روسای انجمنی هستید که به جلسات این انجمن و سایر انجمن های مشابه احترام گذاشته و در آن شرکت کرده اید. شناسهوی گفت: ابتدا باید شهادت رئیس جمهور سابق کشورتان را عمیقاً تسلیت بگویم و تحلیف رئیس جمهور جدید را به شما تبریک بگویم.

رئیس اتحادیه تانزانیا نکات طراحی جهانی مشکل وی ناآرامی های منطقه به ویژه غزه و لبنان را مورد توجه قرار داد و افزود: در آبان ماه سال گذشته به نشانه همبستگی با مردم خاورمیانه، IPU هیئتی را به این منطقه اعزام کرد که از فلسطین نیز دیدن کرد.

وی ادامه داد: در این اتحادیه کمیته داریم. نکات جهانی، به ویژه خاورمیانه مترو مسئولیت اصلی آن تضمین برقراری صلح در منطقه بوده است، اما متأسفانه در عوض شاهد افزایش تنش بوده است مترو که امروز پرسید مترو گزارشی در این مورد تهیه کند.

وی با بیان اینکه ما مخالف جنگ هستیم، تاکید کرد: برای برقراری صلح قطعا طرفین باید به برقراری صلح و ثبات اعتقاد داشته باشند و همه برای آن تلاش کنیم. ما به عنوان مقامات پارلمانی توانمندی هایی داریم که ممکن است دولت ها نداشته باشند و همچنین می توانیم آنها را به سمت برقراری صلح هدایت کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.