افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 13 October , 2024
0

شهر کریمه اهل بیت(ع) در سوگ رحلت موسی بن جعفر(ع) عزادار است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 395636
شهر کریمه اهل بیت(ع) در سوگ رحلت موسی بن جعفر(ع) عزادار است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر، گروه استانی – دانیال قنبری: 23 ربیع الثانی سالروز شهادت بانویی است که با ورود به قم، این شهر را به مهد مذهب تشیع و مرکز گسترش و نشر اندیشه اهل بیت تبدیل کرد. بیت علیهم السلام. حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خواهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است که […]

خبرگزاری مهر، گروه استانی – دانیال قنبری: 23 ربیع الثانی سالروز شهادت بانویی است که با ورود به قم، این شهر را به مهد مذهب تشیع و مرکز گسترش و نشر اندیشه اهل بیت تبدیل کرد. بیت علیهم السلام.

حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خواهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است که به عشق ولایت و برادرش سفری را انجام داد و عاقبت زمانه او را به سر می برد. شهر مقدس قم عزت خود را بر مردم این سرزمین پهناور تحمیل کند.

بانوی کریمه اهل بیت علیهم السلام 17 روز مهمان مردم قم بود و به طرز عجیبی به دیار حق شتافت. البته امروز مردم این دیار مهمان این بانوی بزرگوار هستند. ، و همه را در حول محور مقدس مجذوب خود کرده است.

هر کجای این دنیا که باشی، غم از دست دادن مسابقه نسب معصومیت و پاکی، تو را غمگین و نگران می کند، این روزها حال و هوای کشور این بانو نیز حاکم است.

مردم سرزمین بانوی کرامت همه ساله 17 روز قبل از شهادت جد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را گرامی می دارند تا بار دیگر شجره های مقدس احساس بیگانگی نکنند. .

عراقی‌ها، ایرانی‌ها، پاکستانی‌ها و سایر ملیت‌ها با برپایی موکب‌هایی به دور حرمت بانوی کرمت، شهادت این بانوی پنهان و پنهان را عزاداری می‌کنند.

مرقد مطهر این بانو پنهان و پنهان برای عزاداری در شب شهادت بانوی کریمه اهل بیت علیهم السلام لباس سفید و عزا بر تن داشت و این حضرت به خادمان و زکرات اذن داد. اهل بیت علیهم السلام فضای متحرکی را در فضای حرم مطهر به جا بگذارند.

نزدیک ضریح این شفاعت جای سوزن انداختن نیست و خادمان با پرهای سبز خود روح و جان آدمی را به یک طرف حرم می خوانند تا سایر زائران نیز به زیارت پیامبر اکرم (ص) بیایند. ) .

در روز شهادت آن حضرت، سالن و تالار حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مملو از اشک می شود و دسته های تشییع پیکر هیئت های مذهبی یک به یک و پشت سر هم راهی حرم مطهر می شوند. محل قبر اهل بیت علیهم السلام.

در این میان، عاشقان حال و هوایى ندارند، گویا دست از هم بردارند و چنان در این دریاى رحمت غرق شده اند که در آسمان معلق مانده اند.

نسیم دوست داشتنی پاییزی در گوش زمزمه می کند و همه در دل با دانشمند بی تربیت و شفیع روز قیامت رنج و عذاب می کشند، یکی برای ازدواج، دیگری برای موفقیت در کنکور و دیگری برای شفای بیماران.

دسته های عزاداری یکی یکی وارد پاسیو و خانه بانوی کرامت می شوند و این بانو دامان کرامت و رحمت خود را به روی همگان گشوده است.

شهر کریمه اهل بیت(ع) در سوگ رحلت موسی بن جعفر(ع) عزادار است.

برخی از زائران و اهالی حرم حضرت معصومه به یاد کودکان آواره غزه، فلسطین و لبنان می افتند و با خصلت های استکباری، متجاوزانه و دشمن ستیزی خود از نالایقان دنیا بیزار هستند.

یک گروه نیز پرچم ایران، حزب الله، لبنان، فلسطین و سوریه را به دست گرفته است. اگر اهل این کشور نبودم، قطعاً به وفاداری این مردم غبطه می خوردم.

از جمله برنامه هایی که به مناسبت سوگواری شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در شهر مقدس قم برگزار می شود، اجرای آیین سرود، شمع افروختن، گلباران حرم مطهر این بانو و برپایی مجالس عزاداری در مساجد است. . ، تکیه ها، هیئت ها، بقاع متبرکه، مسجد مقدس جمکران. وی به آئین چارپایه نشینی اشاره کرد.

حجت الاسلام ناصر رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: درباره شخصیت و مقام حضرت معصومه(س) روایات زیادی وجود دارد که حتی قبل از تولد آن حضرت مورد توجه بوده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در روایتی آمده است که شخصی نزد امام صادق(ع) رفت و دید کودکی در گهواره است و او را نوازش می کند. این شخص از حضرت پرسید که نامش چیست؟ و پیامبر فرمود: نام پیامبر خدا موسی است; سپس امام صادق علیه السلام فرمود که خداوند دختری به نام فاطمه به او عطا می کند که در قم دفن می شود و هر که او را زیارت کند بهشت ​​بر او واجب می شود.

وی ادامه داد: این روایت حتی قبل از ولادت حضرت معصومه(س) مقام حضرت معصومه(س) را نشان می دهد، هرچند مقام حضرت معصومه(س) همانند مقام حضرت زینب(س) نزد امام حسین(ع) است.

شهر کریمه اهل بیت(ع) در سوگ رحلت موسی بن جعفر(ع) عزادار است.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: بنابراین مقام حضرت معصومه(س) والا است و یک تفاوتی که زیارت حضرت معصومه(س) با سایر امامزاده ها دارد این است که علما و حتی مراجع فضیلت آن را ذکر کرده اند. در حالی که شاید برای برخی از امامزاده ها عوام نقل فضایل کرده باشند، اما علما و بزرگانی چون آیات اعظم بروجردی، مرعشی نجفی، گلپایگانی، فاضل لنکرانی از حضرت معصومه (س) فضایل نقل کرده اند که نشان از مقام و مرتبه ایشان دارد.

وی تاکید کرد: حتی سایر علما از ارادتمندان حضرت معصومه (س) از جمله ملاصدرا با اینکه نه عالم بود و نه عارف، بلکه فیلسوف بود، در مسائل علمی به حضرت معصومه (س) روی آورد و موظف به زیارت شد. es او

این استاد حوزه بیان کرد: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی نقل کرده اند که می خواستند نزد مرحوم آیت الله اشراقی کتابی در آیه تطهیر بنویسند و در این کتاب به شبهات اهل بیت(ع) پاسخ داده و ثابت کنند. که این آیه درباره اهل بیت ع است).

وی افزود: آیت الله فاضل لنکرانی می گوید قبل از نوشتن کتاب به حرم حضرت معصومه(س) رفتم و به آن حضرت متوسل شدم و وقتی به خانه برگشتم نکات جدیدی و حتی پاسخ به برخی شبهات به ذهنم رسید و نوشتم. . این کتاب این کتاب اکنون با عنوان چهره های درخشان در دسترس است.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی های حضرت معصومه(س) نسبت به سایر امامزاده ها، داشتن زیارت نامه مستقل است که امام رضا(ع) اعلام کرده اند. بله ممکن است صدها هزار امامزاده در دنیا داشته باشیم، اما فقط سه امامزاده دارای سوابق زیارتی مستقل هستند که عبارتند از حضرت عباس (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و حضرت معصومه (س).

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.