افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

هشدار ابراهیم فیاض به پزشکان: تندروها هنوز نتیجه انتخابات را هضم نکرده اند/ ساختار نظام باید راهی برای کنترل این گروه داشته باشد.

  • کد خبر : 395626
هشدار ابراهیم فیاض به پزشکان: تندروها هنوز نتیجه انتخابات را هضم نکرده اند/ ساختار نظام باید راهی برای کنترل این گروه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم فیاض استاد دانشگاه تهران در گفت وگویی با اشاره به موج امیدی که پس از انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمد، گفت: در سال های اخیر آسیب های جدی به مردم ایران وارد شده است. به دلیل تصمیمات نادرست و عدم کنترل مقامات بر اداره کشور حتی به جایی رسید […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم فیاض استاد دانشگاه تهران در گفت وگویی با اشاره به موج امیدی که پس از انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمد، گفت: در سال های اخیر آسیب های جدی به مردم ایران وارد شده است. به دلیل تصمیمات نادرست و عدم کنترل مقامات بر اداره کشور حتی به جایی رسید که طبقه ضعیف به طبقه ضعیف تبدیل شد و همچنین ناکارآمدی آن به حدی بود که مهاجرت کرد نخبگان و سرمایه داران به پزشکان و پرستاران و حتی کارگران ساختمانی در جستجوی دستمزدهای بالاتر و همچنین برای تامین هزینه های زندگی، جامعه به سمت هرج و مرج می رفتند دشوار است.

به گزارش خبرآنلاین، این جامعه شناس در ادامه گفت: به هر حال انتخابات با کمترین حرف و حدیث انجام شد که جامعه را به این امید رساند که دیگر اصلاحات غیرممکن است. همچنین همکاری مجلس با دولت در امور رای اعتماد به کابینه که نشان از انسجام در مدیریت کشور داشت، موید این بود که ایران در راهی است که با تلاش و کوشش و البته پرهیز از آن. افراط و تفریط، اصلاح ساختاری شرایط و نتیجه جایگزینی رضایت با نارضایتی و ناامیدی ممکن است.

و افزود: شخص را برجسته کنید. رئیس جمهور نکته صریح دولت چهاردهم درباره شعار توافق و اینکه «قرار نیست با خودمان دعوا کنیم» روشن است. دولتی که علیرغم پیشینه اصلاح طلبی رهبرش، چهره های اصولگرا را در کابینه و حتی سه نفر از اعضای دولت سیزدهم را در خود جای داده است، بنابراین می توان گفت دولت ها آمادگی کامل دارند تا آسایش مردم را برای مردم فراهم کنند. البته مشکلات و موانع زیادی در این راه دیده می شود که بسیاری از آنها به معنای واقعی مشکل ساز هستند، مانند تحریم، کسری بودجه و ….

فیاض راه حل تبیین شرایط خاص آرامش در جامعه را این گونه تشریح کرد: کافی است دولت شرایط و دلایل شکست را در مواقعی که بن بست وجود دارد و وعده محقق نمی شود برای جامعه توضیح دهد تا در این در این صورت مردم دولت را عامل ناکارآمدی نمی دانند و تا رفع موانع و امکان کارآمدی منتظر می مانند.

وی تصریح کرد: قدرت و اراده دولت، هماهنگی بین نهادهای مختلف، اعتماد عمومی به سیستم مدیریت فعلی و… آنها در حدی که باید به رسمیت شناخته شوند، تلاش بی چون و چرا و جسورانه افراط گرایان برای نابودی دولت نخواهد بود. به هر جایی بروید به عبارت دیگر، تندروها چاره ای جز ماندن در خانه نخواهند داشت. البته هیچ کس منکر اختلاف سلیقه و معیارهای حکومتی نیست. اما اینکه گروهی که هنوز نتوانسته اند نتایج انتخابات را هضم کنند و اقداماتی را که مناسب می داند انجام دهند، با هیچ اقدامی قابل توجیه نیست. بنابراین ساختار سیستم باید راهی برای کنترل این گروه داشته باشد.

وی تاکید کرد: آغاز به کار دولت چهاردهم می تواند نقطه آغازی برای اصلاح نظام مدیریتی در سطح کلان باشد.

29219

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.