افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

گروه های عرفانی و فرقه های دروغین در واقع رهبران شیطانی هستند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 395605
گروه های عرفانی و فرقه های دروغین در واقع رهبران شیطانی هستند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری روز یکشنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه ویژه «پیچک انحرافی» با نگرشی به تفاوت ها و جنبش های شبه معنوی نوظهور، با بیان اینکه اساس اختلافات و جریاناتی مانند بهائیت و وهابی ایجاد تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی است: این. نحله سلام دین اکنون و در […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری روز یکشنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه ویژه «پیچک انحرافی» با نگرشی به تفاوت ها و جنبش های شبه معنوی نوظهور، با بیان اینکه اساس اختلافات و جریاناتی مانند بهائیت و وهابی ایجاد تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی است: این. نحله سلام دین اکنون و در کارکرد جدید خود به ابزاری در دست صهیونیسم و ​​استکبار جهانی تبدیل شده است. هستند.

وی ادامه داد: اگرچه علمای شیعه و سنی افراد و نمایندگان این جریان ها را تکفیر کرده اند هستنداما باید از این رقم اجتناب کرد دریافت کنید این جریان‌ها باید با جدیت تمام به آن‌ها پرداخته و دنبال شوند.

حجت الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه گروه های عرفانی و فرقه های باطل در واقع پیشوایان شیطانی و برخی از آنها شیاطین مجسم هستند، یادآور شد: با توجه به جایگاه رهبری، مبارزه و مقابله با آنها باید با ملایمت و تند انجام شود.

وی ادامه داد: در آسیب شناسی رشد تعداد و فعالیت های این جناح، در گذشته علما از ورود بدعت ها و گرایش های خرافی و انحرافی به امور دینی و حتی در صورت بروز انحراف فردی جلوگیری می کردند. یا گروهی پس از اخطارهای لازم وارد عمل شده و آنان را تکفیر کردند، زیرا به فرموده امام صادق(ع) اگر شخصی با وجود تذکر از بدعت برنگردد، باید توسط علما تکفیر شود.

امام جمعه تبریز افزود: اما امروزه با توجه به کاهش تعداد این علما و کاهش فعالیت مدارس علمیه و حوزه های علمیه، شاهد ظهور بدعت ها و ظهور عرفان و اختلافات نوظهور هستیم که مهمترین آنهاست. آنهایی که یکی از ویژگی ها بحث مرید و مرید است که در نهایت به فرقه گرایی ختم می شود. و باید به این جریانات که همگی در کنترل سرویس های اطلاعاتی استکبار غربی هستند رسیدگی شود.

مطهری اصل مبارزه با این جریان ها را تنها با تبیین یا روش های نرم ممکن ندانست و گفت: باید با روش های خشن و البته جلوگیری از شکل گیری سران آنها را کنترل کرد. دریافت کنید این جریانات و فرقه های نوظهور مهمترین گام در برخورد با آنهاست و در برخورد با نهادها و نهادهای ذیربط نباید افراط کرد و به نام مبارزه با فرقه ها به برخی افراد بی گناه ظلم کرد.

وی بیان کرد: در این زمینه باید توجه داشت که ما در دین چیز جدیدی نداریم و دلیل در این مورد را پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله بیان کرده است.ص) تکمیل شده و البته می توان ارائه جدیدی از دین انجام داد، اما ایجاد فرقه و جریان جدید به نام دین بدعت و شبهه بیش نیست و در پس آن اهداف دیگری دنبال می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.