افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

نقش «ژن لاغری» در کاهش وزن

  • کد خبر : 395472
نقش «ژن لاغری» در کاهش وزن

آفتاب نیوز: یک مطالعه اخیر نشان می دهد که کلید کاهش وزن ممکن است در ترکیبی از 14 “ژن کاهش وزن” نهفته باشد. در این مطالعه، محققان دریافتند که افراد دارای این ژن ها در مقایسه با افرادی که این ژن را ندارند، دو برابر بیشتر از طریق ورزش منظم وزن کم کردند. آنهایی که […]

آفتاب نیوز:

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که کلید کاهش وزن ممکن است در ترکیبی از 14 “ژن کاهش وزن” نهفته باشد. در این مطالعه، محققان دریافتند که افراد دارای این ژن ها در مقایسه با افرادی که این ژن را ندارند، دو برابر بیشتر از طریق ورزش منظم وزن کم کردند.

آنهایی که بیشترین نشانگرهای ژنتیکی را داشتند پس از هشت هفته دویدن تا 5 کیلوگرم وزن کم کردند، در حالی که آنهایی که ساختار ژنتیکی نداشتند تنها حدود 2 کیلوگرم وزن کم کردند.

محققان مدرسه علوم ورزشی و توانبخشی بریتانیا در اسکس 38 فرد بین 20 تا 40 سال را برای این مطالعه انتخاب کردند. از حدود نیمی از آنها خواسته شد که 20 تا 30 دقیقه سه بار در هفته بدوند و در عین حال تمام عادات غذایی و سبک زندگی معمول خود را حفظ کنند. بقیه به عنوان گروه کنترل خدمت کردند. یافته‌های این محققان نشان داد که ژن خاصی به نام PPARCG 1A، کلید اصلی کاهش وزن که در متابولیسم انرژی نقش دارد، در شرکت‌کنندگانی که بیشترین کاهش وزن را داشتند، وجود داشت.

سایر این “ژن های لاغر” مربوط به رژیم غذایی، ذخیره چربی، متابولیسم، هوش و عوارض روانی بودند. بر اساس نتایج این پژوهشگران، حدود 62 درصد کاهش وزن در این مطالعه مربوط به ژن ها و 37 درصد مربوط به ورزش و سبک زندگی بوده است.

این محققان می گویند که روزی پزشکان قادر خواهند بود به طور خاص برنامه های ورزشی و رژیم غذایی را برای افراد چاق بر اساس ژن آنها طراحی کنند. به گفته آنها، اگر بتوان ویژگی های ژنتیکی خاص یک فرد را بهتر درک کرد، امید است بتوان مداخلات بهتر و موفق تری برای کاهش وزن و بهبود نتایج سلامتی انجام داد.

با این حال، این محققان تاکید می کنند که ورزش برای همه، حتی کسانی که این ژن ها را ندارند، مفید است. ورزش علاوه بر کاهش وزن، فواید بسیار دیگری نیز دارد، از تأثیر مثبت بر سلامت روان گرفته تا بهبود آمادگی قلبی عروقی.

یافته های این بررسی جدید در مجله Research Quarterly for Exercise and Sport منتشر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.