افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 13 October , 2024
0

هادی چوپان هر روز چند وعده غذا می خورد؟

  • کد خبر : 395368
هادی چوپان هر روز چند وعده غذا می خورد؟

به گزارش صبح امروز، هادی چوپان اسطوره پرورش اندام ایران در معتبرترین مسابقات سالانه پرورش اندام «مستر المپیا 2024» که در لاس وگاس برگزار شد، دوم شد و جایزه 250 هزار دلاری را از آن خود کرد. چوپان سال گذشته عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. مستر المپیا اولین بار در سال 1965 در بروکلین […]

به گزارش صبح امروز، هادی چوپان اسطوره پرورش اندام ایران در معتبرترین مسابقات سالانه پرورش اندام «مستر المپیا 2024» که در لاس وگاس برگزار شد، دوم شد و جایزه 250 هزار دلاری را از آن خود کرد. چوپان سال گذشته عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

مستر المپیا اولین بار در سال 1965 در بروکلین نیویورک برگزار شد و اکنون به یک مسابقه جهانی تبدیل شده است که از سال 1999 به میزبانی لاس وگاس برگزار می شود.چوپان چندین بار در فدراسیون جهانی بدنسازی و تناسب اندام شرکت کرده و برنده های مختلف شده است. عناوین ملی و بین المللی

گرگ ایرانی از کجا شروع شد؟

هادی چوپان که ایرانی ها او را «گرگ ایران» می نامند، در ۱۳ مهر ۱۳۶۶ در سپیدان استان فارس به دنیا آمد. وی بدنسازی را از سال 1378 آغاز کرد و از سال 1390 تا 1395 عضویت دائمی تیم ملی پرورش اندام ایران را داشت.

این بدنساز حرفه ای در نوجوانی گچ کار بود و در کنار برادر بزرگترش کار می کرد. او تمام حقوق خود را عصرها در ورزشگاه خرج می کرد. در 13 سالگی با تشویق برادرش بدنسازی را آغاز کرد. در سال 1384 در سن 19 سالگی برای اولین بار قهرمان بزرگسالان استان فارس شد.

هیکل شاهکار هادی چوپان با عضلات بزرگ و جدا شده قطعا تنها نتیجه تمرینات سنگین و وزنه برداری نیست و به سبک تغذیه او نیز مربوط می شود. به همین دلیل است که خیلی ها دوست دارند بدانند گرگ ایرانی چه نوع تغذیه ای دارد، چند وعده غذایی در روز می خورد و چه می خورد.

این قهرمان ملی پوش کشورمان از برنامه تمرینی و رژیمی حرفه ای پیروی می کند، برنامه تمرینی او شامل 5 روز است که هر روز 1 تا 2 گروه عضلانی را تمرین می کند و برنامه غذایی وی شامل 6 وعده غذایی با پروتئین بالا است. شپرد از یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ رژیم ورزشی شدید خود استفاده می کند. برخلاف بسیاری از بدنسازان، شپرد کربوهیدرات ها را به نفع پروتئین و چربی حذف نکرده است.

خود شپرد در مصاحبه هایش به شرح ذیل وعده های غذایی خود پرداخته است.

صبحانه؛ 350 گرم ماهی، 250 گرم کلم بروکلی و یک هویج. گاهی اوقات تخم مرغ کامل، سفیده تخم مرغ و برنج.

میان وعده صبح؛ 4 عدد فیله مرغ، 30 قاشق برنج و 200 گرم قارچ

ناهار؛ 6 عدد فیله مرغ، برنج و کاهو

میان وعده عصر؛ 6 عدد فیله گوساله با برنج و کاهو

شام؛ 350 گرم استیک گوشت، برنج و کاهو

میان وعده شب؛ فیله مرغ و هویج

این 6 وعده غذایی بیش از 3000 کالری دارند. شپرد برای افزایش حجم، کربوهیدرات مصرفی خود را افزایش می دهد و گاهی تا 4000 کالری مصرف می کند. گفته می شود این برنامه غذایی روزانه بیش از 5 میلیون تومان هزینه دارد. به غیر از وعده های غذایی، چوپان مکمل ها و ویتامین های مختلفی را نیز در طول روز مصرف می کند.

برای بدنسازی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

داشتن برنامه تمرینی و تغذیه ای مناسب در بدنسازی حرف اول و آخر و بسیار مهم است و گرگ ایرانی همه این برنامه ها را دنبال می کند. به گفته خودش، او گاهی اوقات رژیم غذایی خود را فقط برای سرگرمی فریب می دهد، اما روال کلی او بسیار سالم است. سلامت روان نیز برای چوپان بسیار مهم است.

اما ببینیم بدنسازی به چه چیزهایی نیاز دارد و هادی چوپان چه می کند تا هم جسم و هم ذهنش سالم باشد و به عنوان یک قهرمان جهان بدرخشد.

رشد و تقویت عضلات: بدنسازی بدون برنامه ورزشی منظم موثر نیست. تمرینات مختلف بدنسازی باعث رشد و تقویت عضلات می شود و برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز به برنامه ریزی و پشتکار دارد.

بهبود عملکرد بدنی: تمرینات بدنسازی منجر به افزایش قدرت، استقامت، انعطاف پذیری و تعادل بدن می شود که همگی از عوامل مهم برای بهبود عملکرد بدنی در طول زندگی هستند.

سوزاندن چربی و حفظ وزن مناسب: بدنسازی سرعت متابولیسم را افزایش می دهد که منجر به چربی سوزی و حفظ وزن مناسب می شود.

تغذیه مناسب: بدنسازی نیاز به غذای ارزشمند و تغذیه مناسب دارد. مصرف مواد غذایی با پروتئین بالا، کربوهیدرات های متوسط ​​و چربی های سالم برای رشد و بازسازی عضلات حیاتی است.

سلامت روان: بدنسازی باعث افزایش سطح هورمون های خوب مانند اندورفین می شود که باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس و اضطراب می شود. داشتن بدنی سالم، قوی و متناسب کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

آسیب شنوایی گرگ ایرانی

خوب است بدانید شپرد قبل از ورود به بدنسازی به بوکس علاقه داشت. ورزشی که باعث شد این قهرمان 20 درصد شنوایی خود را از دست بدهد. در واقع ضربات سنگینی که به سر او وارد شد باعث این اتفاق شد. او بعداً نظر خود را تغییر داد و فقط روی بدنسازی تمرکز کرد. او با 100 کیلوگرم وزن و قد 1.69 تقریباً 5 روز در هفته تمرین می کند و با اینکه ورزش خود را دوست دارد، اما علاقه ای به حضور فرزندانش – حافظ و نادیا – در بدنسازی ندارد.

منبع: همشهری




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.