افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 13 October , 2024
0

افزایش حق اضافه کاری پرستاران تضمین می شود

  • کد خبر : 395337
افزایش حق اضافه کاری پرستاران تضمین می شود

به گزارش بازار، سید محمد جمالیان رئیس کمیسیون پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: میزان اضافه کاری پرستاران واقعا کم است. برای رفع این مشکل، وزارت بهداشت باید پیشنهاد خود را به شورای دستمزد اعلام کند تا این شورا نیز نظر خود را اعلام کند و ابلاغ شود. وی ادامه داد: وزارت بهداشت نامه […]

به گزارش بازار، سید محمد جمالیان رئیس کمیسیون پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: میزان اضافه کاری پرستاران واقعا کم است. برای رفع این مشکل، وزارت بهداشت باید پیشنهاد خود را به شورای دستمزد اعلام کند تا این شورا نیز نظر خود را اعلام کند و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت نامه پیشنهادی خود را برای افزایش ساعات اضافه کاری به شورای دستمزد ارسال کرد و سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرد که موافقت خود را با افزایش ساعات اضافه کاری پرستاران اعلام می کند.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بدون شک این مطالبه پرستاران در شورای حقوق و دستمزد تصویب و پس از تصویب به سرعت به اطلاع خواهد رسید. بر اساس انتظارات و فشارهایی که وارد می کنیم، امیدواریم این اتفاق قبل از روز پرستار رخ دهد.

وی ادامه داد: از مبلغی که در نامه وزارت بهداشت برای اضافه کاری پرستاران پیشنهاد شده اطلاعی ندارم. به هر حال این رقم باید در شورای حقوق و دستمزد بررسی کارشناسی شده و رقم قابل پرداختی تصویب شود.

وی گفت: بر اساس پایش هایی که انجام داده ایم درخواست کرده ایم تا در سال جاری مجوز جذب حداقل 15 هزار پرستار به ما داده شود تا با افزایش تعداد پرستاران، تعداد پرستاران دولتی، کیفیت پرستاری افزایش یابد. خدمات افزایش می یابد و اضافه کاری اجباری برای پرستاران کاهش می یابد.

پرداخت بخش زیادی از مطالبات تا روز پرستار

رئیس کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت مطالبات پرستاران و اقدامات مجلس و دولت در این زمینه گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که به شرح زیر باشد. افزایش 8 اولویت به عنوان خواسته های اصلی پرستاران در نامه ای به رئیس جمهور.

وی ادامه داد: در پاسخی که ریاست جمهوری به کمیسیون بهداشت ارسال کرد، رئیس جمهور این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده بود و در نهایت در پاسخ این سازمان عنوان شد که حدود 6 درصد از خدمات پرستاری طلب دارند. مربوط به بیمه سلامت بوده و در اختیار این سازمان بوده است.

جمالیان گفت: ما علاقه مندیم مبلغی معقول برای اضافه کاری به پرستاران پرداخت کنیم اما اضافه کاری از محل درآمد اختصاصی بیمارستان پرداخت می شود و بیمارستان ها باید بتوانند هزینه آن را پرداخت کنند. در هر صورت مسلما رقم پایین فعلی اضافه کاری تغییر خواهد کرد و این تغییر قابل توجه خواهد بود. جمالیان گفت: مطالبات پرستاران تامین اجتماعی و بودجه های مورد نیاز این وزارتخانه پرداخت شده تا معوقات پرستاری در سراسر کشور پرداخت شود. می تواند پیشرفته باشد.

پرداخت 6 درصد از مطالبات بیمه درمانی پرستاران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پیشنهاد استخدام 15 هزار پرستار و افزایش فوق العاده ویژه نیز در حال انجام است و امسال نهایی می شود، گفت: و افزود: در پیگیری موضوع بیمه سلامت این. این سازمان اعلام کرد 3 درصد از این مبلغ در دانشگاه های کشور واریز شده است و 3 کمک دیگر به دلیل اینکه به صورت کاغذی بوده هفته آینده در دانشگاه ها واریز می شود.

نماینده مردم اراک در شورای اسلامی در خصوص پیگیری های کمیته پرستاری شورای اسلامی ادامه داد: با وجود این پرداخت ها پس از پیگیری های سازمان نظام پرستاری متوجه شدیم که در پرداخت زیاد اتفاق نیفتاده است. معوقات پرستاری و هنوز معوقه وجود دارد.

جمالیان گفت: با توجه به نگرانی زیاد ظفرکندی وزیر بهداشت در خصوص مطالبات پرستاری، از وزیر بهداشت خواستیم طی نامه ای در خصوص واریز بیمه سلامت به حساب دانشگاه ها و عدم پرداخت آن توضیح دهد. معوقات پرستاران و اعلام کردیم حداقل نیمی از مطالبات پرستاران باید تا روز پرستار پرداخت شود.

وی در خصوص برآورد کل معوقات پرستاران گفت: طبق آماری که داریم اکثر دانشگاه ها بین 6 ماه تا یک سال تاخیر در پرداخت معوقات پرستاران دارند. برخی از دانشگاه های با وضعیت بهتر 6 ماه و برخی دیگر 12 یا حتی 14 ماه تاخیر دارند.

تاخیرهای ناشی از ادعای پرستاری به 3 تا 4 ماه می رسد

رئیس کمیسیون پرستاری کمیسیون پزشکی و بهداشت مجلس افزود: در صورت پرداخت این مبالغ به دانشگاه ها، بیمه سلامت تا 24 اردیبهشت ماه به طور کامل بدهی خود را پرداخت کرده است. به علاوه، اگر 3 قسط باقیمانده در هفته آینده پرداخت شود، تقریباً بدهی بیمه درمانی خود را در مرداد پرداخت کرده اید.

جمالیان درباره سایر مبالغ نیز گفت: تامین اجتماعی دو بدهی معوقه با پرستاران دارد و این مبلغ نیز پرداخت می شود. در صورت پرداخت این مبالغ، حداقل مدت معوقات باید به طور متوسط ​​بین 3 تا 4 ماه باشد. اکنون میانگین تاخیر در پرداخت ها 9 ماه است و این پرداخت ها به طور متوسط ​​3 تا 4 ماه خواهد بود که شامل نیروی کار و اضافه کار می شود.

وی ادامه داد: بر اساس انتظارات و فشارهایی که وارد می کنیم، امیدواریم این اتفاقات قبل از روز پرستار رخ دهد. یکی از موضوعاتی که کمیته بهداشت و درمان مجلس و شخص من پیگیر آن هستیم، اجرای آن مطالبات پرستاری است که بتوانیم پاسخ قطعی به آن بدهیم تا بتوانیم تکلیف روز پرستار را مشخص کنیم.

حداقل نیمی از مطالبات پرستاران باید قبل از روز پرستار پرداخت شود.

رئیس کمیته نظام پرستاری مجلس گفت: به همین منظور به صورت مکتوب، تلفنی و به هر نحوی به مطالبات پرستاران پاسخ می دهیم. این کمترین کاری است که می توانیم برای سخاوت پرستاران انجام دهیم. قولی که می دهیم این است که یکی از وظایف روزمره ما پیگیری جدی مطالبات پرستاری است.

مجوز استخدام 15000 پرستار

عضو کمیسیون بهداشت و درمان درباره کمبود پرستار و مجوز کار گفت: موضوع دیگری که مطرح است افزایش تعداد پرستاران است. تعداد پرستاران در هر تخت با استاندارد فاصله زیادی دارد. پیشنهاد شده است که نسبت پرستار به تخت حداقل به 1.8 برسد و پس از آن بتوانیم مشکل کمبود پرستار و اضافه کاری اجباری را برطرف کنیم.

جمالیان افزود: طبق قانون; اضافه کاری اجباری جایی برای پرستاران ندارد اما متاسفانه به دلیل کمبود نیرو تا به امروز پرستاران به دلایل مختلف اعم از التماس یا حتی به زور مجبور به اضافه کاری شده اند.

جمالیان تصریح کرد: برای اجرای این موضوع مراحل قانونی صدور پروانه کار در حال انجام است. تغییرات دولت کمی این موضوع را به تعویق انداخته است، اما در حال مطالعه مجوزهای پیمانکاری هستند.

وی ادامه داد: به محض واگذاری مجوز استخدامی از سوی سازمان برنامه و بودجه و سازمان کار به وزارت بهداشت، آزمون به سرعت انجام می شود و مراحل استخدام روال خود را طی می کند.
یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بحث جذب نیرو به دلیل نیاز به تشکیل کارگروه های مختلف ممکن است کمی بیشتر از سایر مطالبات طول بکشد و نتوانیم این خبر خوش را در مورد پرستاری بدهیم. روز، اما مطمئن باشید که این خواسته امسال برآورده خواهد شد.»

پیشنهاد افزایش ضریب فوق خاص و درج آن در حکم

رئیس کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان هیات وزیران درباره فوق العاده ویژه و احیای حقوق پرستاران گفت: برای فوق العاده ویژه یا احیای حقوق پرستاران نیز پیشنهاد می کنیم ضریب 0.4 باشد. به یکی تا هم مقدار آن بیشتر باشد و هم در حکم وارد شود.

وی گفت: دولت نیز این موضوع را به شورای دستمزد ارجاع داده است که در کنار مبلغ پیشنهادی اضافه کار پیشنهاد می شود. البته دولت اعلام آمادگی کرده و گفته است که با این موضوع موافق است.

جمالیان گفت: ما روی موضوع سختی کار پرستاری و قوانین آن پیگیر هستیم. طبیعی است که پرستاری یکی از مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود، مزایایی برای پرستاران دارد و امیدواریم بتوانیم خواسته های پرستاری را برآورده کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.