افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

اخبار سیاسی 22 اکتبر; تکذیب شایعات درباره سردار قاآنی/جزئیات مراسم شهید نیل فروشان

  • کد خبر : 395190
اخبار سیاسی 22 اکتبر; تکذیب شایعات درباره سردار قاآنی/جزئیات مراسم شهید نیل فروشان

«پاسخ به شایعات درباره سردار قاآنی»، «سفر رئیس مجلس به بیروت و ژنو»، «جزئیات مراسم تدفین شهید نیل فروشان» از موضوعات مهم خبری 31 اردیبهشت 1403 در حوزه سیاسی بود که در ادامه می خوانید. گزارش تفصیلی زیر به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف که دیروز – شنبه – به بیروت سفر کرده بود، در گفت […]

«پاسخ به شایعات درباره سردار قاآنی»، «سفر رئیس مجلس به بیروت و ژنو»، «جزئیات مراسم تدفین شهید نیل فروشان» از موضوعات مهم خبری 31 اردیبهشت 1403 در حوزه سیاسی بود که در ادامه می خوانید. گزارش تفصیلی زیر

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف که دیروز – شنبه – به بیروت سفر کرده بود، در گفت و گو با شبکه المیادین درباره شایعات پیرامون سردار اسماعیل قاآنی وی در پایان گفت: شایعاتی که درباره سردار اسماعیل قاآنی منتشر می شود، اخبار جعلی و جعلی با اهداف مغرضانه است. سردار قاآنی در سلامت کامل به سر می برد و در حال انجام وظایف و مأموریت های خاص خود است.

رئیس شورای اسلامی در خصوص سفر خود به لبنان گفت که به بیروت آمدم تا پیام رهبر معظم انقلاب و ملت ایران را به مردم لبنان برسانم و بگویم ما همیشه در کنارشان هستیم. مخصوصا در روزهای سختی مثل امروز .

همچنین چند نماینده مجلس وی با استقبال از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به بیروت، این سفر را نشانه حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از حزب الله و مردم مظلوم لبنان دانست و تاکید کرد: حضور قالیباف در بیروت جان تازه ای به مقاومت و معادلات داد. که حرفش را قطع کرد روح و روان رژیم رو به زوال اسرائیل.

علی مطهری نایب رئیس مجلس X همچنین با انتشار پستی در حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی اقدام رئیس مجلس دوازدهم برای سفر به لبنان را شجاعانه توصیف کرد.

سایر اخبار مرتبط را در لینک زیر بخوانید.

حضور قالیباف در لبنان نشان داد که در کنار دیپلماسی باید از ظرفیت میدانی نیز استفاده کرد.

سفر رئیس مجلس به بیروت جان تازه ای به مقاومت دمید

دستاوردهای سفر رئیس مجلس به بیروت در راستای منافع مقاومت و ایران است

رئیس شورای اسلامی صبح امروز وارد محل شد. ژنو وی ضمن شرکت در اجلاس اتحادیه شوراهای جهانی، در حاشیه نشست با روسای شوراهای جهانی جلسات و گفتگوهایی را انجام داد.

لازم به ذکر است که یکصد و چهل و نه نشست سران اتحادیه بین المجالس بین الملل (IPU) با موضوع بحث عمومی انجمن “استفاده از علم، فناوری و نوآوری (STI) برای آینده ای صلح آمیزتر و پایدارتر” در ژنو، سوئیس، امروز آغاز شد و تا پنجشنبه (26 اکتبر) ادامه دارد.

اتحادیه بین المجالس جهانی در نقش خود به عنوان بازوی پارلمانی سازمان ملل، هر سال دو اجلاس بزرگ برگزار می کند که در آن رؤسای جمهور و سایر نمایندگان پارلمان های جهان به تبادل نظر و تصویب قطعنامه می پردازند.

در این سفر، محمد باقر قالیباف وی در نشست فوق‌العاده اتحادیه مجامع کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، با تاکید بر ضرورت وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی، بر هرگونه همکاری و گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی تاکید کرد. برای متوقف کردن رژیم صهیونیستی.

رئیس مجلس هم احمق است. رئیس مجلس ملی امارات متحده عربی ملاقات کردند و با هم صحبت کردند.

****

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه ای جزئیات این مراسم را منتشر کرد تشییع پیکر شهید نیلفروشان اعلام کرد

بر این اساس روز دوشنبه 2 مهرماه پس از انتقال پیکر مطهر شهید، مراسم تشییع و طواف آن در شهرهای نجف، کربلا و مشهد برگزار می شود. روز سه شنبه 3 مهرماه ساعت 9 صبح مراسم تشییع در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار می شود. همچنین مراسم وداع روز چهارشنبه در اصفهان و مراسم تشییع نیز روز پنجشنبه 5 مهرماه بعد از ظهر در اصفهان برگزار می شود.

****

فرزند شهید سپهبد قاسم سلیمانی وی در نامه‌ای به رهبرانقلاب اسلامی، وی را «عمل و مدیریت آگاهانه و زمان‌شناسانه» به‌عنوان «بزرگ‌ترین معلم و الگوی این دوران آتش‌زا» توصیف کرد و او را «طبقه‌ای روشنگر برای نسل خود» معرفی کرد.

زینب سلیمانی در بخشی از نامه خود آورده است که شهادت پدر عزیزم جناب آقای سید حسن نصرالله جام پر از خون شد و با شهادت ایشان بار دیگر جناب حاج قاسم را به عنوان یک رهبر آگاه و خبره از دست دادیم. . زمان شناس، بزرگ ترین معلم و الگوی این دوران آتش زا است و کلاسی است چشم نواز برای نسل ما که عموماً با دید تاریخی به حوادث نگاه نمی کند. نسل ما از شما آموخت که چگونه با صبر و توکل و یاری از خداوند متعال در میان همه مصائب تاب بیاورد و بماند. نسل ما از شما یاد گرفت که چگونه در بحبوحه بحران با استقامت و نگاه به اوج، فرصت‌ها را خلق کنید و قدرت بسازید.

فرمانده نیروی پدافند هوایی وی در نشست فرماندهان و کارکنان ستادی نیروهای پدافند هوایی تصریح کرد: اگر می خواهیم کشورمان به قله های عزت و اقتدار برسد، باید همه سازمان ها و اقشار در راستای سرافرازی ایران اسلامی گام های مثبت و ارزشمندی بردارند با انسجام ، همدلی و تلاش جهادی باید پیشرفت علمی را در اولویت قرار دهد.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد اولویت نیروهای مسلح کشورمان را صلح و آرامش در منطقه دانست و اظهار داشت: ایران اسلامی همواره مخالف هرگونه تنش، جنگ و خونریزی در غرب منطقه آسیا است.

****

امروز معاون راهبردی ریاست جمهوری و رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی در محل معاونت راهبردی دیدار کردند و طرفین ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص وضعیت اتاق های فکر کشور از کنسرسیوم پژوهشی حمایت کردند. . متشکل از چندین مرکز تحقیقاتی اصلی با هدف ارائه مشاوره مشترک و سودمند به رهبران تاکید کردند.

در این جلسه محمدجواد ظریف وی با اشاره به اهداف مشترک این دو گروه، موضوع کنسرسیوم اتاق فکر را یکی از موضوعاتی عنوان کرد که دو طرف می توانند در این زمینه همکاری نزدیک داشته باشند و افزود: در این کنسرسیوم می توان شاهد همکاری موثر مرکز بود. مطالعات راهبردی و مرکز پژوهش های مجلس به منظور ارائه نظرات مشترک به مجلس و دولت آینده.

بابک نگهداری در این جلسه تعامل و هم افزایی مراکز تحقیقاتی را یکی از سیاست های مرکز پژوهش های مجلس برشمرد و افزود: کنسرسیوم پژوهشی که شامل مراکز تحقیقاتی سه قوه و نهادهای دولتی است، یکی از مصادیق آن است. از این هم افزایی؛ که می تواند در مورد مشکلات مشترک کشور بیانیه های سیاسی مشترک صادر کند و به اشتراک نظرات سران قوا و افزایش اعتماد مردم کمک کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.