افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

درخواست دادستان برای قطع دست 8 سارق مسلح

  • کد خبر : 394667
درخواست دادستان برای قطع دست 8 سارق مسلح

به گزارش خبرآنلاین، رسیدگی به این پرونده از اوایل تابستان سال 1401 با گزارش هایی مبنی بر سرقت های زنجیره ای از منازل شمال پایتخت آغاز شد. روزنامه ایران نوشت: بررسی های اولیه حاکی از آن بود که سارقان پس از شناسایی منازل بدون حضور شخصی وارد آنها شده و طلا، جواهرات، دلار و فرش […]

به گزارش خبرآنلاین، رسیدگی به این پرونده از اوایل تابستان سال 1401 با گزارش هایی مبنی بر سرقت های زنجیره ای از منازل شمال پایتخت آغاز شد.

روزنامه ایران نوشت: بررسی های اولیه حاکی از آن بود که سارقان پس از شناسایی منازل بدون حضور شخصی وارد آنها شده و طلا، جواهرات، دلار و فرش و قالیچه های نفیس را به سرقت برده اند.
از یک خانه حدود دو میلیارد تومان طلا و جواهرات و یک فرش 24 متری نفیس با شناسنامه به ارزش 5 میلیارد سرقت کرده بودند. بررسی ها نشان می دهد بیشترین سرقت از ویلا یک تاجر در شمال تهران 25 میلیارد تومان فرش و موکت بوده است.

با وجود اینکه تعداد شاکیان این باند سرقت به 46 نفر رسیده بود، اما با بررسی دوربین های مداربسته اطراف صحنه سرقت، ماموران پلیس متوجه شدند که اعضای این باند در قالب گروه های 4 یا 5 نفره وارد منازل شده اند و در تمامی موارد سرقت ها، کلاه و ماسک به سر می کردند. چهره آنها نباید روی دوربین ثبت شود. در حالی که تحقیقات برای شناسایی اعضای این گروه ادامه داشت، اشتباه سرکرده باند مهمترین سرنخ را به پلیس داد. ماجرا از این قرار بود که سرکرده گروه در آخرین سرقت فراموش کرده بود ماسک بزند و همین موضوع باعث شد دوربین مداربسته چهره او را ضبط کند. چهره ای آشنا برای تیم جنایی چون سوابق متعددی در پرونده خود داشت. با شناسایی سرکرده باند، 7 نفر دیگر نیز شناسایی و همگی توسط تیم تحقیق دستگیر شدند.

سرکرده باند در تحقیقات اظهار داشت: همه اعضای باند ما فامیل هستند و تنها یک عراقی که فرش و ملیله را برای فروش به خارج از کشور می برد از اقوام من نیست. فرش و قالیچه های بیش از 50 میلیارد تومانی سرقت کردیم و همه را با وانت به مرز بردیم و رابط ما آنها را منتقل کرد.

وی ادامه داد: اغلب با شکستن شیشه های طبقه اول یا دوم خانه هایی که هیچ حفاظی نداشتند این کار را انجام می دادیم. یکی از اعضای گروه که لاغر بود از دیوار بالا رفت و شیشه را شکست و وارد شد. سپس در را باز کرد و بقیه وارد شدیم. البته قبل از آن مطمئن می شدیم که هیچکس خانه نباشد. برای اینکه کسی به ما شک نکند، معمولاً 4 یا 5 نفر برای دزدی بیرون می‌رفتیم. گاهی دو گروه 4 نفره بودیم و در یک شب در دو خانه می ماندیم. بعد از سرقت، اموال مسروقه را تقسیم می کردیم. من آنقدر حرفه ای هستم که دو بار موفق به فرار از دست پلیس شدم. حتی یک بار در حین تعقیب و گریز 5 خودرو را در خیابان منهدم کردم و تلاشم برای فرار موفقیت آمیز بود اما در آخرین سرقت اشتباه کردم و فراموش کردم ماسک بزنم که آن هم به دلیل کم خوابی بود.

با اعتراف متهمان این پرونده، بازپرس شعبه پنجم دادسرای تخصصی سرقت، پس از تکمیل تحقیقات، برای 8 متهم به مجازات محدود و تعلیق ید کیفرخواست صادر کرد. پرونده به زودی به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع و متهم محاکمه می شود.

23302

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.