افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 13 October , 2024
1

هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 394477
هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سلامتی D News، محققان اخیرا گزارش دادند که ترک سیگار حتی تا سن 75 سالگی می تواند به طور قابل توجهی امید به زندگی را افزایش دهد. محققان دریافتند که افراد 75 ساله در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند هستنداگر به سیگار کشیدن ادامه دهند […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سلامتی D News، محققان اخیرا گزارش دادند که ترک سیگار حتی تا سن 75 سالگی می تواند به طور قابل توجهی امید به زندگی را افزایش دهد.

محققان دریافتند که افراد 75 ساله در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند هستنداگر به سیگار کشیدن ادامه دهند به طور متوسط ​​بیش از چهار سال از عمر خود را از دست خواهند داد.

از سوی دیگر، یک سیگاری ۷۵ ساله که سیگار را ترک می کند، ۱۴ درصد شانس زندگی حداقل یک سال بیشتر و یک سیگاری ۶۵ ساله ۲۳ درصد شانس دارد.

محققان دریافتند که حدود 8 درصد از افرادی که سیگار را در سن 75 سالگی ترک کردند، حداقل چهار سال بیشتر از افرادی که به سیگار کشیدن ادامه دادند، عمر کردند.

محققان به این نتیجه رسیدند که ترک سیگار بهترین کاری است که هر فردی در هر سنی می تواند انجام دهد تا امید به زندگی خود را افزایش دهد.

“شما آرهمحقق ارشد دانشگاه میشیگان در بیانیه خبری دانشگاه گفت: “ما می خواستیم نشان دهیم که ترک سیگار در هر سنی مفید است و انگیزه ترک سیگار را برای افراد مسن ایجاد می کند.”

برای این مطالعه، محققان از داده های بررسی های بهداشتی، سوابق سرشماری و سوابق مرگ استفاده کردند. میر در ایالات متحده از آن برای ایجاد جدول امید به زندگی برای سه گروه از مردم استفاده کردند: کسانی که هرگز سیگار نمی کشیدند، کسانی که هنوز سیگار می کشیدند یا کسانی که سیگار را ترک کرده بودند.

نتایج نشان داد که ترک زودتر سیگار سال های بیشتری به زندگی افراد اضافه می کند.

به عنوان مثال، افرادی که پس از 35 سالگی به سیگار کشیدن ادامه می دهند، به طور متوسط ​​9 سال از زندگی خود را از دست می دهند، در حالی که افرادی که سیگار را پس از 45 سالگی ادامه می دهند، به طور متوسط ​​هفت سال از دست می دهند.

اما نتایج نشان می دهد که حتی در سنین بالا، ترک سیگار می تواند به افراد کمک کند تا سال ها زندگی خود را نجات دهند.

ادامه سیگار کشیدن پس از 65 سالگی تقریباً 6 سال از عمر انسان را کاهش می دهد.

آره او افزود: «اگرچه مزایای ترک سیگار در سنین بالاتر ممکن است به صورت مطلق ناچیز به نظر برسد، اما بخش بزرگی از امید به زندگی باقیمانده یک فرد را نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.