افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

آیا اتریوم راه خود را گم کرده است؟ بررسی انتقادی!

  • کد خبر : 394395
آیا اتریوم راه خود را گم کرده است؟ بررسی انتقادی!

بیت کوین با هدف پول غیر متمرکز اختراع شد و سپس ویتالیک بوترین تصمیم گرفت بستری برای تمرکززدایی ایجاد کند “همه چیز” برای ایجاد و نامگذاری آن اتریوم. اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال است و در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. با این حال در یک سال گذشته […]

بیت کوین با هدف پول غیر متمرکز اختراع شد و سپس ویتالیک بوترین تصمیم گرفت بستری برای تمرکززدایی ایجاد کند “همه چیز” برای ایجاد و نامگذاری آن اتریوم. اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال است و در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. با این حال در یک سال گذشته این ارز دیجیتال آنطور که باید نتوانسته انتظارات را برآورده کند و بدون توجه به عملکرد ضعیف قیمتی، برخی معتقدند که از اهداف اصلی خود فاصله گرفته است.

از زمانی که اتریوم در سال 2015 با نام Frontier راه اندازی شد، این پروژه راه طولانی را پیموده است و از یک ایده بزرگ به پلتفرمی برای هزاران برنامه غیرمتمرکز تبدیل شده است. اما آیا واقعا اتریوم راه خود را گم کرده و از اهداف خود فاصله گرفته است؟ در این مقاله برگرفته از سایت میز سکه با نگاهی انتقادی به این سوالات پاسخ می دهیم.

گیج شده مانند اتریوم

اتریوم

همزمان با تلاش های گسترده بلاک چین های رقیب مانند بیت کوین و سولانا برای جذب توسعه دهندگان و کاربران اتریوم، به نظر می رسد که اکوسیستم این ارز دیجیتال در واقع از مسیر و اهداف اصلی خود دور شده است. علاوه بر این، با وجود ثبات نسبی قیمت اتریوم در ماه‌های اخیر، قیمت این ارز همچنان با اوج ۴۷۰۰ دلاری خود در سال ۲۰۲۱ فاصله دارد.

اما آیا واقعا اتریوم مسیر اصلی خود را گم کرده است؟ اگر چنین است، چگونه باید این پروژه را به مسیر اصلی بازگردانیم؟

نقل قول معروفی از کنفوسیوس وجود دارد که می گوید: “مردی که دو خرگوش را تعقیب می کند هیچ کدام را نمی گیرد”. در حال حاضر، اتریوم به دنبال افزایش قدرت پردازش خود برای سرعت بخشیدن به تراکنش های خود مانند سولانا و با توکن فراصوت خود (پول فراصوت) است. که به خواص ضد التهابی آن اشاره دارد می خواهد با فروشگاهی مانند بیت کوین رقابت کند. این امر باعث شده است که دومین پروژه بزرگ ارز دیجیتال در بازار کریپتو چشم انداز اصلی خود را برای تبدیل شدن به یک کامپیوتر جهانی به کلی فراموش کند.

Péter Szilágyi از تیم توسعه Ethereum نیز این شکست را تایید می کند و می گوید اتریوم از مسیر اصلی خود منحرف شده است. علاوه بر این، علیرغم اعتقاد پول اولتراسوند اتریوم، نرخ تورم اتریوم به دلیل کاهش این گونه فعالیت ها و کاهش سوزاندن توکن به ۰۷۴٪ دوباره به این ارز دیجیتال رسید “تورم” بوده است در حالی که برخی هنوز از ایده ضد تورم بودن اتریوم و پول اولتراسوند حمایت می کنند، باید در نظر داشته باشیم که هدف اصلی این پروژه هرگز ارائه یک ارز دیجیتال ضد تورم نبوده است.

اتریوم چیزی فراتر از یک ارز دیجیتال است!

بله، اتریوم واقعاً چیزی است فراتر از یک ارز دیجیتال و هرگز به دنبال ادعای عنوان سریعترین بلاک چین یا شکستن رکورد در کمترین هزینه های دریافتی نبوده است. در واقع هدف اصلی اتریوم در این سال ها ساختن آینده ای کاملا غیرمتمرکز بوده است و ویتالیک بوترین و دیگر بنیانگذاران این پروژه نیز سعی کرده اند آن را به یک کامپیوتر غیرمتمرکز جهانی تبدیل کنند. اما با وجود اینکه در حال حاضر هزاران اپلیکیشن مختلف غیرمتمرکز در شبکه اتریوم وجود دارد، به نظر می رسد که این بلاک چین عملا اهداف اصلی خود را فراموش کرده و تمرکز خود را در رقابت با سایر شبکه ها از دست داده است.

پس از کاهش قیمت اتریوم به زیر 2500 دلار، انگشت اتهام به سمت عملکرد ضعیف برنامه های غیرمتمرکز در بلاک چین این ارز دیجیتال نشانه رفته است. بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز امروزی در شبکه اتریوم برای مدت کوتاهی تبلیغاتی می‌شوند، اما رابط‌های کاربری نامناسب و عملکرد ضعیف توسعه‌دهنده‌شان در نهایت کاربران را از خود دور می‌کند. بنابراین، بدون برنامه های کاربردی قابل استفاده، اتریوم عملاً نمی تواند به هدف خود برای تبدیل شدن به یک رایانه جهانی دست یابد.

جاه طلبی های اولیه اتریوم به زیرساخت قوی آن بستگی دارد، نه برنامه های غیرمتمرکز. در اینجا نیمه پر است که در حال حاضر شبکه های ثانویه و ثالثی که بر روی پلتفرم اتریوم راه اندازی شده اند، بیش از پیش توسعه می یابند و زیرساخت های این اکوسیستم را تقویت می کنند. علاوه بر این، در حال حاضر، بسیاری از شرکت ها نیز شبکه های بلاک چین مانند اتریوم را به شبکه های خصوصی ترجیح می دهند.

اما حتی با وجود این پیشرفت‌ها، اتریوم همچنان یک توسعه آهسته و در میانه نقشه راه مقیاس‌پذیری خود است. گیر کرده است. در همین حال، قابلیت‌ها و پیشرفت‌های مختلف، از درخت مرکل و zkSTARKs گرفته تا ویژگی‌های انتزاعی حساب و راه‌حل‌های لایه، در تلاش هستند تا مشکلات مقیاس‌پذیری این بلاک چین را حل کنند.

راه حل چیست؟

اتریوماتریوم

به نظر می رسد که در زمان حاضر، بهتر است اتریوم روی مسائل کوتاه مدت تمرکز کند. بدون شک، اتریوم نیز مانند بیت کوین در نهایت از باتلاق فعالیت های درون زنجیره ای کم خلاص خواهد شد. با این حال، برای رسیدن به این هدف، اول، روایت پول اولتراسوند و رقابت با بلاک چین هایی مانند سولانا را باید فراموش کرد.

در حال حاضر آپدیت های مهمی در انتظار اتریوم هستند و این آپدیت ها ممکن است مشکلات مقیاس پذیری این شبکه را حل کند! به عنوان مثال، ما هنوز باید ببینیم که ویژگی حباب ها در شبکه اتریوم، به غیر از استفاده از آنها در جمع آوری، چه چیزی برای کاربران به ارمغان می آورد.

بعد از آپدیت دنکن این کار در ماه مارس، اتریوم برای به‌روزرسانی انجام شد پکترا در حال آماده شدن است این به روز رسانی انتظار می رود تا پایان سال 2024 انجام شود. پس از این به روز رسانی نیز به روز رسانی کنید پاکسازی انجام خواهد شد، که برای اتریوم برای رقابت با شبکه های دیگر و دستیابی به پذیرش گسترده تر بسیار مهم است. پاکسازی کنید حذف داده های قدیمی شبکه اتریومعملا این اکوسیستم ساده تر و برخی از مسائل فنی و هزینه های مرتبط با این بلاک چین را کاهش می دهد.

اما این امر در نهایت می تواند اتریوم را به سمت نهادهای متمرکز برای ذخیره سازی داده سوق دهد وابسته و ماهیت غیر متمرکز آن تضعیف شدن کند چنین رویدادی مانعی برای تبدیل شدن اتریوم به یک کامپیوتر جهانی است و می تواند چالشی برای توسعه نوآوری های مختلف از جمله سیستم های هوش مصنوعی و پروتکل های محاسباتی غیرمتمرکز ایجاد کند. راه حل چنین مشکلاتی، ذخیره سازی غیرمتمرکز داده

بله، در حال حاضر اتریوم در میانه نقشه راه مقیاس پذیری خود گیر کرده است. با این حال، این شبکه می تواند باشد تمرکز بر زیرساخت های آن باید به مسیر اصلی خود بازگردد. این چیزی است که واقعاً به اتریوم کمک می کند تا به رایانه غیرمتمرکز جهانی تبدیل شود.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-12 23:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.