افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

اسرائیل باید از این دیدار بترسد!

  • کد خبر : 394353
اسرائیل باید از این دیدار بترسد!

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور جدید ایران دیدار کرد. این دیدار در بحبوحه تشدید نگرانی ها در مورد تشدید درگیری بین اسرائیل و جمهوری اسلامی ایران و متحدان منطقه ای آن برگزار می شود. به گزارش الجزیره، رسانه های دولتی روسیه گزارش دادند که پوتین و مسعود البادیشیان در حاشیه نشست منطقه […]

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور جدید ایران دیدار کرد. این دیدار در بحبوحه تشدید نگرانی ها در مورد تشدید درگیری بین اسرائیل و جمهوری اسلامی ایران و متحدان منطقه ای آن برگزار می شود.

به گزارش الجزیره، رسانه های دولتی روسیه گزارش دادند که پوتین و مسعود البادیشیان در حاشیه نشست منطقه ای روز جمعه در ترکمنستان درباره اوضاع خاورمیانه گفت و گو کردند.

آنها قبل از امضای توافقنامه مشارکت استراتژیک بین دو کشور با یکدیگر دیدار کردند.

مدیکایان روز جمعه گفت که امیدوار است این توافق در نشست بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) که 22 تا 24 اکتبر در روسیه برگزار می شود، نهایی شود.

جبهه ضد غرب

خبرگزاری دولتی روسیه تاس گزارش داد که پوتین در این دیدار به پزشکان گفت که مواضع مسکو و تهران در امور بین‌الملل معمولاً “بسیار نزدیک” است.

کرملین با انتشار ویدئویی از حضور دو رهبر در کنار هم، درباره سخنان پوتین گفت: روابط با ایران برای ما اولویت دارد. ما به طور فعال در سطح بین المللی با هم کار می کنیم و ارزیابی ما از رویدادهایی که در جهان اتفاق می افتد اغلب بسیار نزدیک است.”

خبرگزاری ایرنا ایران نیز به نقل از این پزشکان نوشت: روابط ما از نظر اقتصادی و فرهنگی روز به روز تقویت می شود.

دکتر همچنین درباره حملات اسرائیل به لبنان گفت که اسرائیل باید کشتار مردم بی گناه در منطقه را متوقف کند و آمریکا و اروپا را به حمایت از اقدامات خود متهم کرد.

ارتش اسرائیل نیروهای زمینی را به جنوب لبنان فرستاده است و همچنان به بمباران این کشور در حالی که با گروه شبه نظامی حزب الله وابسته به تهران می جنگد، ادامه می دهد.

روسیه همچنین پیشتر اسرائیل را به دلیل حمله به مناطق غیرنظامی در جریان جنگ های خود در لبنان و غزه محکوم کرده بود.

روابط روسیه و جمهوری اسلامی ایران از زمان حمله مسکو به اوکراین در سال 2022 به طور قابل توجهی تقویت شده است. ایالات متحده ایران را متهم کرده است که روسیه را با تسلیحات برای استفاده در اوکراین تامین می کند. تهران این ادعا را رد کرده است.

پوتین در افتتاحیه کنفرانس روز جمعه گفت که می خواهد یک “نظم جهانی جدید” برای متحدان مسکو ایجاد کند تا با غرب مقابله کنند.

وی گفت که مسکو از “گسترده ترین گفت وگوی بین المللی ممکن” در مورد جهان چندقطبی در حال ظهور حمایت می کند و آماده است تا در مجامع مختلف از جمله کشورهای مشترک المنافع، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و بریکس درباره آن بحث کند.

دیگر رهبران منطقه از جمله آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان و سران کشورهای آسیای مرکزی (قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان) در کنفرانس روز جمعه شرکت کردند.

فراتر از ایدئولوژی

به گزارش ان بی سی نیوز، رابطه ایران و مسکو البته فراتر از توافق بر سر ایدئولوژی ضد غربی است. روسیه دارای سیستم دفاع هوایی است که در صورت حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران به ایران کمک خواهد کرد.

حمایت روسیه مجهز به سلاح هسته ای از ایران به ناچار در ارزیابی حمله به این کشور نقش خواهد داشت.

تحلیلگران خاطرنشان می کنند که با گسترش درگیری، به ویژه در قبال ایران، اهداف روسیه تنها توسط اصول گسترده تر سیاست خارجی تعیین نمی شود.

به نظر می رسد دیدار پوتین و پزشکان ایرانی با عجله انجام شده است. رسانه‌های روسی تنها روز دوشنبه این موضوع را اعلام کردند و در گزارش‌های خود بر شیوه‌هایی که حوادث در سراسر جهان دشمنان آمریکا را علیه یکدیگر سوق می‌دهند، تاکید کردند.

دکتر تا 10 روز دیگر در نشست کشورهای بریکس در روسیه شرکت می کند که چین نیز در آن حضور خواهد داشت. وی گفت امیدوار است ایران سند مشارکت راهبردی جامع با روسیه را امضا کند. آخرین کشوری که در اوایل سال جاری چنین توافقی را با مسکو امضا کرد، کره شمالی بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.