افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 13 October , 2024
1

واکنش ها به ادعای کارشناس صداوسیما ادامه دارد؛ آیا ایران در خرید پیجرهای حزب الله نقشی داشته است؟/تیم فنی حزب الله دسترسی اسرائیل به سرور پیجر را رد کرد.

  • کد خبر : 394317
واکنش ها به ادعای کارشناس صداوسیما ادامه دارد؛ آیا ایران در خرید پیجرهای حزب الله نقشی داشته است؟/تیم فنی حزب الله دسترسی اسرائیل به سرور پیجر را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شب گذشته مسعود اسداللهی کارشناس مسائل غرب آسیا با حضور در برنامه «و اکنون مقاومت» شبکه خبر برای اولین بار تحلیلی از وضعیت مقاومت و نظام ارائه کرد. رژیم صهیونیستی در دوران نبرد پس از الاقصی و به دنبال آن اخبار و اطلاعات مربوط به سال گذشته و به ویژه ناظر […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شب گذشته مسعود اسداللهی کارشناس مسائل غرب آسیا با حضور در برنامه «و اکنون مقاومت» شبکه خبر برای اولین بار تحلیلی از وضعیت مقاومت و نظام ارائه کرد. رژیم صهیونیستی در دوران نبرد پس از الاقصی و به دنبال آن اخبار و اطلاعات مربوط به سال گذشته و به ویژه ناظر مسائل مربوط به حزب الله لبنان را مطرح کردند.

به گزارش تسنیم، علیرغم اینکه بخش تحلیلی خوب این گفتگو که به صورت علمی و با بیان و ارائه بسیار خوب از سوی اسداللهی ارائه شد، اما زمانی که وی شروع به بیان مطالب جدیدی کرد، با ظاهر این گفتگو نیز آشکار شد. کاری که برخی از آنها – و البته نه همه – بر اساس اخباری است که طی یکی دو ماه اخیر در رسانه های منطقه ای و برون منطقه ای منتشر شده است و البته بدیهی است که بخشی از این اخبار منتشر شده است. آنلاین با عملیات روانی برای تکمیل جنگ، به جای داشتن رابطه کامل با واقعیت.

یکی از این قسمت ها اطلاعاتی بود که اسداللهی تحلیلگر محترم در مورد آن ارائه کرد داستان پیجرهای استثمار شده حزب الله بررسی ها نشان می دهد که این اطلاعات بر اساس مطالبی است که برخی رسانه های اسرائیلی منتشر کرده اند و اسداللهی به این خبر اعتماد کرده است.

اما بررسی خبرنگاران تسنیم حاکی از آن است که ماجرای پیجر با آنچه اسداللهی از این رسانه ها به دست آورده، کاملا متفاوت است. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که کمیته فنی حزب الله لبنان بلافاصله پس از انفجار پیجر که در یکی دو سال اخیر سفارش و دریافت شده بود، وارد عمل شد و چند روز بعد گزارش کاملی در این زمینه ارائه کرد که نشان می داد واسطه خرید این پیجرها که نه ایرانی بوده و نه شرکتی ایرانی، سهل انگاری کرده است. به همین دلیل سرویس اطلاعاتی اسرائیل این مشکل را بر عهده گرفته است، بر این اساس سرویس اطلاعاتی اسرائیل با ایجاد یک شرکت جعلی زیر نظر شرکت تایوانی تامین کننده پیجر، این تجهیزات را با مواد منفجره مخصوص آلوده کرده و در چرخه تحویل تحویل می دهد. حزب الله را در لبنان قرار دهید.

در تحقیقات حزب الله لبنان هیچ نشانه ای مبنی بر دست داشتن شخص یا شرکت ایرانی در این روند دیده نمی شود و در گزارش کمیته فنی حزب نیز هیچ نشانه ای از چنین دخالتی دیده نمی شود.

با این حال، سرنخ های خاصی در مورد منشاء پیام منحصر به فرد ارسال شده به پیجرها وجود دارد که حزب الله لبنان در حال بررسی آن است.

27215

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.