افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

پرداخت 300 میلیون وام به تمامی سرپرستان خانوار وام بدون بهره با اقساط 48 ماهه و مهلت 6 ماهه

  • کد خبر : 394215
پرداخت 300 میلیون وام به تمامی سرپرستان خانوار وام بدون بهره با اقساط 48 ماهه و مهلت 6 ماهه

بانک سینا برای افرادی که در این بانک سپرده دارند، طرح تسهیلات آفتاب را در نظر گرفته است. سپرده گذارانی که حداقل یک ماه از افتتاح حساب خود را سپری کرده اند می توانند برای وام 300 میلیون توکن اقدام کنند. ضمناً وام از بانک آفتاب سینا بدون بهره در نظر گرفته شده و متقاضیان […]

بانک سینا برای افرادی که در این بانک سپرده دارند، طرح تسهیلات آفتاب را در نظر گرفته است. سپرده گذارانی که حداقل یک ماه از افتتاح حساب خود را سپری کرده اند می توانند برای وام 300 میلیون توکن اقدام کنند. ضمناً وام از بانک آفتاب سینا بدون بهره در نظر گرفته شده و متقاضیان مبلغ وام را بدون بهره به بانک بازپرداخت می کنند.

جزئیات بیشتر وام بانک آفتاب سینا

متقاضیان وام بانک آفتاب سینا باید دارای حساب میانگین مناسب و نیازمند ضامن رسمی باشند. حداکثر مبلغ این وام 300 میلیون تومان و حداکثر مدت بازپرداخت 48 ماه است. بانک سینا حداکثر ضریب اعتباری وام آفتاب را 147.2 درصد تعیین کرده است. شایان ذکر است متقاضیانی که چک بلامحل یا بدهی نزد بانک دارند نمی توانند این وام را دریافت کنند.

اطلاعات کامل اعطای این تسهیلات در جدول زیر آمده است.




















مدت سپرده گذاری (ماه) مدت بازپرداخت (ماه) ضریب نصب (درصد)
۱ ۶ 23.6
۱۲ 13.1
۳ ۶ 71.9
۱۲ 40
۲۴ 22.1
۶ ۶ 147.2
۱۲ 81.9
۲۴ 45.3
۳۶ 36
۴۸ 32.5
۹ ۲۴ 60.5
۳۶ 49.9
۴۸ 40
۱۲ ۲۴ 94.9
۳۶ 68.1
۴۸ 54.5

شرایط بازپرداخت وام 300 میلیون تومانی بدون بهره بانک سینا چیست؟

متقاضیانی که از آفتاب خدمات دریافت کرده اند باید ماهانه 6 میلیون و 818 هزار تومان برای بازپرداخت وام به بانک پرداخت کنند. همانطور که گفته شد این وام بدون بهره است و در زمان پرداخت متقاضی که موفق به دریافت وام شده است همان 300 میلیون تومان دریافتی را به بانک پرداخت می کند.

تغییر سیاست بانک ها در پرداخت وام

مشارکت بخش تولیدی در وام های بانکی به 77.7 درصد افزایش یافت.

در حالی که در ماه های اخیر نسبت تسهیلات در بخش تولیدی کاهش یافته بود، تغییر سیاست شبکه بانکی در خصوص پرداخت وام موجب شد نسبت وام بانکی به شرکت ها در شهریورماه افزایش یابد.

بانک مرکزی که ماهانه آمار بازپرداخت وام‌های بانکی را به تفکیک بخش‌های اقتصادی به‌روزرسانی می‌کند، در آخرین گزارش خود، آمار بازپرداخت وام‌ها از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه را منتشر کرد. بر اساس داده های این گزارش، مجموع تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 22.2 درصد افزایش داشته است. نکته مهم در روند اعتبارات بانک ها در شهریور ماه تغییر جهت تسهیلات از مصرف کننده نهایی به بخش تولیدی بود.

هدف پرداخت وام سپتامبر است.

در پایان شهریور ماه مبلغ پرداختی وام از مرز 3 میلیارد تومان گذشت

گزارش بانک مرکزی از تسهیلات پرداختی بانک ها حاکی از آن است که بانک ها در شهریور ماه بیش از 808 میلیارد تومان وام پرداخت کرده اند، بنابراین مجموع تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در پایان ششمین ماه سال جاری، به 3104 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. به این ترتیب میزان وام های اعطایی شبکه بانکی نسبت به 6 ماهه سال گذشته 564 هزار میلیارد تومان معادل 22.2 درصد افزایش یافت.

کاهش نسبت خانوارهای دریافت کننده وام بانکی به 22.3 درصد

بررسی ها نشان می دهد از مجموع وسایل پرداخت در نیمه نخست امسال 2 میلیون و 412 هزار میلیارد تومان به کارآفرینان و 692 هزار میلیارد تومان به مصرف کنندگان نهایی اختصاص داشته است. در نتیجه سهم بخش تولیدی و خانوارها از وام بانکی در پایان تابستان به ترتیب 77.7 درصد و 22.3 درصد بوده است.

این در حالی است که در پایان مرداد، تولیدکنندگان 75.6 درصد و خانوارها 24.4 درصد وام را بر عهده داشتند. بنابراین به نظر می رسد روند انتقال تسهیلات از بخش تولیدی به مسکن که در ماه های اخیر تشدید شده است، حداقل در شهریورماه متوقف شده است و باید دید این تغییر سیاست شبکه بانکی در تخصیص اعتبارات موجب خواهد شد. در ماه های آینده ادامه یابد یا خیر.

تسلط بخش خدمات بر خدمات بانکی از سر گرفته شد

بررسی هدف وام پرداختی به صاحبان مشاغل نشان می دهد که تامین سرمایه در گردش همچنان دلیل اصلی دریافت تسهیلات تولیدکنندگان است. به طوری که 76.3 درصد از وام های این بخش به تأمین سرمایه در گردش و ایجاد واحدهای تولیدی و توسعه آنها اختصاص یافت که به ترتیب 18 درصد و 4.2 درصد از این خط مشارکت داشتند.

همچنین در پایان شهریورماه، بخش خدمات که در تیر و مرداد ماه در جذب تاسیسات از صنعت و معدن عقب بود، بار دیگر با 41 درصد از کل تاسیسات، بیشترین میزان وام بانکی را دریافت کرد. همچنین بخش خدمات با 38.1 درصد در رتبه دوم و بخش های تجاری، مسکن و ساختمان و کشاورزی نیز در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

بانک ها 718 میلیارد تومان اعتبار خرد پرداخت کردند

بخشی دیگر از گزارش بانک مرکزی به نوع تسهیلات پرداختی به خانوارها اختصاص دارد. طبق آمار، وام خرید ملک شخصی همچنان پرطرفدارترین وام در بین مردم است و 39.8 درصد از کل وام های پرداخت شده به مصرف کنندگان نهایی از این نوع است. تسهیلات ضروری قرض الحسنه 34.1 درصد و ازدواج با 11.1 درصد از دیگر وام های مردمی بود.

بانک مرکزی در گزارش خود حاکی از آن است که در نیمه نخست امسال 718 میلیارد تومان معادل 23.1 درصد تسهیلات در قالب اعتبارات خرد به مبلغ کمتر از 300 میلیون تومان پرداخت شده است. همچنین بانک ها 40.6 میلیارد تن وام در قالب کارت اعتباری به متقاضیان پرداخت کردند که با احتساب این رقم، سهم وام به خانوارها به 23.3 درصد می رسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.