افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

ایران و روسیه نباید به اسرائیل اجازه حمله به سوریه را بدهند

  • کد خبر : 394194
ایران و روسیه نباید به اسرائیل اجازه حمله به سوریه را بدهند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت ایران و روسیه باید از تمامیت ارضی سوریه دفاع کنند و برای جلوگیری و مقابله با حملات اسرائیل علیه این کشور تدابیری اتخاذ کنند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت ایران و روسیه باید از تمامیت ارضی سوریه دفاع کنند و اقداماتی را برای جلوگیری و مقابله […]

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت ایران و روسیه باید از تمامیت ارضی سوریه دفاع کنند و برای جلوگیری و مقابله با حملات اسرائیل علیه این کشور تدابیری اتخاذ کنند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت ایران و روسیه باید از تمامیت ارضی سوریه دفاع کنند و اقداماتی را برای جلوگیری و مقابله با حملات اسرائیل به سوریه انجام دهند.

به گزارش عصر ایران، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه (امروز) در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حملات اخیر اسرائیل به چندین منطقه از جمله دمشق گفت: روسیه، سوریه و ایران باید در این زمینه اقدام کنند.

وی افزود: روسیه، سوریه و ایران باید اقدامات موثرتری برای حفاظت از تمامیت ارضی سوریه انجام دهند.

اردوغان گفت: ما از صلح فوری و دائمی در سوریه دفاع خواهیم کرد… اسرائیل ملموس ترین تهدید برای صلح منطقه ای و جهانی است.

وی به ویژه درباره حمله موشکی اخیر اسرائیل به دمشق گفت: لازم است روسیه، ایران و سوریه اقدامات موثرتری در برابر این وضعیت که بزرگترین تهدید برای تمامیت ارضی سوریه است، انجام دهند.

ایران، ترکیه و روسیه سه کشور عضو روند «آستان» برای بازگرداندن صلح، امنیت و ثبات در سوریه پس از جنگ داخلی دهه گذشته هستند.

لازم به ذکر است که اگرچه روسیه سامانه های پدافند هوایی اس-300 و اس-400 را در پایگاه های دریایی و هوایی خود در سوریه مستقر کرده است، اما اغلب این سامانه ها را علیه هواپیماها و موشک های اسرائیلی فعال نمی کند.

اخیرا جنگنده های اسرائیلی حتی به پایگاه دریایی طرطوس روسیه در سوریه حمله کردند.

برخی منابع اسرائیلی اخیرا مدعی شده اند که در جریان حملات اخیر اسرائیل به سوریه، ناوگان دریایی روسیه مستقر در بندر طرطوس سوریه با چند موشک اسرائیلی درگیر شده و آنها را منهدم کرده است.

طی 3 تا 4 سال گذشته، اسرائیل به طور مستمر پایگاه های نیروهای نزدیک به ایران در سوریه را بمباران کرده و به ادعای خود، محموله های تسلیحاتی ارسال شده به حزب الله را هدف قرار داده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.