افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

بیوگرافی فرشاد فرهی; علت مرگ فرشاد فرهی معمار و هنرمند ایرانی چه بود؟

  • کد خبر : 394184
بیوگرافی فرشاد فرهی; علت مرگ فرشاد فرهی معمار و هنرمند ایرانی چه بود؟

به گزارش Intiter به گزارش ایسنا، فرشاد فرهی دانشجوی کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه ملی ایران بود و از سوی دیگر تحصیلات خود را در موسسه هنر سانفرانسیسکو، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه اسلو نروژ ادامه داد. او همچنین در سال 2004 استودیوی تحقیقاتی معماری فرهی را در واشنگتن افتتاح کرد. مشارکت با زنده یاد […]








به گزارش Intiter به گزارش ایسنا، فرشاد فرهی دانشجوی کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه ملی ایران بود و از سوی دیگر تحصیلات خود را در موسسه هنر سانفرانسیسکو، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه اسلو نروژ ادامه داد.

او همچنین در سال 2004 استودیوی تحقیقاتی معماری فرهی را در واشنگتن افتتاح کرد.

مشارکت با زنده یاد هادی میرمیران در تأسیس مهندسین مشاور نقشجهان پارس، همکاری با بهرام شیردل، تدریس در دانشگاه، عضویت در هیئت تحریریه مجله معماری و شهرسازی و نوشتن مقاله در زمینه هنر و معماری ایرانی از جمله آثار حرفه ای فرشاد است. فرهی ذکر شده است که در منابع مختلف آمده است.

رابطه فرهی با میرمیران از سال 1340 شروع شد و به قول خودش این رابطه به مرور زمان به دوستی عمیق و پایدار تبدیل شد و در نهایت به مشارکت و همکاری ختم شد.

وی در مصاحبه ای به دانشجویان معماری توصیه کرد که معماری مترقی غرب را عمیقاً درک کنند و از آن درس بگیرند، اما از پیروی، تقلید و شیک پوشی به طور جدی خودداری کنند.

او گفت که به دانشجویان معماری گفته است که سعی کنید خودتان باشید و معماری خود را پیدا کنید و وقتی آن را پیدا کردید، روی متون مختلف و مضامین مختلف معماری آزمایش کنید، آن را ادامه دهید تا ظرافت و تبلور پیدا کنید و آن ها تبدیل به آن شدند. تبدیل به یک معمار متفکر و سرسخت

فرهی معتقد بود که باید افکار پیش پاافتاده و پست را کنار گذاشت و به غیرممکن ها فکر کرد و درباره آن نظر داشت.

این معمار مشهور توصیه کرده بود که پریدن از این شاخه به آن شاخه را به طور جدی از برنامه معماری خود حذف کند و به کار متفکرانه ادامه دهد.
وی در کنار این توصیه‌ها گفت: معماران و دانشجویان معماری باید بر ساخت ایده‌های خود اصرار داشته باشند، زیرا ساخت و سازهای متعدد ایده‌ها را جلا می‌دهند و معماران را منظم و متفاوت می‌سازند.

فرهی با بیان اینکه برای یافتن و تداوم معماری حرفه ای خود در تمام فصول سال باید سخت کوش و استوار باشند و علاوه بر همه این نکات تاکید کرد که دانش آموزان برای کسب مقام باید در مراحل بین المللی و مسابقات بین المللی حضور فعال داشته باشند. که دلالت بر انجام یک کار، مشارکت جدی و مستمر دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.