افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

اجرای طرح آموزش نسل محیط زیست در مدارس آغاز شد + جزئیات این طرح

  • کد خبر : 394167
اجرای طرح آموزش نسل محیط زیست در مدارس آغاز شد + جزئیات این طرح

به گزارش رکنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، سید ابوالقاسم موسوی روز شنبه اولین سال های زندگی و کودکی را طلایی ترین زمان برای آموزش مفاهیم زیست محیطی دانست و افزود: بر این اساس مرکز آموزش محیط زیست و آموزش محیط زیست. حراست مربیان محیط زیست در معاونت آموزش محیط زیست برنامه […]

به گزارش رکنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، سید ابوالقاسم موسوی روز شنبه اولین سال های زندگی و کودکی را طلایی ترین زمان برای آموزش مفاهیم زیست محیطی دانست و افزود: بر این اساس مرکز آموزش محیط زیست و آموزش محیط زیست. حراست مربیان محیط زیست در معاونت آموزش محیط زیست برنامه درسی رسمی آموزش ملی محیط زیست در کتب درسی کلیه مقاطع تحصیلی با بهره گیری از معلمان مجرب آغاز شده است و با اجرای این طرح مطالب مهم زیست محیطی را در کتاب های درسی دانش آموزان گنجانده می شود. بسته به مقطع تحصیلی با روش ها و مفاهیم جذاب و موثر.

وی ادامه داد: همچنین مرکز آموزش و پرورش محیط زیست محیط بانان با همکاری دفتر موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی و تعامل با دفتر سلامت و رفاه وزارت آموزش و پرورش در رابطه با برنامه ریزی و اجرای تحقیقات علمی اردوهای آموزشی در قالب بازدید از موزه تاریخ، طبیعت و تنوع زیستی پارک طبیعی پردیسان تدارک دیده شده است.

وی یکی از کارکردهای موزه تنوع زیستی را آشنایی دانش آموزان با عناصر طبیعت و تنوع زیستی و آشنایی با مفاهیم زیست محیطی دانست و افزود: علاوه بر این، یادگیری کمک به حفظ و نگهداری گونه های گیاهی و جانوری و همچنین چگونگی ایجاد انگیزه و سرزندگی همراه با یادگیری در محیط موزه یکی از اهداف پروژه بازدید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی است.

موسوی دریافت کنندگان اصلی اجرای «طرح آموزش نسل زیست محیطی» را دانش آموزان پیش دبستانی تا دوره اول متوسطه عنوان کرد و گفت: دانش آموزان این طرح با تنوع زیستی، آب، خاک و پسماند، هوا و انرژی و همچنین نقش آنها در خانواده به عنوان کمک کننده برای شناخت محیط.

وی زمان اجرای این طرح را همزمان با آغاز هفته کودک (14 تا 20 مهرماه) تا پایان سال تحصیلی اعلام کرد و گفت: با توجه به تعداد بالای دانش آموزان تصمیم بر این شد که طرح به طور موثر اجرا شود. و ارائه آموزش های مفید، در مقابل برنامه ریزی بازدید و حضور دانش آموزان در گروه های 50 و 70 نفره.

موسوی افزود: بر این اساس از همکاران و کارشناسان شاغل در بخش های تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست که تمایل به یادگیری در زمینه های مختلف تخصصی خود را دارند دعوت می شود گام مهمی در جهت ارتقای آموزش عمومی محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست بردارند. کشور با صرف وقت و دانش خود در این زمینه منجر به شکل گیری نسلی دوستدار محیط زیست، مسئولیت پذیر و آگاه به مفاهیم زیست محیطی شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.